opel vectra-04 2.2 direct ketju vai hihna?
opel vectra-04 2.2 direct ketju vai hihna?
terve!
olen uusi foorumilla ja vielä ei ole opelia tallissa. nyt on kuitenkin kiikarissa otsikon mukainen kulkine farmarina. auto vaikutti kaikin puolin laatupeliltä. varusteita ja tilaa riitti ja sisältä ja ulkoa kuin uusi, lukuunottamatta pieniä kiveniskemiä.
haluaisin kuitenkin hieman kokemuksia käyttäjiltä. eli onko ollut mitään "lastentauteja" tai ns. "tyyppivikoja. etenkin tuo kiinnostaa että onko tuossa jakopää ketjulla vai hihnalla? käsittääkseni ketjulla mutta varmistusta kaipaisin.
vastauksia kehiiin.
olen uusi foorumilla ja vielä ei ole opelia tallissa. nyt on kuitenkin kiikarissa otsikon mukainen kulkine farmarina. auto vaikutti kaikin puolin laatupeliltä. varusteita ja tilaa riitti ja sisältä ja ulkoa kuin uusi, lukuunottamatta pieniä kiveniskemiä.
haluaisin kuitenkin hieman kokemuksia käyttäjiltä. eli onko ollut mitään "lastentauteja" tai ns. "tyyppivikoja. etenkin tuo kiinnostaa että onko tuossa jakopää ketjulla vai hihnalla? käsittääkseni ketjulla mutta varmistusta kaipaisin.
vastauksia kehiiin.
-
Pistoolisankari
- OCF Member 2023

Janne M kirjoitti:Directeistä on mennyt korkeapainepumppuja ja paineensäätimiä. Tiedän yhden mistä on ketju katkennut ja 2 joihin on vaihdettu alempi ketju.
Eikö ne vieläkään osaa tehä ketjukonetta...
CIH-power
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
eliaspoika
- 'Kadett'

puurot ja vellit sekaisin
Millähänlailla normaalioloissa susi? Olisi kiva tietää kun ajan tuollaisella koneella varustetulla autolla.
Kun ajoin saabeilla ne oli aina joidenkin täällä palstoilla riekkuvien "autoinsinöörien" mielestä paskoja, niin oli myös nissanit ja nyt sitten ajan vm 2004 vectralla joka onkin siis "susi".
Sillä tavalla! Jatkaa vaan pojut samaan malliin.
Tiedoksi: se ketjuongelma oli siinä vanhemmassa 2.2 koneessa. Näissä direct koneissa ei ole ollut ongelmia ketjun suhteen.
Kun ajoin saabeilla ne oli aina joidenkin täällä palstoilla riekkuvien "autoinsinöörien" mielestä paskoja, niin oli myös nissanit ja nyt sitten ajan vm 2004 vectralla joka onkin siis "susi".
Sillä tavalla! Jatkaa vaan pojut samaan malliin.
Tiedoksi: se ketjuongelma oli siinä vanhemmassa 2.2 koneessa. Näissä direct koneissa ei ole ollut ongelmia ketjun suhteen.
Toi "susi" on minun mielipiteeni, ei siitä kannata hermostua. Ja 100% varmuudella on ainakin yhdestä ketju katkennut, mutamassa tiedän vain ketjun ääntäneen ja yhteen tiedän, että vaihdettiin ylempi ja alempi jakoketku sekä öljypumppu jotta jakopää saatiin hiljaiseksi.
Noita korkeapainepumppu/imusarjaongelmia on paljon, imusarjan pyörteilyläpän juuttuminen on ollut yleisempää. Talvella tietysti käynnistymisongelmia oli kovemmilla pakkasilla.
Tuo direct-kone ei ole jakopäältään niin heikko kuin Z22SE, mutta polttoainejärjestelmissä on ollut valitettavan paljon vikoja.
Itse ostaisin C Vectran vanhemmalla Z22SE-koneella (kunhan jakoketju on uusittu), 1.8 hihnakoneella tai 2.2 dieselinä.
Noita korkeapainepumppu/imusarjaongelmia on paljon, imusarjan pyörteilyläpän juuttuminen on ollut yleisempää. Talvella tietysti käynnistymisongelmia oli kovemmilla pakkasilla.
Tuo direct-kone ei ole jakopäältään niin heikko kuin Z22SE, mutta polttoainejärjestelmissä on ollut valitettavan paljon vikoja.
Itse ostaisin C Vectran vanhemmalla Z22SE-koneella (kunhan jakoketju on uusittu), 1.8 hihnakoneella tai 2.2 dieselinä.
Huollot tehty vuosien mukaan.. eli kilometreihin nähden jopa "liikaa" huollettu yksilö.
Ja saattaa muuten tulla myyntiin lähiaikoina.. kattoo nyt miten innostus 2.8 turbo GTS:än suhteen.. kaik suunnitelmat on vielä auki.