Myöskin Vag-konserni käyttää kyseistä lämmitintä "ensiasennus" lämmittimenä.
Jos tarvitsee vaihtaa esim. aivot niin Zakotto Oy:stä löytyy hyllystä kyseiseen malliin varaosia.
Ainoa ero on Eberin dieselpumpun ohjauskaapeli. Opelin mallissa se tulee omalla johdollaan aivokotelon sisältä, Vag-mallissa se on siinä isossa liittimessä. Pikku modifiointi sivareiden ja kolvin kanssa niin homma pelaa. Itse jouduin kortin vaihtamaan kun entinen meni pimeäksi, toimimattomuuden hinta oli 145e+ omat työt. Halvempi kuitenkin kuin ostaa uusi laite joissa hintahaarukka 400-1000e välillä... riippuen mistä firmasta kysyy.
Alkuperäinen Eberi D3WZ mm. dti-vectrassa
ihan mykkä.
mites oot testannu,tai missä ,et tiesit mis vika?mulla-00 vuotinen vectra dti ja eberi ihan mykkä!kevät kesäl se viel herätti puhaltimen käyntiin,mut nyt ei sano yhtään mitään!kelloki on pimeä.tyyristä varmaa korjaamollekki viedä,ja on se niin vee mäises paikas koko mötikkä,et ei hirveesti kiinnostais alkaa irrottaa ja vielku ymmärtää siitä vehkeestä yhtä paljonku sika teeveestä.et mite ois hyvä lähtee tutkimaan?mis muute on sulakkeet
?
Re: ihan mykkä.
Käytä ny eka testerillä. Voi olla ihan hehkun rele tai hehku kenties?jannej kirjoitti:mites oot testannu,tai missä ,et tiesit mis vika?mulla-00 vuotinen vectra dti ja eberi ihan mykkä!kevät kesäl se viel herätti puhaltimen käyntiin,mut nyt ei sano yhtään mitään!kelloki on pimeä.tyyristä varmaa korjaamollekki viedä,ja on se niin vee mäises paikas koko mötikkä,et ei hirveesti kiinnostais alkaa irrottaa ja vielku ymmärtää siitä vehkeestä yhtä paljonku sika teeveestä.et mite ois hyvä lähtee tutkimaan?mis muute on sulakkeet?
Opel Astra 1.7 dti 2000, Opel Vectra 2.0 dti 1998
Opel Vectra 2.2 DTi 2001 Caravan Sport OPC
Skoda Fabia 1.9 tdi vRS, Seat Leon 2.0 tdi FR
Opel Vectra 2.2 DTi 2001 Caravan Sport OPC
Skoda Fabia 1.9 tdi vRS, Seat Leon 2.0 tdi FR
Ei siellä ole hehkulle relettä.Vincent kirjoitti:Käytä ny eka testerillä. Voi olla ihan hehkun rele tai hehku kenties?jannej kirjoitti:mites oot testannu,tai missä ,et tiesit mis vika?mulla-00 vuotinen vectra dti ja eberi ihan mykkä!kevät kesäl se viel herätti puhaltimen käyntiin,mut nyt ei sano yhtään mitään!kelloki on pimeä.tyyristä varmaa korjaamollekki viedä,ja on se niin vee mäises paikas koko mötikkä,et ei hirveesti kiinnostais alkaa irrottaa ja vielku ymmärtää siitä vehkeestä yhtä paljonku sika teeveestä.et mite ois hyvä lähtee tutkimaan?mis muute on sulakkeet?
Irroitat sieltä sen hehkun ja silmämääräisesti tarkastelet. Jos kärki näyttää kuluneelta ja resistanssi on mitä sattuu, vaihtoon. Voit myös jännitteellä kokeilla, muista se toimii 8-voltilla. Kytket jännitteen hehkuun ja katsot hehkuuko kärki. Jos kärki ei hehku, mutta varsi hehkuu, vaihtoon.jannej kirjoitti:mites oot testannu,tai missä ,et tiesit mis vika?mulla-00 vuotinen vectra dti ja eberi ihan mykkä!kevät kesäl se viel herätti puhaltimen käyntiin,mut nyt ei sano yhtään mitään!kelloki on pimeä.tyyristä varmaa korjaamollekki viedä,ja on se niin vee mäises paikas koko mötikkä,et ei hirveesti kiinnostais alkaa irrottaa ja vielku ymmärtää siitä vehkeestä yhtä paljonku sika teeveestä.et mite ois hyvä lähtee tutkimaan?mis muute on sulakkeet?
Kokeile myös paloilmapuhaltimen herkkyys. Sen pitää käsin pyöräytettäessä olla suht. herkkä. Voit myös siihen kytkeä +8V ja katsoa pyöriikö.
Siellä on myös kolme anturia jotka voit mitata. Kaksi veden lämpötila-anturia sekä yksi palokaasun lämpötila-anturi (liekkivahti). Mittaa myös nämä anturit. Vesiantureiden pitää näyttää lähes samaa resistanssia samassa lämpötilassa.
Polttoainepumpun voit myös testata. Johdat siihen +8v ja - jännittettä, ja rumppaat vaikka sitä plussajohtoa siinä pumpun nastassa. Pumpun pitäisi naksahtaa aina kun rumppaat sitä johtoa.
Jos nämä kaikki vaikuttaa olevan kunnossa, on todennäköisesti Eberin "aivokortti" rikki kuten minulla kävi. Vaihdoin uuden kortin niin taas pelaa.
Kaikki edellä mainitut työt on mahdollista tehdä Eberin ollessa paikoillaan (DTI B-vectrassa), mutta huomattavasti helpompaa jos otat sen siltä pöydälle.[/quote]