Tämä on ikuisuusprojekti, teen tätä pikkuhiljaa ja välillä ollut pitkiäkin taukoja jolloin tullut touhuttua jotain muuta. Mutta olen sen päättänyt että auto vielä on joskus liikenteessä.
Manta tuli minulle eräältä vanhemmalta mieheltä, oiskohan ollut joskus vuonna 2004,
Hän oli sen ostanut joskus -80-luvulla että laittaa tytölleen siitä auton kunhan saa ajokortin, ei saanut tyttö mantaa. Eli osiin purettuna se sitten minulle tuli, suurimpana osapuutteena mainittakoon moottori. Suurinpiirtein kaikki osat tallella. Kolaroitu autoa ei koskaan ole, mutta kun jostain -80-luvulta asti seissyt ilmeisesti ulkona niin vähän on tuota ruostetta kertynyt. uutta peltiä vaativat paikat:akku kotelo, melkein koko lattia, molemmat helmat ja takakaaret, peräkontinpohja kokonaan. Maalattu ilmeisesti useampaan otteeseen/väriin. pakkeliakin on lätkitty ihan kivasti.
Kuvissa valmiina vasta akkukotelo konehuoneeseen ja aloitettu helmanvaihto ja lattianteko.
Tuolla alhaalla jokunen kuva
Kuvien jälkeen oon hitsannu kuskin puolen lattian, vaihtanut helman ja takapyöräkaaren.
Peräkontti oli niin laho että katsoin parhaaksi hitsata sinne väliaikaiset tukirautaputket ettei kovin pääse linahtaan ja rälläköin koko kontinpohjan irti ja tein/hitsasin uuden tilalle.
Suunitteilla on alkaa tässä jossainvaiheessa taas mantaa rakentaan kun saa ostettua uuden migin..
Suunitteilla myös pohjan, konehuoneen, sisätilan, peräkontin,pyöräkoteloiden yms. hiekkapuhallus.
vänkärinpuolen ruostevaurioiden korjaus. pintapellit kaikki putsataan maalista, pakkelista ja muusta paskasta kirkkaalle pellille, oikomista, tinausta...
Päällisin puolin mantasta tulee orkkis(hopea?), ajanhengen mukaiset jotkut leveät alut, ehkä eteen hillityt kuppijakkarat. Pitää tilata alkuperäiset mustat rekkarit.
Tekniikan olen ajatellut pitää tuona 1600, sinänsä nykyään jo harvinainen näky tuo 1.6(en kyllä ole koskaan itse vielä nähny livenä...).
Tosin mieltä polttelee TODELLA paljon tehdä tekniikka turbona.. mutta suunitellaan...
Kaikki kommentit ja ehdotukset tervetulleita, tosin kaikki nuo "hullu" ja "eikö sitä yhtään ehjempää olis löytynyt" olen jo kuullut
Kuvia pitää laittaa kun homma taas etenee/jatkuu.
http://s111.photobucket.com/albums/n123 ... h=imgAnch1