käsijarruvaijeri
käsijarruvaijeri
onko kellekkään muulle käyny et käsijarruvaijeri jäätyy pienil pakkasilla...yön oli lämmäs mut tänä aamuna toin sen ulos tallista ja se oli pihal jotai 5 min ja vaijeri taas jäässä
mikä avuksi ?? ja auto oli astra g farmari
Ei oo pariin päivään tullu käsijarrua käytettyä kun sen verran jäässä ettei kevyellä vedolla nouse kahva ylös. Omega -88.
Pitäs jotain rasvaa/öljyä ruikkia käsijarruvaijeriin kun siihen kerta kosteus pääsee jäätymään.
Ulkona on ilman suhteellinen kosteus 80-90% tällä hetkellä, tuossa just koiran laitoin ulos ja sytkällä piti lämmittää narun päässä olevaa metalliklipsua että sai sen auki ja koiran kiinni, 15min myöhemmin kun koiran otin sisälle oli sama homma tehtävä.
Pitäs jotain rasvaa/öljyä ruikkia käsijarruvaijeriin kun siihen kerta kosteus pääsee jäätymään.
Ulkona on ilman suhteellinen kosteus 80-90% tällä hetkellä, tuossa just koiran laitoin ulos ja sytkällä piti lämmittää narun päässä olevaa metalliklipsua että sai sen auki ja koiran kiinni, 15min myöhemmin kun koiran otin sisälle oli sama homma tehtävä.
ei kait nyt kokonaan puutu kuori. mites se enään pelaa?
no mut kuiten itse oon tehny useestikkin että pipetillä vaijereihin atf öljyä reilusti on pelannut hyvin eikä jäädy.
toki yleensä ensin jotain putsausainetta että tulee isoimmat paskat pois jos vanha vaijeri.
no mut kuiten itse oon tehny useestikkin että pipetillä vaijereihin atf öljyä reilusti on pelannut hyvin eikä jäädy.
toki yleensä ensin jotain putsausainetta että tulee isoimmat paskat pois jos vanha vaijeri.

Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...
-
Osku
Uusi vaijeri on paras vaihtoehto. Itse koetin korjata omaani ensin kutisteletkulla ja öljyämällä mutta kyllä se silti jäähän veti. Hintaa vaijerilla n.30e (ainakin AD:llä).opel 79 kirjoitti:joo kyl siit ennen takarengasta kuoret on lähteny kävelee...pitäskö siihen sit heittää kylmän rauhallisesti vaan uus vaijeri ??
aika hissua pölyt ku molemmis päissä on kuiten semmoset kumit mitkä pitää ylimääräset paskat poissa.Osku kirjoitti:Tuosta voitelemisesta voi olla haittaakin, kun öljyhän luonnollisesti kerää pölyä - mutta toisaalta, se myös hylkii vettä.
Vaijerit kun laittaa uudet, niin pitäisi toimia luotettavammin.
Ja eihän noissa vaijereissa kuoria välttämättä ole ihan takapyörälle asti, uutenakaan.
ja saa sinne mennä aika paljon pölyä ennenkuin alkaa tökkimään.

Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...