renkaitten nastoitus???
renkaitten nastoitus???
Paljonko kustantaisi suunnilleen talvirenkaitten uudelleen nastoitus? kestääkö uudelleen asennetut nastat? Renkaissa pintaa todella paljon mutta nastat ovat melkein kaikki hävinneet, edellinen omistaja oli ajellu nastoilla monta kymmentä tuhatta kilsaa matka-ajoja.. renkaat 185/65/15..
-
jeppe jääkarhu
- 'Diplomat'

Ihan näin hiukan OT:na:
Jos ja kun ne renkaat itsessään on vanhoja, niin se kumiseos on jo menettänyt ominaisuuksiaan ja kovettunut (tämän varmaan tiesitkin). Eli saattapi käydä niin, ettei ne uudet nastat kauheasti enää pelasta...
Kerran oon kokeillut talvikumeja, joissa oli kunnolla pintaa ja kaikki nastat hyvässä kunnossa mutta renkaat oli iältään vanhat. Lopputuloksena renkaat oli aivan kaameat ajettavat...pitoa ei tuntunut olevan ollenkaan.
Jos ja kun ne renkaat itsessään on vanhoja, niin se kumiseos on jo menettänyt ominaisuuksiaan ja kovettunut (tämän varmaan tiesitkin). Eli saattapi käydä niin, ettei ne uudet nastat kauheasti enää pelasta...
Kerran oon kokeillut talvikumeja, joissa oli kunnolla pintaa ja kaikki nastat hyvässä kunnossa mutta renkaat oli iältään vanhat. Lopputuloksena renkaat oli aivan kaameat ajettavat...pitoa ei tuntunut olevan ollenkaan.

Jos ei ittelläsi ole nastotus konetta ni ei taida kannattaa. Nykyään taitaa saada esim. uusio renkaat halvemmalla kuin vanhojen nastotuksen.
Ja pinnattuja nasta renkaita on ihan turha parjata,itelläni on lähössä 3. talvi pinnatuilla nastoilla, pitoo on riittäny eikä nastoja puutu kun 2-3 kpl per rengas.
Ja pinnattuja nasta renkaita on ihan turha parjata,itelläni on lähössä 3. talvi pinnatuilla nastoilla, pitoo on riittäny eikä nastoja puutu kun 2-3 kpl per rengas.
Voi, V6 soikoon!
joo tulee nastoitettuna suurin osa.. parit pakun rattaat oon nastottanu, paukuttelin valmiisiin reikiin jokka oli tehtaan jäljiltä.. joitain pinnotettuja saattaa tulla ilman nastoja jolla muka varmaan säästetään hinnassa, mutta kun ne nastottaa liikkeessä varmaan sama raha maksetaan työntekijällergs1 kirjoitti:Eikös nämä nykyiset nastarenkaat nastoiteta jo tehtaalla, jotta pistovoimat ja ulottuvuudet pysyy määräysten mukaisina? Olisin miltei valmis uskomaan, että "jälkinastoitus" on ollut kokonaan kiellettyä jo puolenkymmentä vuotta. Kertokaapa alan miehet asian todellinen tila.