SPL ja takuu korjaukset
SPL ja takuu korjaukset
eli subit ollu spl:än tiloissa kohta 2kk tutkittavana ja sieltä ei ole vielä kuulunut mitään palautetta niistä. Onko kellää tietoa kauvan joutuu yleensä venaamaan tuloksia tai uusia subeja, liikkeestä jonka kautta lähetinne niin eivät saa korjauspuolelta kiinni ikinä ketään. Missä ajassä yleensä pitää noi takuu korjaukset suorittaa ??
-
nuhapumppu
- 'Diplomat'

Re: SPL ja takuu korjaukset
Mulla meni joskus vuonna nakki ja vasara, aika nopeestikkin Jenssenin "käsibasso" takuu tarkastuksen läpi
->
Tuomio oli kirjoitti:Puhekela palanut, ei takuuta(oli siis voimassa), ei korjattavissa. Jos haluat elementin takaisin soita xxx-xxxxxxx
MB W201 190D OM605 powered with Holset
voihan noissa mennä. kannattaa kysellä perään. laki ei vaadi muuta kun että takuu huolto hoidetaan kohtuullisen ajan kuluessa. eli ei mitään yksiselitteitä. oli just jossain takuu juttua kun oli telkkari ollu pari kk huolossa. ja myyjä ei edes tiedä missä mennään ja käskee ottaa huoltoliikkeeseen yhteyttä.
mulla oli kans sama vaffari (S-4002) takuuhuollossa Flextronilla. Tais silloin tuo vaffari viipyä noin pari viikkoa sillä reissulla...JR81 kirjoitti:Mulla kävi viime kesänä SPL Dynamics S-4002 takuuhuollossa ja tuli viikon päästä takaisin korjattuna eli moitittavaa ei kyllä ollut. Tuollainen 2kk huoltoaika tuntuu jo kyllä mielestäni liian pitkältä... itse ottaisin puhelimen kouraan ja kyselisin jo perään.
-
nuhapumppu
- 'Diplomat'

vahvari on spl:än 4002 ja subit oli kytketty omiin kanaviin, ja gain ol käännettynä 2/3 osaa, eli ei täysillä koska se ei ole mikään volume vipu. Virta piuha on 35 neliöinen ja maa piuha on kanssa yhtä paksu. Eka meni toinen subbari ihan mykäks , luulin että palo kanava, myöhemmin illalla rupes toinen subi rätisemään ja pärisemään , muutamat on epäillyt että kun on tuolleen kytketty ja gain ei ole täysillä että mun vahvarissa olis jotakin vialla, mites teillä muilla on tuo 4002 vahvari temppuillu kun ootte joutunut lähettään sen korjattavaksi ??
Itselläni on kontissa SPL Dynamics Pro 15D2 ja vahvistimen ( S-4002 ) gain on ollut vain 1/3. Näinkin painetta piisaa niin että kuulon saa pois jos haluaa. Eli mielestäni tuon gainin vääntäminen 2/3 on jo liikaa... jos vielä soittimesta on ollut loudnesit/bassonkorostukset päällä niin en ihmettele yhtään että subit ovat palaneet. Itselläni tuossa vaffissa oli vikana kylmäjuotos jonka takia vahvistin poltti koko ajan protection lediä eikä lähtenyt päälle. Onhan se tietenkin mahdollista että vahvistimessasi on jokin vika ja rikkoo siksi subwoofferin. Näin käy jos vahvistin päästää esim tasavirtaa kaiutinlähtöihin.veikka81 kirjoitti:vahvari on spl:än 4002 ja subit oli kytketty omiin kanaviin, ja gain ol käännettynä 2/3 osaa, eli ei täysillä koska se ei ole mikään volume vipu. Virta piuha on 35 neliöinen ja maa piuha on kanssa yhtä paksu. Eka meni toinen subbari ihan mykäks , luulin että palo kanava, myöhemmin illalla rupes toinen subi rätisemään ja pärisemään , muutamat on epäillyt että kun on tuolleen kytketty ja gain ei ole täysillä että mun vahvarissa olis jotakin vialla, mites teillä muilla on tuo 4002 vahvari temppuillu kun ootte joutunut lähettään sen korjattavaksi ??
Opel Vectra CDX -94
Eikös toi Gain pidä säätää kulloinkin käytössä olevan soittimen linjalähtojen tason mukaan.. Eli jos toisella on soittimessa 1,8 voltin lähdöt (esim. vanhemmat Pioneerit) ja esim. Itsellä 5 V, nii onhan siinä jo ero mihin kohtaan Gain pitää säätää.
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Nimenomaan se täytyy tehdä näin. Eli vaikka mankan volumet olisi tapissa, niin kaiuttimille ei saa päästä säröytynyttä signaalia. Mutta edelleen jos vahvistimen gainit on melkein täysillä ja käytetään lisäksi soittimen bassonkorostuksia/loudnesia, niin signaali voi säröytyä kovilla voimakkuuksilla ja se saattaa tietää palaneita kaiuttimia... oli sitten kyse kuinka hyvistä linjalähdöistä tahansa.Eikös toi Gain pidä säätää kulloinkin käytössä olevan soittimen linjalähtojen tason mukaan
Opel Vectra CDX -94
Juurikin näin.. Eli säätäessä kaikki mahdolliset säädöt mankasta basson puolelle, ja sit volat kaakkoon ja vasta sitten säädetään vahvari... Aika usein kuulee sitä et "Vielä voi vahvarista ruuvata toisen mokoman lisää..." Aika usein ko. kommenttiin liittyy lippispäinen kuski, ja torinparkki.. 
Opel Monza 2.2E -86
öööööö, eli jatketaan tähän vielä että korostukset on aika minimissä ja bassot myös, koska mulla tulee mankalta taakse erkka sarjoille ja eteen vakio kajareille tehot, joten rupee musiikki muistattamaan aika äkkiä norjalaista hevi musikkia jos kuuntelee liian isollaan ku rupee särkemään muut vehkeet, eli toisin sanoen subit ei ole särkenyt missään vaiheessa, vahvari kyllä laittoi ihtensä muutaman kerran protection tilaan ennen kuin subit hajos, mutta tuo vahvari hommeli oli eri päivänä kuin subien hajoaminen, ja säädöt oli vielä silleen että musiikki ei ole mitään teinien paine basso tyylistä vaan pyrin aina saamaan silleen että se kuuluu vaan puhtaasti