Opel Astra facelift -07
Opel Astra facelift -07
on kuulunut huhuja että Astraa olisi päivitetty joiltain osilta vuosimalli -07.
tarkoittaako tuo että nyt tilatut -07 vuosimallin autot olisi jo päivitetty tuon mukaan, eikös nyt jo tehdä vuosimallin -07 autoja.
Tietääkö kukaan mitähän tuo päivitys mahtanee sisältää ja koskeeko se myös Zafiraa joka perustuu tuohon astraan.
tarkoittaako tuo että nyt tilatut -07 vuosimallin autot olisi jo päivitetty tuon mukaan, eikös nyt jo tehdä vuosimallin -07 autoja.
Tietääkö kukaan mitähän tuo päivitys mahtanee sisältää ja koskeeko se myös Zafiraa joka perustuu tuohon astraan.
Käsittääkseni Facelift tulee vasta ens vuonna eli lähinnä -08 malleihin. ajovalo.net:ssä näyttää ajankohta olevan III/07 jotain salakuviahan tuosta on, mutta eipä se juuri kerro mitä tuleman pitää. Tiettyjä päivityksiähän saattaa tulla jokaiseen mallivuoteen tai jopa kesken vuotta, mutta suuremmat tai ainakin ulkonäköön liittyvät päivitykset tehdään sitten elinkaaren puolivälin piristyspäivityksessä. Zaffe saa varmaan omat päivitykset myöhemmin. Jos alustassa/muualla olisi jotain korjattavaa mikä tehdään kesken mallivuotta tai mallivuoden vaihtuessa ja niin veikkaan samaa osaa käyttävät muutkin saavat uuden osan samalla.
Vau... Auto und motor sportissa oli juttua Astran faceliftissä ja ainakin moottoripuolelle on tulossa uudistuksia eli Astraan saa kaksi uutta eritehoista versiota 1.6:sta... Tehokkaampi noista taitaa olla sama turbollinen 180hp:n versio kuin Meriva OPC:ssa, mutta tuo 115hp:n 1.6 taitaa olla kokonaan uusi? Edelleen on listoilla 105hp:n twinportti sekä 140hp:n 1.8... Jos nyt muutoin ymmärsin oikein niin jotain kosmeettisia uudistuksia on tulossa. Tykkään tuosta ajatuksesta, että ruvetaan puristaan pienistä bensakoneista suuria tehoja ulos ja pistetään ihan perusversioihinkin ne... Nam!
Niin LINKKI
Niin LINKKI
Mielenkiintoisia moottoreita tulossa. Ihmetyttää tosin, että 115hv 1.6 moottori ei ole tuon Autobildin taulukon mukaan twinport. Onko Opel luopumassa systeemistä? Pianolakattu musta keskikonsoli ei oikein iske ainakaan kuvissa, mutta pitääpä odotella että näkee sen "livenä".
Saapa nähdä miten 1.6 turbo on hinnoiteltu Suomessa?
Saapa nähdä miten 1.6 turbo on hinnoiteltu Suomessa?
Tässä vielä linkki kolmannella kotimaisella. Uudessa 1.6 koneessa näyttäisi olevan muuttuva venttiilinajoitus, eli sama systeemi kuin 140hv 1.8 moottorissa.
http://www.gminsidenews.com/forums/show ... hp?t=40701
http://www.gminsidenews.com/forums/show ... hp?t=40701
Joo ja tässävielä suoraan sen lehdistötiedotteen käännös lontoon murteelle.
Noita speksejä tarkemmin, kun tsekkaa niin kiinnitin huomion, että tubrolliset 1.6 ja 2.0 kiihtyvät tasatahtia sataseen eikä 1.6 jää lopulta huipuissa kuin 7km/h:ia hitaammaksi. Kuitenkin kulutuksessa reilu 1,5L:n ero... Aika huima... Ton tonni-kuussataasen vääntökäyräkin on varsin kunnioitusta herättävä... 230/1980-5500 ja huipputehot 180/5500 tuossa. Näköjään ovat saaneet tuon huippuväännön alkamaan jo 200rpm aikaisemmin kuin Merivassa.
Melkein itse asiassa ihmettelen jos tuo 2.0turbo tulee enää säilymään ainakaan Suomessa pitkään mallistossa...
Noista toiminnallisista ja ulkonäkö päivityksistä itse ainakin kaipailisin erityisesti tuota alumiinista kattokaidetta (jos se on oikeasti sitä eikä se look-alike hirvitystä...) ja tota lähes vuodessa must-have featureksi tullutta usb-liitäntää ulkoiselle soittimelle/massamuistille. Toi pianolakka kieltämättä näyttää aavistuksen verran eksyneeltä noissa kuvissa, mutta luonnossa se vois toimia... Jotenkin kuitenkin hieman vajavaisesti tai säästellen käytelty vain tuossa konsolissa. Tosin luulen itse pitävän tuota 100* parempana kuin niitä normaaleja aitoja jalopuujäljitelmiä... Yöjäk!
Joo edelleen samaa mieltä tuosta sedanista, toimii...
Noita speksejä tarkemmin, kun tsekkaa niin kiinnitin huomion, että tubrolliset 1.6 ja 2.0 kiihtyvät tasatahtia sataseen eikä 1.6 jää lopulta huipuissa kuin 7km/h:ia hitaammaksi. Kuitenkin kulutuksessa reilu 1,5L:n ero... Aika huima... Ton tonni-kuussataasen vääntökäyräkin on varsin kunnioitusta herättävä... 230/1980-5500 ja huipputehot 180/5500 tuossa. Näköjään ovat saaneet tuon huippuväännön alkamaan jo 200rpm aikaisemmin kuin Merivassa.
Noista toiminnallisista ja ulkonäkö päivityksistä itse ainakin kaipailisin erityisesti tuota alumiinista kattokaidetta (jos se on oikeasti sitä eikä se look-alike hirvitystä...) ja tota lähes vuodessa must-have featureksi tullutta usb-liitäntää ulkoiselle soittimelle/massamuistille. Toi pianolakka kieltämättä näyttää aavistuksen verran eksyneeltä noissa kuvissa, mutta luonnossa se vois toimia... Jotenkin kuitenkin hieman vajavaisesti tai säästellen käytelty vain tuossa konsolissa. Tosin luulen itse pitävän tuota 100* parempana kuin niitä normaaleja aitoja jalopuujäljitelmiä... Yöjäk!
Joo edelleen samaa mieltä tuosta sedanista, toimii...