kyrsii nuo opelin haukkujat -ottakaa kantaa taas kerran
-
vekkulisti
- 'Admiral'

kyrsii nuo opelin haukkujat -ottakaa kantaa taas kerran
ei mitään perusteluja osata sanoo muutako että paska auto, viiminen auto. aian korjaamolla. Lepo.
no jos jotian kaivaa vastaan niin jakohihna ongelma löytyy mietittyään hetken. useimmat niistä ovat muita sakujen omistajia. kyllähän rahalla saa mutta moni haluaa vastinettakin rahalle. ym ym
no jos jotian kaivaa vastaan niin jakohihna ongelma löytyy mietittyään hetken. useimmat niistä ovat muita sakujen omistajia. kyllähän rahalla saa mutta moni haluaa vastinettakin rahalle. ym ym
Joo toi auton mollaus maanrakoon kokeilematta ensin on tyhmää!
Itse aloitin opelistin elämän vasta äsken ja voisin mainita omia mielipiteitäni kyseisestä merkistä.
Laitetaan ensin vähän miinusta niin jää plussat mieleen paremmin
Niin joo omistan kadetin ja omppu b:n
miinusta:
-Omppu vm -98 ja nyt jo ruosteinen(ed.omistajan syy?) Ihme vaa ku on uusin auto mulla
ikinä ja samalla myös ruosteisin. tai no ei tos ole ku takakaaret ja ovet kukilla mut kuiteski
-kadetti lahoaa mut se on jo niin vanha että ymmärtäähän sen
-ompussa putki rikki ostaessa...no kuluva osahan se
-ompussa vinkuu kylmänä se "lisäpumppu" niin kovaa et naapurit varmaa vittuuntuu joka aamu
-kadetti vuotaa öljyä kaikista mahd. paikoista, mut kun pitää levelit minimissä ne pysyy paremmi
sisällä...siis esim öljyt min viivassa. kun kaataa täytee niin viikossa on minimissä
-omegassa ne ovet(rajoitin tangot, kahvat)
-ompun tyhjäkäynti(välillä ikäänkuin kuolee ja sit nousee kiekat ja taas vähä aikaa käy normaalisti n.600rpm. liekö se egr vai mikä?
-käsijarru on lelu omegassa... katsastuksen läpäisee kyllä mutta ei silti hyvä ole.
-käsijarru myös kadetissa... joko jäässä tai jumissa tai ei pidä
-omegan valot surkeat
-molemmat huurtuu iha pirusti... tosin ompussa kun laittaa huurteenpoiston pääle ni auttaa
PLUSSAA:
-Omppu on hyvä ajaa ja ilmeisen hiljainen vaikka farmari on.
-kadetti myös loistava ajaa tosin jarrut hieman huonot ja ohjaus tod. jäykkä muuten hyvä.
-omegan varustelu loistava. CD varustelu omassa.
-Kadetin varustus hyvä.(ei mitään ylim. sähkö osia jotka voi hajota)
-kadetti on tappo varma kulkija. makso 500e eikä juuri mitää isoja vikoja ole
-nii ja kadetti kulkee kuin elukka 1,8i gt sedan -88
-penkit omegassa tod. mukavat ja kadetissa taas hyvä sivutuki(recarot)
-omenan hinta/laatu suhde lähes uskomaton verrattuna moniin muihin
-kadetin voi korjata itse jos jotai tulee.... ei turhia antureita ja letkuja
-omega suht edukas huoltaa korjata. Ainaki tuntus siltä näi aluks(x20xev 165 tkm)
-hihnan vaihtohinta kadettiin 20e +osat ja omppuu 90e+osat. Tod. halpa mielestäni
-edelliseen autooni verrattuna molemmat todella varmoja pelejä. Edellinen oli nissan 200sx 1,8 -93
-Tilaa riittää aivan s**tanan paljon omegassa ja iha jees tilat kasetissakin
-paljon hyviä huolto/korjaus ohjeita täällä foorumilla(joillain merkeillä ei kunnon foorumia ees ole)
-molempien ulkonäöstä pidän myös. tosin nismo oli nätimpi.
-helppoja pelejä myydä eteenpäin jos ovat kunnossa
-omegan TAKAVETO ON PARASTA
Niin ja olen aikaisemmin omistanut MM. toyotan, volvon, mersun, nissaneita ja hondan. Mutta nyt vasta tuntuu että ajaa mukavasti. Tosin esim omegaa vastaavaan mersuun ei ole varaa.
Mielestäni Omega b hakkaa mukavuudessa ja tyylikkyydessä esim monet mersut.
Muista Opeleista en kommentoi kun en niistä tiedä.
Hyvä käyttöauto ooppeli mielestäni on.
Itse aloitin opelistin elämän vasta äsken ja voisin mainita omia mielipiteitäni kyseisestä merkistä.
Laitetaan ensin vähän miinusta niin jää plussat mieleen paremmin
Niin joo omistan kadetin ja omppu b:n
miinusta:
-Omppu vm -98 ja nyt jo ruosteinen(ed.omistajan syy?) Ihme vaa ku on uusin auto mulla
ikinä ja samalla myös ruosteisin. tai no ei tos ole ku takakaaret ja ovet kukilla mut kuiteski
-kadetti lahoaa mut se on jo niin vanha että ymmärtäähän sen
-ompussa putki rikki ostaessa...no kuluva osahan se
-ompussa vinkuu kylmänä se "lisäpumppu" niin kovaa et naapurit varmaa vittuuntuu joka aamu
-kadetti vuotaa öljyä kaikista mahd. paikoista, mut kun pitää levelit minimissä ne pysyy paremmi
sisällä...siis esim öljyt min viivassa. kun kaataa täytee niin viikossa on minimissä
-omegassa ne ovet(rajoitin tangot, kahvat)
-ompun tyhjäkäynti(välillä ikäänkuin kuolee ja sit nousee kiekat ja taas vähä aikaa käy normaalisti n.600rpm. liekö se egr vai mikä?
-käsijarru on lelu omegassa... katsastuksen läpäisee kyllä mutta ei silti hyvä ole.
-käsijarru myös kadetissa... joko jäässä tai jumissa tai ei pidä
-omegan valot surkeat
-molemmat huurtuu iha pirusti... tosin ompussa kun laittaa huurteenpoiston pääle ni auttaa
PLUSSAA:
-Omppu on hyvä ajaa ja ilmeisen hiljainen vaikka farmari on.
-kadetti myös loistava ajaa tosin jarrut hieman huonot ja ohjaus tod. jäykkä muuten hyvä.
-omegan varustelu loistava. CD varustelu omassa.
-Kadetin varustus hyvä.(ei mitään ylim. sähkö osia jotka voi hajota)
-kadetti on tappo varma kulkija. makso 500e eikä juuri mitää isoja vikoja ole
-nii ja kadetti kulkee kuin elukka 1,8i gt sedan -88
-penkit omegassa tod. mukavat ja kadetissa taas hyvä sivutuki(recarot)
-omenan hinta/laatu suhde lähes uskomaton verrattuna moniin muihin
-kadetin voi korjata itse jos jotai tulee.... ei turhia antureita ja letkuja
-omega suht edukas huoltaa korjata. Ainaki tuntus siltä näi aluks(x20xev 165 tkm)
-hihnan vaihtohinta kadettiin 20e +osat ja omppuu 90e+osat. Tod. halpa mielestäni
-edelliseen autooni verrattuna molemmat todella varmoja pelejä. Edellinen oli nissan 200sx 1,8 -93
-Tilaa riittää aivan s**tanan paljon omegassa ja iha jees tilat kasetissakin
-paljon hyviä huolto/korjaus ohjeita täällä foorumilla(joillain merkeillä ei kunnon foorumia ees ole)
-molempien ulkonäöstä pidän myös. tosin nismo oli nätimpi.
-helppoja pelejä myydä eteenpäin jos ovat kunnossa
-omegan TAKAVETO ON PARASTA
Niin ja olen aikaisemmin omistanut MM. toyotan, volvon, mersun, nissaneita ja hondan. Mutta nyt vasta tuntuu että ajaa mukavasti. Tosin esim omegaa vastaavaan mersuun ei ole varaa.
Mielestäni Omega b hakkaa mukavuudessa ja tyylikkyydessä esim monet mersut.
Muista Opeleista en kommentoi kun en niistä tiedä.
Hyvä käyttöauto ooppeli mielestäni on.
-
jimi hoffa
- 'Senator'

taitaa olla 6 opel putkeen tuo nykyinen corsa ja monta tulee vielä olemaan. kaikki opelini on ollu vähän vanhempia. eli nykyinen vm 87 corsa on uusin tähän mennessä ollut opel.
+simppeli perus tekniikka joka on tullut tutuksi itse ropaamalla
+halvat osat
+samat osat käy monta vuotta peräkkäin eikä tarvii olla rekisteri otteesta tutkimassa missä kuussa auto on valmistettu ja sen mukaan ostaa osia (monessa japanilaisessa on näin)
+1.3 ohc vapaasti pyörivä ikiliikkuja ei haittaa vaikka jakohihna katkeis.
plussia on varmaa muitakin mutta nyt ei just tuu mieleen.
-opel on huonon maineinen auto.
-tietyt mallit ovat aika ruoste alttiita
tässä mun mielipide.
+simppeli perus tekniikka joka on tullut tutuksi itse ropaamalla
+halvat osat
+samat osat käy monta vuotta peräkkäin eikä tarvii olla rekisteri otteesta tutkimassa missä kuussa auto on valmistettu ja sen mukaan ostaa osia (monessa japanilaisessa on näin)
+1.3 ohc vapaasti pyörivä ikiliikkuja ei haittaa vaikka jakohihna katkeis.
plussia on varmaa muitakin mutta nyt ei just tuu mieleen.
-opel on huonon maineinen auto.
-tietyt mallit ovat aika ruoste alttiita
tässä mun mielipide.
No eihän se opel tietenkään mikään mersu ole mutta jos ruvetaan miettimään mitä vastinetta rahalleen saa niin opel onkin jo melko vahvoilla (varsinkin käytetyissä). Itselläni pidempiaikaista käyttökokemusta 2 opelista (kortti ollut vasta 3 vuotta) mutta perheessä ollut 8 opelia minun elinaikanani (3 tällä hetkellä vuosilta 85-00, eikä yksikään näistä kahdeksasta muuten ole ollut uusi ja kaikilla ajettu monta vuotta n.30tkm/vuosi) ja täytyy kyllä sanoa ettei mitään valittamista. Ei ole ollut mitään jakopää- tai ruosteongelmia (pelkkiä kulutusosia mennyt ja nekin yleensä melko halpoja ja helppoja vaihtaa/löytää) ja autoilla ajettu erittäin huonokuntoista soratietä päivittäin ihan reippaasti että lähinnä välillä ihmettelee niiden kestävyyttä.
. Eli itse en kyllä allekirjoita väitteitä opelien huonoudesta.
no heitetään nyt alle 3 viikon kokemukset kehiin!
Eli omega x2.0xev tai joku tuollainen
95vm
ajettu 178tkm(to remmin vaihto, osat 140€ ja lupasivat tehä 50€)
gl "varusteet"
Plussat:
- Mahtava ajaa(ei tosin mikään sport alusta, mutta ei ole moottorikaan)
- takaveto
- tilaa riittää
- ulkonäkö erittäin komea kun mietitään monia muita 95vm autoja
- lämmin
- hiljainen
- varaosien hinnat
- Hinta/ laatu
- jopa emäntäkin tykkää tällä ajella
Miinukset:
- hivenen ruostetta takaovissa (hei daa suomi auto ja 11vuotta vanha, kyllä se on monessa muussakin merkissä saman alkuja)
- AJOVALOT!
- Jotain kulutusosaa pitää vaihtaa kun meinaa montussa kolahtaa
- vielä kauhee traktori efekti (oli ihan pakko laittaa vaikka eihän toi vika ole)
tässä nyt äkkiseltään mitä tuntemuksia tuli ! melko laillahan nuo on jo mainittu aikaisemmissakin viesteissä! Mutta ei tota voi haukkua kuitenkaan, kun ei autokaan mikään uusi ole!
Listään jotain listaa kun tulee mieleen!
Edit: itsekkin ennen omegaa kuuluin tähän ooppelin vihaajiin, mutta kyllä on nyt huomannu että se oli vain kavereiden provosoinnin aikaan saannosta.
Eli omega x2.0xev tai joku tuollainen
95vm
ajettu 178tkm(to remmin vaihto, osat 140€ ja lupasivat tehä 50€)
gl "varusteet"
Plussat:
- Mahtava ajaa(ei tosin mikään sport alusta, mutta ei ole moottorikaan)
- takaveto
- tilaa riittää
- ulkonäkö erittäin komea kun mietitään monia muita 95vm autoja
- lämmin
- hiljainen
- varaosien hinnat
- Hinta/ laatu
- jopa emäntäkin tykkää tällä ajella
Miinukset:
- hivenen ruostetta takaovissa (hei daa suomi auto ja 11vuotta vanha, kyllä se on monessa muussakin merkissä saman alkuja)
- AJOVALOT!
- Jotain kulutusosaa pitää vaihtaa kun meinaa montussa kolahtaa
- vielä kauhee traktori efekti (oli ihan pakko laittaa vaikka eihän toi vika ole)
tässä nyt äkkiseltään mitä tuntemuksia tuli ! melko laillahan nuo on jo mainittu aikaisemmissakin viesteissä! Mutta ei tota voi haukkua kuitenkaan, kun ei autokaan mikään uusi ole!
Listään jotain listaa kun tulee mieleen!
Edit: itsekkin ennen omegaa kuuluin tähän ooppelin vihaajiin, mutta kyllä on nyt huomannu että se oli vain kavereiden provosoinnin aikaan saannosta.
Nokkela selviää siitä mihin viisas ei joudu!
kohta tulee turpaan niin että tukka lähtee!
B- Omega -95 mopo2.0
kohta tulee turpaan niin että tukka lähtee!
B- Omega -95 mopo2.0
Jo kuudes ja seitsemäs Ooppeli menossa. Yhesti olen jäänyt tien päälle (Katti tukkoon -91 Calibrasta 260tkm kohdalla). Kun vaan muistaa huoltaa ja vaihdella kulutusosia niin ei mitään ongelmia. Uudemmat
:t ei edes ruostu siihen malliin kuin ennen (esim. eka kadettini -85 1,3 s tykki oli aika mätä). Mitä sanovat autolehdet nykyään Ooppelista, niin ei ole paljon negatiivista ollut: Laadukkain saksalainen, tyytyväisimmät käyttäjät jne...
Ooppeleiden haukkuminen on vaan joku kummallinen kansanhuvi, samoja ikivanhoja mantroja hoetaan loputtomiin, kun ei hokijalla riitä älyä keksiä uusia. Kateellisten panettelua sanon minä. Itselläni ei ole mitään moitittavaa. Aina olen saanut rahalle vastinetta, kun olen Opeliin sortunut. Seuraavakin auto on varmaan
, vaikka vaihtelun vuoksi voisi kokeilla pitkästä aikaa jotakin muutakin merkkiä.
Viimeksikin kaupoilla kokeilin vaikka mitä merkkejä. Toiset oli liian kalliita, nuhapumppuja, samoilla varusteilla kuin Opel olisi pitänyt maksaa tonnitolkulla lisävarusteista, ranskiksia, riisikuppeja, liian löysällä alustalla, huono vaihtotarjous, lyhyt takuu, ruma, pieni, epäkäytännollinen tai joku muu syy minkä takia piti taas laittaa
.
on järkevä valinta ja ihan hyvä auto hintaansa nähden.
------------------------------------------------------
Nyt:
Calibra 2.5 V6 -97,
Vectra C GTS 2.0 turbo -04
Ennen: mm.
l Kadett 1,3 s ,
Vectra A,
Astra 1,8 Coupe Bertone,
Calibra 2.0 i 8v,
Calibra 2,5 V6 -94
Ooppeleiden haukkuminen on vaan joku kummallinen kansanhuvi, samoja ikivanhoja mantroja hoetaan loputtomiin, kun ei hokijalla riitä älyä keksiä uusia. Kateellisten panettelua sanon minä. Itselläni ei ole mitään moitittavaa. Aina olen saanut rahalle vastinetta, kun olen Opeliin sortunut. Seuraavakin auto on varmaan
Viimeksikin kaupoilla kokeilin vaikka mitä merkkejä. Toiset oli liian kalliita, nuhapumppuja, samoilla varusteilla kuin Opel olisi pitänyt maksaa tonnitolkulla lisävarusteista, ranskiksia, riisikuppeja, liian löysällä alustalla, huono vaihtotarjous, lyhyt takuu, ruma, pieni, epäkäytännollinen tai joku muu syy minkä takia piti taas laittaa
------------------------------------------------------
Nyt:
Ennen: mm.
Viime suvena haimme isompaa vaihdokkia Zafiralle. Etsinnässä olivat tehokkaat isomoottoriset dieselit, 3-6 vuotta vanhat, mielellän farkut.
Aika koominen kokemus oli tämä aiottu vaihto, lähinnä ihmetytti ja huvitutti ns. laatuautojen vikahistoria ( huoltohistoria )
Tässä omakohtaisia kokemuksia ja vaihdokkiehdokkaiden huoltolapuista luettua.
Volvo v70 2,4/ 2,5 dieselit: Polttoaineisuuttiminen vaihtoa, jäähdyttjän tuuletinmoottorin vaihtoa, turbon letkuston vuotamista, halkeilua, etupyörän nivelten vaihtamisia, vaihteiston ääntelyä. automatiikan oikkuilua ( vaihteiston kolahteluja ja vaihteiston hitautta ja jälkinykimisiä ).
BMW 525/530 sarja dieselit: Suuri polttoaineenkulutus
( vikahan tuokin ), turbovikoja, imupuolen kannen keinuvipujen irtoamisia, vivut irtoavat 200 tkm paikkeilla, vauhdista, irronneet palat sylinteriin ja turboon, ( merkkihuollon toteamaa). Kytkinvikoja, automaattivaihteiston vikoja,
Näissä yli 25 tuhannen euron autoissa ( käytetyissä ) ei luulisi olevan kovin paljon vikaa olevan
, vaan kovin oli opettavainen kokemus koeajaa ja tutkia ns. laatuautoja. Korjaamo ( huolto )laskut olivat ainakin, isoa luokkaa tyyliin a' 75-80 euroa tunti... eikä esim tuo imupuolen kansikaan kovin halpa ollut, olisko ovh ollut 500-600 euron luokkaa.
Jos oikein pännii kuittailu, kannattaa katella vaikka näiden kahden merkin viat
HS:n vikasarjoista. Vikaisia ovat nekin, vaan pitäisko olla, kun on kyseessä laatumerkit, eikä mikkään ooppelit
Omiin opeleihin oon ollut ranskalaisten ja ruotsalaisen kulkuneuvojen jälkeen kovinkin tyytyväisiä. Luotettavaa menoa, hyvä varustelu ja kohtuuhintaiset huollot.
Aika koominen kokemus oli tämä aiottu vaihto, lähinnä ihmetytti ja huvitutti ns. laatuautojen vikahistoria ( huoltohistoria )
Tässä omakohtaisia kokemuksia ja vaihdokkiehdokkaiden huoltolapuista luettua.
Volvo v70 2,4/ 2,5 dieselit: Polttoaineisuuttiminen vaihtoa, jäähdyttjän tuuletinmoottorin vaihtoa, turbon letkuston vuotamista, halkeilua, etupyörän nivelten vaihtamisia, vaihteiston ääntelyä. automatiikan oikkuilua ( vaihteiston kolahteluja ja vaihteiston hitautta ja jälkinykimisiä ).
BMW 525/530 sarja dieselit: Suuri polttoaineenkulutus
Näissä yli 25 tuhannen euron autoissa ( käytetyissä ) ei luulisi olevan kovin paljon vikaa olevan
Jos oikein pännii kuittailu, kannattaa katella vaikka näiden kahden merkin viat
Omiin opeleihin oon ollut ranskalaisten ja ruotsalaisen kulkuneuvojen jälkeen kovinkin tyytyväisiä. Luotettavaa menoa, hyvä varustelu ja kohtuuhintaiset huollot.
Suurin osa noista opelin haukkujista on kuullut jotain huonoa ko merkistä kummin kaiman serkulta ja jakavat auliisti "tietoaan" eteenpäin ilman mitään omakohtaista kokemusta.
Olihan opelilla 90-luvun alkupuolella ruosteongelmia,mutta vielä mädempiä on samaikäiset hondat.
Niistä kukaan ei silti puhu,miksi?
Kyllä tullut törmättyä useampaankin tyyppiin,jotka "tietää" että opel on paska,mutta eivät silti osaa perustella sitä mitenkään.
Yleensä vaan naurattaa moiset tyypit...
Olihan opelilla 90-luvun alkupuolella ruosteongelmia,mutta vielä mädempiä on samaikäiset hondat.
Kyllä tullut törmättyä useampaankin tyyppiin,jotka "tietää" että opel on paska,mutta eivät silti osaa perustella sitä mitenkään.
Yleensä vaan naurattaa moiset tyypit...
Re: kyrsii nuo opelin haukkujat -ottakaa kantaa taas kerran
totta, mutta mitä sitten mitä muut sanoo?vekkulisti kirjoitti:paska auto
"Haista hurri vittu" - Lurttinen
-
jimi hoffa
- 'Senator'

[quote="TJT"]Suurin osa noista opelin haukkujista on kuullut jotain huonoa ko merkistä kummin kaiman serkulta ja jakavat auliisti "tietoaan" eteenpäin ilman mitään omakohtaista kokemusta.
siksi koska ei ole enää hondia jäljellä kun ovat ruostuneet pois ???
siksi koska ei ole enää hondia jäljellä kun ovat ruostuneet pois ???
minä hiljensin ooppelin morkkaajan sanomalla että, ooppelilla ajaa rahamiehet niillä on varaa käyttää autoansa korjaamolla, niin jopa meni naama happamaksi ja ooppelin morkkaus loppu siihen ja on ajettu opelilla vuodesta -82 lähtien kadett.ascona,astra,omega,vectra eikä isoja murheita missään omistamissani ooppeleissa.