Opel astra G
Opel astra G
Päivää vaan kaikille. Meikäläinen on siirtymässä ehkä VW:n leiristä Opelin leiriin ja tietoja kaivattaisiin. Kävin tänään katsomassa G mallin Astraa 1.6 16V tekniikalla. Onko näissä kulkimissa jotain tyyppivikoja jota kannattaisi huomioida ennen auton ostoa??
Kiitoksia jo etukäteen.
Kiitoksia jo etukäteen.
Re: Opel astra G
Ilipo kirjoitti:Päivää vaan kaikille. Meikäläinen on siirtymässä ehkä VW:n leiristä Opelin leiriin ja tietoja kaivattaisiin. Kävin tänään katsomassa G mallin Astraa 1.6 16V tekniikalla. Onko näissä kulkimissa jotain tyyppivikoja jota kannattaisi huomioida ennen auton ostoa??
Kiitoksia jo etukäteen.
Jakohihnan,vesipumpun ja kiristimen kunto syytä selvittää.60tkm on vaihtoväli.
Omakohtaisia kokemuksia löytyy tuollaisen omistaneena.
nimim.1800e lasku ja kesäloma alkamassa
Muuten oli mukava auto ajaa ja käyttää,ei pahaa sanottavaa
GTS 3.2
en tiiä elänkö väärässä luulossa mutta lienee nuo pikkukoneet hieman persoja tuolle öljylle... kahdella kaverilla kans 1.6 16v koneet opelixseissä ja öljynkulutus samaa luokkaaIlipo kirjoitti:Jakohihna on vaihdettu vähän päälle 10000 sitten joten sen puoleen ei lienee huolta. Myyjä kyllä sanoi että syö öljyä noin litran öljynvaihtovälille. Onko tuo normaali kulutus vai onko syytä olla huolissaan??
(henkilökohtaisesti en sotkeentuis noihin pikkukoneisiin, vaan ostaisin vähintään 1.8:sin)
nuo 1.6:set ja pienemmät on aina olleet käsittääkseni hiukka heikompia tekeleitä kuin isommat pannut
ex- Opel Kadett C
Täällä on 1.6 16v farkku vm -98 ja voin kyllä suositella.
Tässä jotain pientä, mitä meille tullut ilmi:
- ajovaloautomatiikan rele hapettuu => ohjeet omatoimiseen korjaukseen foorumilla
- ruostekukkimista bensatankin luukun sisällä (vesi & lika jää lillumaan sen tiivisteen alle)
- syö tosiaan jonkun verran öljyä
- sisäilmankierron moottori hajosi (jätti läpän asentoon, jossa sisäilma jäi kiertämään => ikkunat "hieman" huurussa talvikelillä)
- kytkimen kanssa saa olla tosi tarkkana kylmänä, täristää helposti
Jos olet huolissasi tehojen riittävyydestä, niin meille ainakin on riittänyt. Tosin, jos isket auton täyteen tavaraa ja neljä aikuista ihmistä, niin eihän se samalla tavalla ohituksiin lähde...
Tässä jotain pientä, mitä meille tullut ilmi:
- ajovaloautomatiikan rele hapettuu => ohjeet omatoimiseen korjaukseen foorumilla
- ruostekukkimista bensatankin luukun sisällä (vesi & lika jää lillumaan sen tiivisteen alle)
- syö tosiaan jonkun verran öljyä
- sisäilmankierron moottori hajosi (jätti läpän asentoon, jossa sisäilma jäi kiertämään => ikkunat "hieman" huurussa talvikelillä)
- kytkimen kanssa saa olla tosi tarkkana kylmänä, täristää helposti
Jos olet huolissasi tehojen riittävyydestä, niin meille ainakin on riittänyt. Tosin, jos isket auton täyteen tavaraa ja neljä aikuista ihmistä, niin eihän se samalla tavalla ohituksiin lähde...
Josku itse ajattelin kumpi ostaisin Voorti, WV vai Opel niin ostin Astran kun osat ovat halpoja ja joka paikasta ja niin ystävällinen forumi josta neuvoja joka lähtöön
Sit Astra on tilavampi mutta melua tulee takapyöristä. Ne on kutakuinkin samoja Bora Ja Astra paitsi Opel on 40% HALVEMPI
samoilla varusteilla. No nyt käsijarru vaijeri me vaihtoon kun se jumittaa takapyorän, suoja on jossain murtunut ja imee vettä osa maksaa 75e.
Täällä on vasta 1,5 viikon kokemus Astrasta, joten vielä ei ole mitään kummempia vikoja tiedossa. Ajettavuus on hyvä ja kulkupuolikin riittävä.
Varaosat on tosiaan halpoja ja käytettynäkin löytyy osaa joka lähtöön. Niin ja hyvä
foorumi, josta löytyy yleensä nopeasti apua, jos sattuu jotain ongelmia tulemaan.
Vilkkuviiksi pitäisi jossain vaiheessa vaihtaa kun ei aina palauta ja pakkivalokytkin taitaa olla rikki. Siinä pahimmat "viat".
Varaosat on tosiaan halpoja ja käytettynäkin löytyy osaa joka lähtöön. Niin ja hyvä
Vilkkuviiksi pitäisi jossain vaiheessa vaihtaa kun ei aina palauta ja pakkivalokytkin taitaa olla rikki. Siinä pahimmat "viat".
Corsa OPC -09
Kyllä siinä niin kävi että opelin leiriin tulee siirtyminen ens viikon alusta. Olen ollut VW:n puolellakin erittäin tyytyväinen FFP:n keskustelupalstoihin josta on löytynyt vinkkejä kaikkeen mihin olen tarvinnu. Mutta toivotaan että täällä on anti yhtä hyvää...
Kyllä näissä tosiaan hinta eroja on todella paljon jos vertaa esim volkkaria ja opelia.
Onnittelut "uudesta" autosta jo näin etukäteen!!!Ilipo kirjoitti:Kyllä siinä niin kävi että opelin leiriin tulee siirtyminen ens viikon alusta. Olen ollut VW:n puolellakin erittäin tyytyväinen FFP:n keskustelupalstoihin josta on löytynyt vinkkejä kaikkeen mihin olen tarvinnu. Mutta toivotaan että täällä on anti yhtä hyvää...Kyllä näissä tosiaan hinta eroja on todella paljon jos vertaa esim volkkaria ja opelia.
Onnittelut, Jyväslylästä minäkin ja Astra G alla.Ilipo kirjoitti:Kyllä siinä niin kävi että opelin leiriin tulee siirtyminen ens viikon alusta. Olen ollut VW:n puolellakin erittäin tyytyväinen FFP:n keskustelupalstoihin josta on löytynyt vinkkejä kaikkeen mihin olen tarvinnu. Mutta toivotaan että täällä on anti yhtä hyvää...Kyllä näissä tosiaan hinta eroja on todella paljon jos vertaa esim volkkaria ja opelia.
Tuo meikäläisen
Astra G caravan on 1.6l 8 venttiilisellä koneella ja tyytyväinen olen. öljyä ei ole hävinnyt yhtään ajanut vasta jotain 3000km tuolla ja uudet öljyt heti laitoin kun kaupasta ulos sain. liekkö tuossa sitten jotain vikaa ?
myyjäkin varotteli että syöpi enempi kuin japsi autot. no ei kyllä.
Itselläni samalla koneella eikä öljyä kulu yhtään. Enemmänkin tuo öljynsyönti lienee 16v koneiden "ominaisuus".pyry kirjoitti:Tuo meikäläisenAstra G caravan on 1.6l 8 venttiilisellä koneella ja tyytyväinen olen. öljyä ei ole hävinnyt yhtään ajanut vasta jotain 3000km tuolla ja uudet öljyt heti laitoin kun kaupasta ulos sain. liekkö tuossa sitten jotain vikaa ?
myyjäkin varotteli että syöpi enempi kuin japsi autot. no ei kyllä.
Omassa pelissä tuo öljynsyönti väheni huomattavasti ku laitto koneeseen Mobilin 1 tilalle Opelin omat täyssynteettiset 5w-30 öljyt eli jos tuo topikin aloittajan peli sen litran syö vaihtovälille niin kokeile vaihtaa Opelin omaan öljyyn mikäli siinä ei sellaisia jo ole...
Puolapaketti maksaa toistasataa euroa jos sellanen sattuu hajoamaan, ja hajoamisen merkki on esimerkiksi että auto käy kolmella, 5minuutin työ ku vaihtaa uuden puolapaketin..
Eipä ole omassa juuri vikoja ollu(muutaku tuo puolapaketti ja sit kuluvia osia pari), auto ollut huhtikuusta lähtien ja mittariin kertyny 20tkm.(nyt taulussa 150tkm)
Puolapaketti maksaa toistasataa euroa jos sellanen sattuu hajoamaan, ja hajoamisen merkki on esimerkiksi että auto käy kolmella, 5minuutin työ ku vaihtaa uuden puolapaketin..
Eipä ole omassa juuri vikoja ollu(muutaku tuo puolapaketti ja sit kuluvia osia pari), auto ollut huhtikuusta lähtien ja mittariin kertyny 20tkm.(nyt taulussa 150tkm)
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]