Vectra A Sport 1995

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Eli tuo malli on jäänyt ainakin minun katsantokannastani varsin harvinaiseksi ilmetykseksi. Tuli vain siitä mieleen, että kun itse olen noita A-Vectroja seuraillut aika tarkkaan vuodesta 1997 jolloin itse omani hankin, ja eilen näin ensimmäisen kerran Vectra A Sport-mallin. Tuo mallihan korvasi mallivuodelle 1995 GT-mallin. Ensin ihmettelin yhdistelmää, jossa oli takana GT:n/Turbon takalippaspoileri ja korinvärinen paneeli takavalojen välissä Turbon tapaan, mutta kirkkaan oranssit
takavilkut esim. CDX:n tapaan. Sivuhelmat samanlaiset Irmscherit kuin GT:ssä 1993-1994 ja kyljissä kelta-sini-punaraitainen merkki, vähän samantapainen kuin Astran Sportiveissa GT-merkkien sijasta, olisiko siinä lukenut jopa "Sportive"? Vanteetkin olivat samat kuin GT 16V:ssä, kyseinen näkemäni yksilö kun vaikutti olevan täysin alkuperäinen. Taisi 1995 myydyistä A-Vectroista ylivoimaisesti suurin osa olla edullisesti hinnoitueltuja Merit ja ylellisemmin varusteltuja CDX-malleja, sillä tuo oli ensimmäinen ja ainoa Sport jonka olen nähnyt koskaan, ja olen etenkin noita GT-malleja (ja sen seuraajia) yrittäinyt seurailla... Onko se todella niin harvinainen, vai oletteko te nähneet noita Vectra A Sport (Sportive?)-malleja? Hinnasto tunsi mallin nimellä Sport. Moottorinahan noissa oli ainoana vaihtoehtona 2.0i 16v 100 kW/136 hv X20XEV Ecotec. Päällisin puolin auto vastasi siis täysin GT 16V-mallia, mutta tuolla korinvärisellä takavalopaneelilla ja erilaisilla varustelumerkeillä varustettuna.
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

On kyllä tosiaan aika harvinainen peli. Täälläpäin olen nähnyt 3 erilaista Sport Vectraa, tosin yksi niistä on ollu vielä neliveto. Kaikki on -95 malleja. Osasta on otettu merkkejä pois, joten ne ei enää oo aivan aitoja.
otalka
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja otalka »

EK-Auton pihalla näin noin vuosi Sport mallin parkissa. Auto oli punainen ja juuri Arin kuvauksen mukaisilla varusteilla.

Olli
Kuva
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Punainen oli tuokin liikenteessä näkemäni yksilö. Pakko oli ajaa ensin ohi ja sitten vähän ajan päästä antaa sen mennä ohi, niin sai parhaiten nähtyä... kehä 1:llä, 3-kaistaisella osuudella. Taitaa olla erikoisuus mallina, ainakin Suomessa. Lieneekö jopa sama auto, jonka Olli oli nähnyt?

<font size=-1>[ This Message was edited by: ata on 2003-02-21 14:02 ]</font>
Pooh
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Pooh »

Meillä on kanssa -95 A Vectra Sport-malli ja V6-koneella. On siinä jonkinlaiset helmat ja takaluukussa sellanen lippa.
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Sport ja vielä V6-koneella, tuollaisesta en ole edes kuullut missään hinnastossa? Onko todella noin myös rekisteriotteessa ja ihan tehtaan jäljiltä? Lienee muuten se auto melkoisen harvinainen näin arviolta.
otalka
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja otalka »

Yksi erikoisuus on tullut bongattua poliisiautojen huutokaupassa.

Vectra a vm 95 sedan mallia "siviili".
- V6 manual
- gt:n helmat + takaspoileri
- turbon/sportin heijastinpaneeli takaluukussa
- Recaro sisusta, kuosi vastaava kuin 2000/turbo, mutta takapenkit ilman niskatukia?
- veivi-ikkunat
- digitaalikello/lämpömittari

Muistaakseni auto myytiin suunnilleen 5000€:lla.

Ajettu sillä oli reilu 280tkm, ollut viimeiset pari vuotta Poliisikoulun koulutusautona. Kunto oli mielestäni päällisin puolin tyydyttvä. Ei ruosteita pahemmmin, mutta etupuskurissa halkeama ja helmoissa punaisia ilm. keilojen jälkiä.
Kuva
Pooh
'Kapitän'
'Kapitän'

Otalka puhuu asiaa. Hyvin olet katsonut huutokaupassa myytävänä olevia autoja. Eli puhun juuri tuosta samaisesta ex-poliisi-Vectrasta. Katsoin äsken rekisteriotetta ja siellä se Sport luki. Mutta sinä on ihan sellanen auton väriin maalattu takaluukku. Vai mitä tarkoitat sillä haijastinpaneelilla? Vielä sellanen jäi kinnostamaan, että mikä merkki etulokasuojissa, se on keltainen suorakaiteenmuotoinen päällä meneee punainen ja sininen pyyhkäsyviva onko tämä se "sport"-merkki, vai?
Pooh
'Kapitän'
'Kapitän'

Otalka puhuu asiaa. Hyvin olet katsonut huutokaupassa myytävänä olevia autoja. Eli puhun juuri tuosta samaisesta ex-poliisi-Vectrasta. Katsoin äsken rekisteriotetta ja siellä se Sport luki. Mutta sinä on ihan sellanen auton väriin maalattu takaluukku. Vai mitä tarkoitat sillä haijastinpaneelilla?
Anonyymi
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Anonyymi »

Tuo ensiksi mainittu on varmaan meidän auto.Kyllähän noita on ollut viime vuosina myynnissä ja liikenteessä täällä pääkaupunkiseudulla,tosin ovat käsittääkseni kuten aiemmin mainittu paremmilla varusteilla.Viisiovisen viininpunaisen olen nähnyt ja tuttu on nähnyt neliovisen jokin vihreän sävyisen Tikkurilassa.
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

On 2003-02-24 16:39, Pooh wrote:
Mutta sinä on ihan sellanen auton väriin maalattu takaluukku. Vai mitä tarkoitat sillä haijastinpaneelilla? Vielä sellanen jäi kinnostamaan, että mikä merkki etulokasuojissa, se on keltainen suorakaiteenmuotoinen päällä meneee punainen ja sininen pyyhkäsyviva onko tämä se "sport"-merkki, vai?
Takaluukussa 1995-mallisissa pitäisi olla sellainen heijastinkoristepaneeli, jossa takavalot ikäänkuin jatkuvat takaluukun puolelle, vaikka ovatkin vain koristeet. Mm. CDX:ssä tämä muovipaneeli on musta, mutta Sportissa maalattu.
Ja se suorakaiteen muotoinen merkki etulokasuojassa on juuri se "Sport"-merkki. Vanhemmissa, 1994 asti eli GT-mallissa sen tilalla oli GT-merkit tehtaan jäljiltä.
Pooh
'Kapitän'
'Kapitän'

Tuli vielä mieleeni, että onko Sport-mallissa erilanen alusta kuin tavallisessa?
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Voisi kuvitella että Sportissa olisi vastaavat jouset ja iskarit kuin edeltävässä GT-mallissakin, eli hieman matalampi, mutta huomattavasti jämäkämpi kuin muissa malleissa, ei mikään kisa-alusta, mutta suuri ero muihin malleihin ajossa. Ainakin esimerkiksi CDX:n ja GT:n vakioalustojen tuntumaero on todella suuri.
FusionWolf
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja FusionWolf »

On 2003-02-24 17:17, Anonyymi wrote:
Tuo ensiksi mainittu on varmaan meidän auto.Kyllähän noita on ollut viime vuosina myynnissä ja liikenteessä täällä pääkaupunkiseudulla,tosin ovat käsittääkseni kuten aiemmin mainittu paremmilla varusteilla.Viisiovisen viininpunaisen olen nähnyt ja tuttu on nähnyt neliovisen jokin vihreän sävyisen Tikkurilassa.
Tuollaisen metallinhohto tummanvihreän olen nähnyt Lahden suunnalla pyörivän. Todella siistissä kunnossa. Ratissa n. 30:n jamppa.
Vastaa Viestiin