Taas yksi tarina merkkihuoltojen loistavasta palvelusta

Keskustelua Opeleista
sammy13
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja sammy13 »

Käytin tänään autoani (G Astra) Metroautossa, kun pakosarjan tiiviste vuosi. Olin käynyt ennakkoon näyttämässä autoa ja erittäin asiallinen töiden vastaanottaja oli tarkistanut Opelilta, että menee takuuseen. Vein auton aamulla ja jo aamupäivän aikana Metroautosta tuli tekstiviesti, että autonne huolto on suoritettu.

Menin hakemaan autoa duunin jälkeen ja kaikki vaikutti olevan hyvin. Tämän jälkeen vaimoa töistä hakemaan. Perille päästyäni vaimo huomaa heti, että pelkääjän puolen takaoven lista on pois paikaltaan. Vähän aikaa listaa tutkittuani huomaan, että listassa kiinteänä oleva kiinnike on poikki ja lista ei tästä syystä pysy enää kunnolla paikallaan. No, ei muuta, kuin takaisin Metroautoon tiukkaamaan, että miten tää on mahdollista.

Metroautossa on eri kaveri tiskin takana ja suhtautuu asiaan kaikkea muuta, kuin asiallisesti: "Mikä lista tää on? Ai, sä revit sen sitten irti? Ja sä siis epäilet, että se on hajonnut täällä? En voi tehdä asialle nyt mitään, pyydän työn vastaanottaneen tarkistamaan asentajalta onko listalle tapahtunut jotain. Pyydän soittamaan sulle huomenna."

No, vaikka vitutti niin ajattelin, että selvitellään asia huomenna, kun oon itekin vähän rauhottunut. Pissapojan neste oli vähissä, joten suunnistin Essolle. Esson pihassa pissapoikaa täyttäessä ajattelin samalla katsoa näkyykö pakosarjassa jotain päällepäin näkyvää muutosta. Siistit uudet pinnapultit sieltä paistoi ja kaikki vaikutti olevan kunnossa, mutta mutta.... Pisti sitten samalla silmään, että yksi pakosarjan suojapellin kiinikepulteista oli onnistuttu katkaisemaan. Siinä vaiheessa rupesi kiehumaan oikein tosissaan.

Okei, tiedän, että toi katkennut pultti ei millään tavalla vaikuta mun auton toimivuuteen yms, mutta silti sapettaa, että siitä ei ilmoitettu mulle mitään. Ja mitä tulee siihen listaan niin se ei ole ikinä aikaisemmin edes heilunut paikallaan.

Ja huomenna paini jatkuu Metroauton kanssa. Pistää vaan vihaksi toi merkkikorjaamojen välinpitämättömyys.....

<font size=-1>[ This Message was edited by: sammy13 on 2003-02-13 19:38 ]</font>
Topah76
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Topah76 »

Merkkiliike ja merkkihuolto on mulle kirosanoja, jotka tuo mieleen ryöstöhinnat ja ei välttämättä niin hyvää palvelua.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Topah76 on 2003-02-14 11:13 ]</font>
Realsanta
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

ja huolto laatu huonoa välillä
paremman palvelun saa vaikka rupujeesuksen romuttamulta :grin:

<font size=-1>[ This Message was edited by: Realsanta on 2003-02-14 08:49 ]</font>
hks
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja hks »

Turussa ainakin merkkihuollossa (masterfix pikahuolto) oon ainakin saanu hyvää ja nopeaa & halpaa palvelua. En tosin sitten tiedä miten esim. raisioissa toimiva huolto pelaa.
lk
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja lk »

Merkki huollon taso riippuu täysin siitä kuka korjaaja sattuu autoa huoltamaan. Hassuinta on kun merkkiliikkeistä saa eri informaatiota eri liikkeistä ja hinnat heittelee ihan hirveesti liikkeiden välillä. Yksi asia taitaa olla yhteinen: kaikkien Opel liikkeiden myyjät ovat ikävä ihmisiä.
VectraCD
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja VectraCD »

Tampereen Hatanpään Metroauto on saanut aika paljon huonoa palautetta. Ainakin mitä olen seurannut eri keskustelupalstoja, niin kiitosta ei ole paljon herunut. Itse en ole vielä törmännyt siellä huonoon palveluun. Huoltohinnoissa tuntuu kuitenkin olevan vähän turhan paljon ilmaa, mutta niin se taitaa olla joka merkkihuollossa.
Espoon Jore
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Espoon Jore »

Itselläni ei ole Opelin merkkihuolloista pahemmin moittimista. Kaikilla on tosiaan joskus huonoja päiviä ja kannattaa muistaa tämä kun asioi huollossa....Vaikka asiat joskus vähän mönkään menisivätkin niin negatiivinen asenne ei vie ainakaan paremmin hommaa eteenpäin. Eli koittakaa asioidessanne pysyä asia linjalla niin hommat etenevät varmasti paremmin.

Nimimerkillä vaihteisto ja ohjausvaihde korjaus takuuseen 25.02.2003
sammy13
'Admiral'
'Admiral'

Joo, Espoon Jore on kyllä oikeassa. Olinkin ihan asialinjalla, kun menin takaisin Metroautoon, mutta sitten, kun suhtautuminen oli sangen välinpitämätöntä ja ylimielistä, niin rupesi kyllä keittämään. Totesin, että on parempi antaa olla ja keskustella asiasta tänään lisää, kun on vähän ehtinyt rauhoittua. Toimin itse asiakaspalvelutehtävissä ja tiedän, että tuollainen käytös tyytymätöntä asiakasta kohtaan on kaikista huonoin vaihtoehto.

Tänään soitin ja keskustelinn työnvastaanottajan kanssa ja hän sanoi, että he eivät ole listaa rikkoneet vaan se on hajonnut itsestään. Kerroin myös katkenneesta pultista. Sanoi, että hänelle ei ole kerrottu, että mikään pultti olisi mennyt poikki. Lopputulos on nyt se, että maanantaina auto menee TAAS Metroautoon ja listan kiinnike "ongitaan" oven sisältä ja liimataan takaisin listaan. En ihmettelisi, jos ne vielä velottaa multa tosta jotain.
Espoon Jore
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Espoon Jore »

Kävin hieromassa autokauppoja Stockmanilla herttoniemessä keskiviikkona lupasi soittaa seuraavana päivänä....eipä ole kuulunut. Pikkasen teki mieli soittaa ja sanoa pari valittua sanaa. Näköjään käy Stockkalla kauppa hyvin kun eivät edes vaivautuneet soittamaan. En ehkä ollut hyvin pukeutunut joten vaikuttiko se asiaan ?
sammy13
'Admiral'
'Admiral'

Toi vituttaa kaikista eniten. Jos luvataan, että soitetaan ja sitten ei kuitenkaan kuulu mitään. Ittehän tonne Metroautoonkin piti soittaa tänään, kun haluan listan paikalleen mahd. nopeasti. Ei voi autoa viedä edes harjattomaan pesuun nyt, kun ei oo lista paikallaan.
Realsanta
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

Suomentuunig eli entinen Obelman ne kas aina lupaa soittaa takas ikinä ei ole soittanut.

2001 keväällä tilasin kattoluukun tiivisteen ja ne lupas soittaa se olis vieläkin siellä jos en olisi soittanut
kun soitin ne totes on täällä yks kpl jäljellä on se täällä ollut pari viikkoa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

Heh..kokeilkaapas mennä vehoon mese-kauppaa tekemään..sieltä saatte naurut ja potkut persuksille..jos ette ole noin 50v isomahainen äijä :smile: Näin on nimittäin käynyt kahdesti mulle..ja alkuviikosta kävi työkaverille kun "testimielessä" testattiin saako muutkin samanlaisen kohtelun kuin meikä..

Nojoo..takas aiheeseen..mulla on sekä hyviä että huonoja kokemuksia merkkihuollosta ja "merkittömistä" huolloista. Joskus on onnistuttu katkaisemaan antenni öljynvaihdon yhteydessä..kukaan ei tietenkään tienny että se olis heillä katkennu..joskus on saanu kiinnitellä ties mitä osia paikoilleen remontin jälkeen..ja joskus palvelu ja työn laatu on ollut enemmän kuin priimaa!
Näitä tapauksia on ollu siis molemmissa korjaamoissa..kuten jore tais jo sanoa..kaikenlaisia ihmisiä on työpaikoilla töissä ja jokaisella on hyviä ja huonoja päiviä ja varsinkin ne huonot päivät näkyy asiakkaalle!
TOSIN jos on asiakaspalvelusta kyse huonot päivät EI SAISI näkyä asiakkaalle asti..ja siitä on syytä ko. palvelusta vastuussa olevan esimiehen vastattava!!

JOTEN: älä tyydy metron huonoon palveluun..vaadi sellaista palvelua kuin hyvään asiakaspalveluun kuuluu! Ei meinaan tänä päivänä yhdelläkään yrityksellä ole varaa menettää ainuttakaan asiakasta sen vuoksi että jollain on "huono" päivä!!
Eli palautetta palautetta sinne metroon päin..sieltäkin löytyy joku joka ko. palvelusta vastaa..kunhan vain ongelmat hänelle asti kulkeutuu!

Oma kokemukseni metroautosta on periaatteessa hyvä..tosin alkaa jo tuntumaan aika huvittavalta että 2v siitä kun ostin sieltä Opelin niin saan yhä joulukortin sieltä..ja autokin on jo vaihdettu toiseen :smile:
Topah76
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Topah76 »

Opetetaankohan noille merkkiyms. korjaajille mitään asiakaspalvelua yms. Tuskin!!!
Azzyyr
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Azzyyr »

Ei liity autoihin suoranaisesti:
Innostuin autohifistä tuossa viitisen vuotta sitten ja aloin rakennella silloiseen koslaani poppiskoneita. No viimeisenä oli vuorossa vahvistin bassoille. Olin tutkinut testejä, vertaillut, kysellyt ja päädyin phoenix Goldin, ei ihan halvimpaan malliin.

No paikallinen Hifi Klubi kyseistä merkkiä kauppasi ja menin liikkeeseen ja sanoin että ostan tällasen, mitä maksaa ja milloin saa?

Vahvistin oli tilaustavaraa ja se "tilattiin", myyjä myös kyseli maksanko nyt vai vasta noudettaessa ja sovin maksavani, kun haen vahvistinta. Liike lupasi soittaa, kun vahvistin on tullut.

Tämä tapahtui vuonna -98, ja vielä ei ole soittoa kuulunut. Itse parikertaa soittelin liikkeeseen ja aina oli vahvistin "jäänyt" maahantuojan paketista.
Ostinpa sitten vahvistimen toiselta paikkakunnalta ja paikkakunnan Hifi Klubilla en ole sen jälkeen käynyt, enkä mene!

Oli vähän off-topic, jatkakaa....:wink:
Volvo V70 D5 -02
Opel Zafira 1.8 -99
PeteA
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PeteA »

On 2003-02-14 09:06, hks wrote:
Turussa ainakin merkkihuollossa (masterfix pikahuolto) oon ainakin saanu hyvää ja nopeaa & halpaa palvelua. En tosin sitten tiedä miten esim. raisioissa toimiva huolto pelaa.
Raision pikahuolto on kyllä paras paikka turun seudulla korjauttaa Opelia (merkkiliikkeessä). Palvelu on ollut hyvää ja korjaukset aina onnistuneet ( samaa ei voi sanoa varsinaisista huoltopuolesta ).
Vastaa Viestiin