Omega B -94 automaatti

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Arhippa
'Agila'

Omega B -94 automaatti

Viesti Kirjoittaja Arhippa »

Uutena tulevana opelistina kysyn suoraan, että onko kokemuksia noista Omegan 2.0i 100kW mallista, jonka jatkona on automaattiloota? Itselle ois eka automaatti, kilsoja takana 230 tkm (täydellinen huoltokirja) ja autolla ollut 2 omistajaa. Uskaltaako tuollaista ostaa kun kaikki muut omegat melkein tuolta aikakaudelta manuaaleja... hyvin nätist se kuitenki koeajolla vaihtoi, nykimättä. Ei mikään tykki, mutta kulkee sen mitä mulle tarviikin.
Ja mitä tarkoittaa se lumihiutale siinä kepin vieressä? luistonestoko vai joku muu talviajovalinta?
tykemon
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja tykemon »

osta pois jos ei mitään vikaa löydy itsellä oli ennen samainen kone manuaalina kylläkin. se lumihiutale nappi on et jos lähdet talvella liukkaalta alustalta liikkeelle niin se heittää isoimman pykälän päälle. lähtee itsestään pois tai voi napsauttaa sen siitä napista. NÄIN MINÄ OLEN ASIAN YMMÄRTÄNYT. -(z)- -(z)- -(z)- -(z)- -(z)-
Undertaker
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Undertaker »

tykemon kirjoitti:osta pois jos ei mitään vikaa löydy itsellä oli ennen samainen kone manuaalina kylläkin. se lumihiutale nappi on et jos lähdet talvella liukkaalta alustalta liikkeelle niin se heittää isoimman pykälän päälle. lähtee itsestään pois tai voi napsauttaa sen siitä napista. NÄIN MINÄ OLEN ASIAN YMMÄRTÄNYT. -(z)- -(z)- -(z)- -(z)- -(z)-
Eiköhän se lumihiutale ole tarkoitettu kylmälle lootalle. Eli vaihtaa rauhallisemmin ja korkeammalla kierrosalueella. Sitähän et saa päälle jos on lämmin kone.
pirnes
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja pirnes »

osta pois, hyvä valinta. toi 2 litranen B-omppu kuluttaakin hieman vähemmän automaattina (vaikka yleensähän toisinpäin), ja tuo laatikko on ihan kestävä oikein käytettynä. se lumihiutale-nappi päällä laatikko käyttää vain kolmos ja nelos vaihdetta, hyvä liukkaalla ajellessa :). itellä oli TD automaattina mut se meni lunastukseen ja nyt ostin bensakoneisen, oisin ostanut automaatin mut kaverilla sattu oleen hyvä manuaali myynnis ni en alkanu enempää katteleen.
Arhippa
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Arhippa »

Onko noi B-mallit muuten vielä yhtä pahoja ruostuun ku ne A mallit ? Ei tuossa ehdokkaassa kyllä mitään pahempaa kukkaa vielä näy, ainakaan äkkiä vilastuna.Alusta massattu vuonna -99. Laatikkoon oli vaihdettu öljyt ja suodatin ihan vasta merkkiliikkeessä. Se mitä jäi mieleen, oli että loota vaihtoi tosi hienosti jos vaikka vertaa VW/audi konsernin perusautomaattiin. Kai se silloin on sitten kunnossa kun ei kovin nytkäyttele pykältäessä.
MIllaiseen kulutukseen tuolla vois päästä? Meneekö mitenkään alle kympin? Mulla ajo ei oo pelkkää taajamaa vaan myös maantiellä tulee ajettua yli puolet matkoista. Plus että tuolla saa vetää laillisesti jopa 1700 kg jarrullista otteen mukaan. Ja veneennostossa rampilta takaveto+automaatti on hyvä yhdistelmä.
JohnnyB
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja JohnnyB »

b- vectrassa se lumihiutalenapin saa kyllä päälle vaikka olisi kuinka lämmin kone. se on tarkoitettu juurikin jos on liukasta eikä meinaa päästä liikkeelle niin se heittää jonkun isomman vaihteen päälle.
"mut hei, i`m just playing around"
pirnes
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja pirnes »

Arhippa kirjoitti:Onko noi B-mallit muuten vielä yhtä pahoja ruostuun ku ne A mallit ? Ei tuossa ehdokkaassa kyllä mitään pahempaa kukkaa vielä näy, ainakaan äkkiä vilastuna.
MIllaiseen kulutukseen tuolla vois päästä? Meneekö mitenkään alle kympin? Mulla ajo ei oo pelkkää taajamaa vaan myös maantiellä tulee ajettua yli puolet matkoista.
kyllä noi B mallitki ruostua osaa, yksilöitä kaikki mut jos on jaksettu huolta pitää ni ei mitään ongelmaa. ovien alareunat sisäpuolelta kannattaa kattoo, sieltä mulla ainaki on ensimmäisenä lähteny ruostuu, kolmen ompun kokemuksella. helposti menee alle kympin, 2.5 V6:n meni 9,5:n keskikulutuksella ja tuo 2.0 16V on menny tohon 8,5:n kieppeille mikä on minusta varsin kohtuullinen auton kokoon nähden.
tto
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja tto »

Undertaker kirjoitti:
tykemon kirjoitti:osta pois jos ei mitään vikaa löydy itsellä oli ennen samainen kone manuaalina kylläkin. se lumihiutale nappi on et jos lähdet talvella liukkaalta alustalta liikkeelle niin se heittää isoimman pykälän päälle. lähtee itsestään pois tai voi napsauttaa sen siitä napista. NÄIN MINÄ OLEN ASIAN YMMÄRTÄNYT. -(z)- -(z)- -(z)- -(z)- -(z)-
Eiköhän se lumihiutale ole tarkoitettu kylmälle lootalle. Eli vaihtaa rauhallisemmin ja korkeammalla kierrosalueella. Sitähän et saa päälle jos on lämmin kone.
Lumihiutale on talviasento. Eli silloin liikkeelle lähdettäessä laatikko ei ole pienimmällä vaihteella, vaan olisiko se ollut jopa kolmosella. Auto lähtee tällöin liukkaalla paremmin (=sutimatta) liikkeelle.
Ja kyllä se toimii aivan samalla tavalla myös lämpimällä koneella.
Vastaa Viestiin