Edellisenä päivänä käväsin autossa ja meinasin mennä aluksi kuskin ovesta sisään, mutta ovi oli niin jäässä etten sitten mennytkään. Ajattelin että aamulla se on kuitenkin auki, kun sisätilanlämppäri lotkottaa pari tuntia.
Noh, aamusella sitten painoin kaukkarin avaus-nappia eikä mitään tapahtunut. Kun painoin lukitus-namiskaa, kuskinovi aukesi, mutta meni saman tien uudelleen kiinni. Muut ovet aukesivat (siis lukitus-nappulasta).
Kömmin apparin puolelta sisään ja olin sen verran myöhässä että ajattelin katsoa sen oven myöhemmin ja rupesin starttailemaan. Auto ei sitten käynnistynytkään vaikka miten pyöritteli. Akku kun rupeaa olemaan elinkaaren päässä, niin se lopahti suhteellisen nopeasti.
Tässä vaiheessa (kun olin jo tarpeeksi myöhässä ja akusta loppui puhti) tulin kuskin ovesta puoliväkisin ulos (samalla kun painoi ovien lukitusnamiskaa kaukkarista ja tarjosi kyynerpäätä ovelle) niin aukesihan se.
Tämän jälkeen k-lukko pelasi normaalisti.
Akku vähäksi aikaa latinkiin ja uudestaan käynnistys. Heti käynnistyi.
Eli siis kun olen ymmärtänyt, että tuossa avaimessa on rfid tyyppinen tunnistus (?), niin eikö se ohita käynnistyksenestoa, jos keskuslukko ei toimi?
Keskuslukon & käynnistykseneston humpanjuoni
- DieselDaddy
- 'Admiral'

Keskuslukon & käynnistykseneston humpanjuoni
Omega -96 X20SE