Vectra C hifistys

Kaikki autohifiin liityvät asiat.
Soittimet, kaiuttimet, vahvistimet, johtosarjat, jne...
Jfs
'Agila'

Vectra C hifistys

Viesti Kirjoittaja Jfs »

Uusi Vectra Wagon tilattu nykyisen tilalle ja tähän yksilöön on tarkoitus parantaa äänentoistoa.

Suunnitelma on suurinpiirtein seuraava:

1. Soittimen vaihto
2. Etuoveen erillissarja
3. Subwoofer takakonttiin + vahvistin joka ruokkii etuoven settiä sekä subia.

Soittimen vaihto suhteellisen selkeää kauraa. Suurin kysymys on etuoven setin vaihto ja siitä yrittänyt kaivaa kokemuksia esiin siinä onnistumatta...

Eli onko kellään kokemusta minkäkokoista kamaa tuonne mahtuu ja meneekö orkkis soittimelta kaksi paria kaapelia per ovi vai onko tehty peruskaavan mukaan yhdellä parilla? Niin ja jos yksi pari per ovi, miten helpointa vetää toinen pari? Vai kannattaako jakari iskeä sitten oven sisään?

Ja tietenkin miten järkevintä vetää virtakaapeli akulta takakonttiin?
janit2
'Admiral'
'Admiral'

Re: Vectra C hifistys

Viesti Kirjoittaja janit2 »

Jfs kirjoitti:Uusi Vectra Wagon tilattu nykyisen tilalle ja tähän yksilöön on tarkoitus parantaa äänentoistoa.

Suunnitelma on suurinpiirtein seuraava:

1. Soittimen vaihto
2. Etuoveen erillissarja
3. Subwoofer takakonttiin + vahvistin joka ruokkii etuoven settiä sekä subia.

Soittimen vaihto suhteellisen selkeää kauraa. Suurin kysymys on etuoven setin vaihto ja siitä yrittänyt kaivaa kokemuksia esiin siinä onnistumatta...

Eli onko kellään kokemusta minkäkokoista kamaa tuonne mahtuu
6,5 tuuman ämyri itsellä ja siinä alla se "korokerengas" vai asennuskehykseksikö sitä nyt sanotaan.

Vai kannattaako jakari iskeä sitten oven sisään?
Itse en laittaisi sinne ainakaan,on aika kstea paikka.

Ja tietenkin miten järkevintä vetää virtakaapeli akulta takakonttiin?
Otin hanskalokeron pois jonka taakse tulipeltiin porasin reiän,siitä vedin maton alle ja suoraan konttiin,listat piti käyttää irti kiinnityksistään että sai vähän mattoa nousemaan kaapelia asennettaessa.
Kaikki on paskaa....jopa kusikin.
Jfs
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Jfs »

[quote="janit2"][quote="Jfs"] Vai kannattaako jakari iskeä sitten oven sisään?
quote]

Tack,

Veditkö uudet piuhat oveen jos jakarin jätit "ohjaamon" puolelle?

Olet ilmeisesti vaimentanut autosi? Oliko millainen operaatio purkaa matkustamo? Lähinnä mietityttää miten kattopaneeli lähtee helpoiten irti ja tietenkin takaisin...

Päivitys suunnitelmaan seuraavasti:

- Matkustamon/ovien purku ja vaimennus Vibroplasti M1:llä
- Uudet kaikattimet etuoviin ja taas vastaavasti orkkikset (disset siis) takapenkin puolelle tenavaa varten
- Alkuperäinen soitin taitaa jäädä paikalleen, kun ei Twinaudiosta tunnu olevan missään varmuutta miten toimisi soittimen vaihdon jälkeen
- Edellisestä johtuen eteen Blaukkarin THA 475 pnp joka voisi olla siisti helppo ratkaisu ja siinä olisi RCA:lla ulostulo subbarille
- Subi takakonttiin + vahvari

Toukokuun loppuun asti aikaa hyvin pähkäillä kun auto silloin vasta tulossa.
Dveccu
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Dveccu »

Tein itse nykyiseeni sen virheen että laitoin jakarit oven sisään ja kun piuhaa ei sitten enää kiinnostanut disseille vetää kojetauluun jo muutenkin ahdasta kumiputkea pitkin niin ne asennettiin ovipahviin, eli miten itse haluaa. Vanhasta kokemuksesta suosittelisin sijoittamaan jakarit jalkatilojen yläosiin niin saa ne disset sinne orkkispaikoille jos ne vielä sijaitsevat siinä tuulilasilla? eikä tässä tapauksessa tarvitse edes jatkaa niitä ylilyhyitä orkkis johtoja..
janit2
'Admiral'
'Admiral'

Jfs kirjoitti:
janit2 kirjoitti:
Jfs kirjoitti: Vai kannattaako jakari iskeä sitten oven sisään?
quote]

Tack,

Olet ilmeisesti vaimentanut autosi? Oliko millainen operaatio purkaa matkustamo? Lähinnä mietityttää miten kattopaneeli lähtee helpoiten irti ja tietenkin takaisin...

- Uudet kaikattimet etuoviin ja taas vastaavasti orkkikset (disset siis) takapenkin puolelle tenavaa varten
- Alkuperäinen soitin taitaa jäädä paikalleen, kun ei Twinaudiosta tunnu olevan missään varmuutta miten toimisi soittimen vaihdon jälkeen
- Edellisestä johtuen eteen Blaukkarin THA 475 pnp joka voisi olla siisti helppo ratkaisu ja siinä olisi RCA:lla ulostulo subbarille

Kattoverhoilun saat helposti irti (gts)irroitat vaan kahvat, aurinkolipat ja valot ensin,ovitiivisteitä kun löysää hieman (verhoilu niiden takana urassa)niin seuraavaksi muistaakseni takana keskellä verhoilu on kiinni kattopellissä ns.karhuntarralla,työntää käden väliin ja painaa alas niin irtoaa.Mulla oli tuossa muuten helpossa hommassa tarkempi työ sitten irroittaa kartanlukuvalolta lähtevä ja takakonttiin menevä sellainen littana kaapeli(en tiedä nyt oikeeta nimeä mut joku korjaa :D )tämä oli kiinnitetty sitkeän teipin kanssa kattoverhoiluun, se oli siis otettava irti et sai verhoilun vedettyä takaluukun kautta pihalle,mut simppeli homma se on tuo irroitus ja takaisin laitto tietty toisipäin.Ovipaneeleiden purku helppo homma,tosin muutama muoviklipsu voi mennä poikki jos kovin riuskasti vääntää,eli ruuvit vaan pois ja sitten paneelin takana on ne muoviklipsut jotka ovat pellissä olevissa reiissä kiinni.Oviin olen laittanut vibroa ulkopeltiä vasten ja myös välipeltiin,aika ahdasta laittaa sinne oven sisälle mutta pienemmissä paloissa onnistuu kyllä.Mulla on nuo jakarit juurikin tuolla jalkatilan yläpuolella olevien paneeleiden takana,disset onkin sitten kojiksen nurkissa(ms6 erillissarja)takana mulla on dls b5 e.sarja,ei häävi mutta parempi kuin alkuperäinen,disse meni alkuperäiseen paikkaansa liimasilikoonin kanssa.Subikotelon olen tehnyt lasikuidusta varapyörän tilalle(kuka sitä nyt tarvii :D siis varapyörää)Joo sori aika sekavaa tekstiä,väsyttää mut onneksi juuri päivystys loppui ja huomen perjantai.. ps:soitin on ainakin tuossa mun autossa (vm-03) ihan paska,pitää kai uusia jossain vaiheessa,mulla ei ole tuota twinaudiota.
Hepokatti
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Hepokatti »

janit2 kirjoitti:
Jfs kirjoitti:
janit2 kirjoitti:
Jfs kirjoitti: Vai kannattaako jakari iskeä sitten oven sisään?
quote]

Tack,

Kattoverhoilun saat helposti irti (gts)irroitat vaan kahvat, aurinkolipat ja valot ensin,ovitiivisteitä kun löysää hieman (verhoilu niiden takana urassa)niin seuraavaksi muistaakseni takana keskellä verhoilu on kiinni kattopellissä ns.karhuntarralla,työntää käden väliin ja painaa alas niin irtoaa.Mulla oli tuossa muuten helpossa hommassa tarkempi työ sitten irroittaa kartanlukuvalolta lähtevä ja takakonttiin menevä sellainen littana kaapeli(en tiedä nyt oikeeta nimeä mut joku korjaa :D )tämä oli kiinnitetty sitkeän teipin kanssa kattoverhoiluun, se oli siis otettava irti et sai verhoilun vedettyä takaluukun kautta pihalle,mut simppeli homma se on tuo irroitus ja takaisin laitto tietty toisipäin.Ovipaneeleiden purku helppo homma,tosin muutama muoviklipsu voi mennä poikki jos kovin riuskasti vääntää,eli ruuvit vaan pois ja sitten paneelin takana on ne muoviklipsut jotka ovat pellissä olevissa reiissä kiinni.Oviin olen laittanut vibroa ulkopeltiä vasten ja myös välipeltiin,aika ahdasta laittaa sinne oven sisälle mutta pienemmissä paloissa onnistuu kyllä.Mulla on nuo jakarit juurikin tuolla jalkatilan yläpuolella olevien paneeleiden takana,disset onkin sitten kojiksen nurkissa(ms6 erillissarja)takana mulla on dls b5 e.sarja,ei häävi mutta parempi kuin alkuperäinen,disse meni alkuperäiseen paikkaansa liimasilikoonin kanssa.Subikotelon olen tehnyt lasikuidusta varapyörän tilalle(kuka sitä nyt tarvii :D siis varapyörää)Joo sori aika sekavaa tekstiä,väsyttää mut onneksi juuri päivystys loppui ja huomen perjantai.. ps:soitin on ainakin tuossa mun autossa (vm-03) ihan paska,pitää kai uusia jossain vaiheessa,mulla ei ole tuota twinaudiota.
Laitoutko muuten vahvaria ollenkaan? Juurin tänään kävin metroautosta hakemassa "tavalliselle" radiolle asennuskehyksen... Pitäisi pikku hiljaa alkaa hommailemaan muutkin vermeet.
Nykyään jotain ihan muuta...
EX: Opel Vectra Wagon 1.9 CDTI
saljussi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja saljussi »

janit2
Subikotelon olen tehnyt lasikuidusta varapyörän tilalle(kuka sitä nyt tarvii siis varapyörää
Löytyisikö kuvia subista/kotelosta, sillä olen itsekin suunnitellut subia varapyöräkoteloon ja tarttis vähän vinkkiä toteutukseen.
Vectra C GTS 2.2 Direct -05
janit2
'Admiral'
'Admiral'

katso maili.
Hepokatti
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Hepokatti »

janit2 kirjoitti:katso maili.
Pystytkö pistämään mullekin kuvia?

nimimerkillä: Lasikuitu jo ostettu....
Nykyään jotain ihan muuta...
EX: Opel Vectra Wagon 1.9 CDTI
Jfs
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Jfs »

Mitenkäs paljon Vibroa meni GTS:ään? Kohtuullisen mukava tavara asentaa?
janit2
'Admiral'
'Admiral'

Joo aika mukava on asentaa tuo vibro.Etuoviin laitoin tuota ja muistaakaseni paketti/puolitoista,sillä saa jo aika kivasti.Lattiassa/kontissa on sitten 6mm bitumimattoa,takaovissa 3mm tämä onkin sitten laitettava kuumailmapuhaltimen kanssa että taipuu kunnolla muotoihin,aikaa vaan menee enempi mutta kyllä vaimentaakin.Jos kuiteski helpommalla (tosin tulee kalliimmaksikin)ja vähemmällä painolla niin kyllä tuota vibroa kannattaa laittaa.
Vastaa Viestiin