E-Kadett ja ECU?
- jamppapamppa
- 'Kadett'

E-Kadett ja ECU?
Ihan kysäisen tässä että onko -90 E-Kadetissa mahdollisesti Ecu?
Mulla palaa autossani kun virrat päällä sellainen oranssi moottorin kuva jonka sisällä salama, ja joku väläytti mulle että katso ecusta että mikä vois olla vikana. Mut mun mielestä tuossa mallissa ei sitä ole... Jos kuitenkin on niin mistäköhän löytyy?
Mulla palaa autossani kun virrat päällä sellainen oranssi moottorin kuva jonka sisällä salama, ja joku väläytti mulle että katso ecusta että mikä vois olla vikana. Mut mun mielestä tuossa mallissa ei sitä ole... Jos kuitenkin on niin mistäköhän löytyy?
- jamppapamppa
- 'Kadett'

Juu oli
Oli ecu ja katsoinkin jo vikakoodin, antoi koodin 45, elikkäs seos liian rikas, mikähän voisi olla vika?
Kyseessä -90 Kadett E 1.6i LS, yksipisteruisku katalysaattori ja sellanen peli
Ei suostu lähtemään käyntiin, nyt olen akun vetänyt jo tyhjäksi asti...
e: Lambdako voisi olla vikana? otin sen nyt irti ja kattelen vähän, musta se on kuin yö, ja ruostettakin löytyy...
Kyseessä -90 Kadett E 1.6i LS, yksipisteruisku katalysaattori ja sellanen peli
e: Lambdako voisi olla vikana? otin sen nyt irti ja kattelen vähän, musta se on kuin yö, ja ruostettakin löytyy...
Kannattaa käyttää tuota hakua tuolta ylhäältä... Noissa 1-pisteruiskuissa enemmänki ollu ongelmia ja varmaan vastaavaa löytyy..
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
- jamppapamppa
- 'Kadett'

Ei ne märät ollu, ja kipinä tulee kyllä..ipa kirjoitti:rikas seos ja ei lähde käyntiin.
katoppa onko tulpat märät ja tuleeko kipinää.
tulppien kastuminen voi johtua vaikka katkennesta ruiskusuuttimen o-renkaasta.
kipinän puuttuminen tai katkominen hajonneesta sytytyksen ohjausyksiköstä.
Ihme romun ostin
- jamppapamppa
- 'Kadett'

Ja siinä se sitten oli. Ei kipinöi enää. Missäs se sytytyksen ohjausyksikkö sijaitsee ja minkä näköinen se on? 
EDIT: Haku auttoi taas tässäkin. Oli aika huonossa hapessa ne liittimetkin jota tohon boksiin meni, kun ruuvimeisselin kärjellä kokeili niin murtui, ja kun niitä paloja kokeili sitten niin tuntui että joku olisi niitä syövyttänyt kunnolla.
EDIT: Haku auttoi taas tässäkin. Oli aika huonossa hapessa ne liittimetkin jota tohon boksiin meni, kun ruuvimeisselin kärjellä kokeili niin murtui, ja kun niitä paloja kokeili sitten niin tuntui että joku olisi niitä syövyttänyt kunnolla.
- jamppapamppa
- 'Kadett'

offtopic
Joo mennään offtopiciks tässä vielä vähän enemmän.
Haulla en löytänyt tällaista, osaako kukaan neuvoa että mikä on ongelma kun Kadetti ei nyt Sytytyksen ohjausyksikön sekä lambdan vaihdon jälkeen käynnisty, vaikka starttaakin, ja ampuu putkeen koko ajan kun yrittää käynnistää?
Haulla en löytänyt tällaista, osaako kukaan neuvoa että mikä on ongelma kun Kadetti ei nyt Sytytyksen ohjausyksikön sekä lambdan vaihdon jälkeen käynnisty, vaikka starttaakin, ja ampuu putkeen koko ajan kun yrittää käynnistää?
Katoikko jo ettei jako oo pompannu.mulla oli itellä hoidossa vähän aikaa 1,6 pikku iivari.siinä bensapumppu toimi ja välillä ei toiminut.vaihoin pumpun ja aina kun koitin irti ollessa ,se toimi,mutta tankissa ei.sitte vaan yhtäkkiä se alko toimimaan ja ajelin ja taas sama.vian löysin siten siitä liitoksesta tankin päällä missä johdot menee tankkiin.uudet liittimet ja taas toimii.sitä kokeilin yhessä vaiheessa pilotilla käyttää ja sillä toimi.Suriseeko sulla pumppu kun laitat virrat päälle muutaman sekunnin..ja jos jako kohallaan ja pumppu pelaa ja oot vaihtanut ohjainyksikön,niin varman pyörijän oot kattonu.delcossa kun on jousitettu pyörijän hiilikosketuspinta,joskus tekee reiän siihen.yks mikä on ollut useissa niin ne matalajännitejohdot mitkä mene jakajaan alapuolelta,saattaa hapettua liitin ja johdot muutenkin.Tai enhän mä tiiä mitkä sähkölaitteet sulla on.mutta nuo delcosta.
boxiin menevät liittimet hajos,siis se kampa liitin?jamppapamppa kirjoitti:Ja siinä se sitten oli. Ei kipinöi enää. Missäs se sytytyksen ohjausyksikkö sijaitsee ja minkä näköinen se on?