Auton historiaa: Auto on alunperin vm-90 16sv koneella. Auto tuli mulle eräänä talvena kun eräs älypää oli ajanut kännissä auton valopylvääseen ja siitä kyljelleen ojaan. Vaurioita tuli ylinkyllin mm. Takalokasuoja aivan kasaan,toisen puolen molemmat sivuovet, konepelti, tukivarsi poikki ja puolet etupäästä vaihdettiin toisesta autosta. Plus sitten ne ruostevauriot mitä tuli vastaan voi jeesus. Hauskinta siinä oli että auto oli muutama kk ennen kolaria mennyt katsastuksesta moitteetta läpi. voi vaan todeta että hyvin oli ruostekohdat peitetty leimamieheltä Jos olisin auton ruostevauriot tiennyt kun auton kahdellakympillä ostin niin en olisi todellakaan alkanut. No, osat vaihdettiin ja pohjatöitä alettiin tekemään. Hommaa oli helvetisti ja inttikin tuli väliin. Autoa onkin rakennettu tähän asti hyvin pitkälti ajan kanssa ja mitä kukkaro on antanut myöden. Nyt olis tarkotus pistää enemmän vauhtia rakenteluun ja tavoite olis saada valmiiksi ensi kevään ekalle radalle.com:iin. Pohjatöitä riitti ja samalla hitsattiin takakahvan paikat umpeen+ peitettiin kylkiurat, merkit poistettiin ja konepeltiin istutin pienet kidukset. Entispäivänä sain loput pohjat valmiiksi ja auto lähtee tulevana vkl maalaukseen. Seuraavana olis tarkotuksena hankkimani 20ne:n purkaminen ja turbottaminen mutta siitä enempi sitten kun saan haalittua palikkaa koneeseen enemmän koska ainoat mitä vasta löytyy on kone apulaitteineen ja garretin t25.
joo olihan siin hommaa et sain tohon kuntoon, ihan liikaakin mä en itse asias tiedä viel helmoist ja puskureista mut, 2000 puskurit ja helmat miellyttäis mut ovat niin kiven alla. mut tollanen nyt olis ehkä ykkösvaihtoehto
Joskus itellä vähän samantapainen rojekti juurikin noiden puskurien ja helmojen kanssa. Ovat kallita ainakin jos uutena hakee, mutta ovat kyllä sen väärti. Näyttää todella paljon paremmalta kun mikään riisikuppituning korisarja. Itse löysin kaikki muut palat paitsi etupuskurin lisäpalan, ja ei ollu ihan halpa hakea sitä liikkeestä. Onnea rojektille.
Hyvältähän tuo kuulostaa ja näyttää, mut on sulla vielä hommaa edeskin, et saat päivitettyä kaikki 16sv:n jäljiltä niin et menee 20ne katsastukses läpi, ellet oo jo tehny noita muutoksia.
Vectra C -06 (Käyttis)
Kadett C Coupé -75 (Kesäauto)
Meska kirjoitti:Joskus itellä vähän samantapainen rojekti juurikin noiden puskurien ja helmojen kanssa. Ovat kallita ainakin jos uutena hakee, mutta ovat kyllä sen väärti. Näyttää todella paljon paremmalta kun mikään riisikuppituning korisarja. Itse löysin kaikki muut palat paitsi etupuskurin lisäpalan, ja ei ollu ihan halpa hakea sitä liikkeestä. Onnea rojektille.
et sattuis muistamaan minkä hintasia ne uudet olivat?
-Petsku- kirjoitti:Hyvältähän tuo kuulostaa ja näyttää, mut on sulla vielä hommaa edeskin, et saat päivitettyä kaikki 16sv:n jäljiltä niin et menee 20ne katsastukses läpi, ellet oo jo tehny noita muutoksia.
jarrut,navat, etutolpat on jo vaihdettu,samoin tankin piti vaihtaa kaxlitrasen tankkiin. taka-akselista ei varmaa tietoa, en tie muistanko väärin mut joku väitti muistaakseni jossain topicissa että gt:ssä on sama takaakseli kun 20ne:ssä? voi olla että muistan väärinkin. Riippuu kanssa paljon katsastusmiehestä mut kai sekin on vaihdettava jos sitä vaativat..
Meska kirjoitti:Joskus itellä vähän samantapainen rojekti juurikin noiden puskurien ja helmojen kanssa. Ovat kallita ainakin jos uutena hakee, mutta ovat kyllä sen väärti. Näyttää todella paljon paremmalta kun mikään riisikuppituning korisarja. Itse löysin kaikki muut palat paitsi etupuskurin lisäpalan, ja ei ollu ihan halpa hakea sitä liikkeestä. Onnea rojektille.
et sattuis muistamaan minkä hintasia ne uudet olivat?
Paha sanoo, jos en ihan väärin muista niin se pelkkä 2000 lisäosa etupuskimeen oli vissiin markka-aikana 2000 mk +sumarit mitä ei löytyny tarvikkeena mistään ja nekin oli kalliit. Voi olla että muistan väärinkin. Muut sain yhdestä saksasta tuodusta raadosta että niistä en sitten tiedä...
Hieno väri, itekkin meinasin vectraan ensin jotain tuon tapasta mutta säilytinkin orkkisvärin laiskuuden takia laita vielä tummat enkelit ja irmsserin mustat takavalot, ois hieno
Mites muuten peitit ne urat kyljistä, pakkelilla vai koritinalla? Mites takaovet aukeaa ulkopuolelta? Jos olet jonkun avausnappulamekanismijutun keksinyt niin laitahan kuva