astra dtl ja moottorin lämpö.
astra dtl ja moottorin lämpö.
Eli onko normaalia että lämpömittari ei nouse yhtään kun auto käy tyhjäkäynti, ja ajaessakin todella heikosti vaikka pakkasta ei ole paljon. Lisälämmitin ei kyllä toimi mut huomenna menee korjaamolle. Kai ongelma korjaantuu tällä?
-
TiiseliAstra
- 'Agila'
Oletko kokeillut tukkia keulaa pahvilla?
Mulla on samanmoinen auto ja tunkiin sinne syylärin etupuolelle pahvia koko syylärin leveydeltä. Helppo toimenpide, kansi auki ja pudottaa oikeaan kokoon leikatun pahvinpalan sinne syylärin eteen. Tuollainen "menu" tikkuperunalaatikko, joita löytyy vaikkapa grillien pahvipaavoista on just soppeli kun sen taittaa levyksi ja leikkaa 10 senttiä matalammaksi.
Opel huollossa varoittelivat että ei saa laittaa, mutta minä en uso kun joskus maailmassa olin taksihommissa niin renun hdi -koneisiin autoihin tukkivat pahvia ihan siellä korjaamolla kun volistiin lämpötilasta talvella => lämpö pysyi paremmin, ei ongelmia.
Kävin tuota päivällä testaamassa -17 pakkasessa, eipä se 120 nopeudessakaan nostanut lämpöjä yli 90:n mutta näemmä pysyy jopa 60 nopeudessa 80:n asteen tienoolla vaikka lämppäristä on toivottu lämpöä myös sisälle.
Pitää vaan katsella sitä lämpömittaria etenkin jos paljon lauhtuu ja muistaa ottaa se pois viimestään keväällä kun lumi sulaa...
Mulla on samanmoinen auto ja tunkiin sinne syylärin etupuolelle pahvia koko syylärin leveydeltä. Helppo toimenpide, kansi auki ja pudottaa oikeaan kokoon leikatun pahvinpalan sinne syylärin eteen. Tuollainen "menu" tikkuperunalaatikko, joita löytyy vaikkapa grillien pahvipaavoista on just soppeli kun sen taittaa levyksi ja leikkaa 10 senttiä matalammaksi.
Opel huollossa varoittelivat että ei saa laittaa, mutta minä en uso kun joskus maailmassa olin taksihommissa niin renun hdi -koneisiin autoihin tukkivat pahvia ihan siellä korjaamolla kun volistiin lämpötilasta talvella => lämpö pysyi paremmin, ei ongelmia.
Kävin tuota päivällä testaamassa -17 pakkasessa, eipä se 120 nopeudessakaan nostanut lämpöjä yli 90:n mutta näemmä pysyy jopa 60 nopeudessa 80:n asteen tienoolla vaikka lämppäristä on toivottu lämpöä myös sisälle.
Pitää vaan katsella sitä lämpömittaria etenkin jos paljon lauhtuu ja muistaa ottaa se pois viimestään keväällä kun lumi sulaa...
Mulla on DTI:ssä A-Vectaran 92-asteen termari. Jopa 35-asteen pakkasella piti 30km matkalla lämmöt 92asteessa, vaikka lämppäri huusi koko ajan. JA huom, eberi sökönä...
Muutenkin lämpenee tosi äkkiä.
Muutenkin lämpenee tosi äkkiä.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Hän on ilmeisesti häkkeröinyt sopivanlaisen läpykän DTI:n termarirunkoon? Nyt olisi pieni avautuminen yksityiskohdista paikallaan. Tämän syyläri on päältä päin läpitunkemattoman paskainen, jotta kesällä lämpöä tuppaa riittämään horollakin termarilla. Tietysti 9x° lämpötiloissa rööri on joka tapauksessa auki, joten eipä tuo taitaisi haitata sen kummemmin. Puskurin alahuulen aukkoa olen pitänyt tukittuna aiempina talvina, mutta nyt pitäisi askarrella uusi pahvi. Eberi on irti ja pohja"panssari" myös. Nuo osaltaan viillentävät niin, että 80 °C mittarinäyttöön saa ajaa 20 km.Juho M-P kirjoitti:Mulla on DTI:ssä A-Vectaran 92-asteen termari. Jopa 35-asteen pakkasella piti 30km matkalla lämmöt 92asteessa, vaikka lämppäri huusi koko ajan. JA huom, eberi sökönä...
Hän on ilmeisesti laittanut normi 2.0i A-vecun termarin paikalleen...
Passaa muuten ihan suoraan sinne DTI:n vakio paikalle(siis irroitetaan sellasella pahvitötteröllä ja samalla lailla uusi paikalleen). Siis sitä koko alumiinimönttiä ei vaihdeta, vaan sinne vaihdetaan vain se termari.
Tuo mun termari on 90-luvun alun varastoa, jolloin termaritkin kesti kauemmin kuin vuoden...
Passaa muuten ihan suoraan sinne DTI:n vakio paikalle(siis irroitetaan sellasella pahvitötteröllä ja samalla lailla uusi paikalleen). Siis sitä koko alumiinimönttiä ei vaihdeta, vaan sinne vaihdetaan vain se termari.
Tuo mun termari on 90-luvun alun varastoa, jolloin termaritkin kesti kauemmin kuin vuoden...
Ootatko, että suositelaan termarin vaihtoaD-T kirjoitti:Omassani parin asteen pakkasessa lämmöt nousee riittävän pitkässä maantieajossa noin kahdeksaankymppiin. -20 asteessa, ei vitosvaihteella tahdo neula nousta edes kunnolla asteikolle. Alkuperäinen lisälämppäri irroitettu ja pohjapahvit kadonneet vuosien saatossa.
Mitä meinaat tolla pahvitötterö hommalla?Juho M-P kirjoitti:Hän on ilmeisesti laittanut normi 2.0i A-vecun termarin paikalleen...
Passaa muuten ihan suoraan sinne DTI:n vakio paikalle(siis irroitetaan sellasella pahvitötteröllä ja samalla lailla uusi paikalleen). Siis sitä koko alumiinimönttiä ei vaihdeta, vaan sinne vaihdetaan vain se termari.![]()
Jos käyn hakeen vectran termarin nii miten vaihan sen ja tarviiko siihen jotai tiivistettä väliin?
Ei kärsis seisottaa autoo oikee kauan pihalla.
Paljonko suunnilleen tulee jäähytinnestettä pihalle et ostanko 1l vai 3l pönikän raakaa nestettä?
Skoda Octavia -08
Se temostaatti on vaihdettava, ja sen irrottomiseen siitä alumiinikotelosta tarvitaa sitä paketissa tulevaa tötteröa tai ihan vaan pihtejä. Painetaan ja kierretään.
Ite laitoin vanhan tiivisteen liimalla. Ota se 3L tonkka.
Ite laitoin vanhan tiivisteen liimalla. Ota se 3L tonkka.