Eli olisin nyt syksyn pimeille ostamassa Vetukkaan -89 lisävalosarjaa. Mitä suosittelisitte? Itse olen kattonut Hellan Comet FF 200:sia ja näyttäisi koko paketti olevan 70 €:n tuntumassa. Tekeekö mitään vai pitäiskö suorilta lyödä RallyE:t nokkaan? Minkä merkkisissä olis hinta/laatu suhde paikoillaan? Hella/Cibie/Ring/Bosch???
Omasta mielestä hellat on yleensä kalliita kokoluokkaansa nähden. Itse ostin tuossa vähän aikaa sitten boschin 225:set ja helevetin hyvin näkyy, mutta maksaa noin puolisataa kappale, vaikka niin ne maksaa melkein kaikki muutkin vastaat lisärit. Voin kyllä suositella nuita boscheja ja aika paljon löytyy käytettynä niitä. Myös britaxin lisäreillä kuulemma näkee hyvin.
Niko1985 kirjoitti:Eli olisin nyt syksyn pimeille ostamassa Vetukkaan -89 lisävalosarjaa. Mitä suosittelisitte? Itse olen kattonut Hellan Comet FF 200:sia ja näyttäisi koko paketti olevan 70 €:n tuntumassa.
nuo on hyvät ja kestävät valot. ja sopivat nätisti vectran keulalle.
ref. 37,5 maksaa muuten 70€ kappale. mutta silloin ei saisi auton omat pitkät palaa.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Jos haluaa kunnon lisärit, niin niissä ylittyy aina referenssi. Siitä ei kannata välttämättä välittää, ei vaan saa leimaa niillä valoilla. Nuo hellat on muuten vielä kalliimmat ku boschin.
Mites jos tommoset ref 37,5 ostais (2kpl), niin tulisko sanomista jos vaan ennen katsastamista kiskasis valot irti ja jättäis piuhat+kytkimen paikalleen? Kun en jaksais ruveta virittämään systeemiä että joko lisävalot tai pitkät.
Niko1985 kirjoitti:Mites jos tommoset ref 37,5 ostais (2kpl), niin tulisko sanomista jos vaan ennen katsastamista kiskasis valot irti ja jättäis piuhat+kytkimen paikalleen? Kun en jaksais ruveta virittämään systeemiä että joko lisävalot tai pitkät.
Ainakin jos laittaa lisävalo telineen kilven alle, niin se pitää ottaa pois. Johdoista en ole ihan varma, itse varmaan vaan laitan ne johonki sinne puskurin alle piiloon. Kannattaa ottaa omilta pitkiltä lisäreille heräte, niin ei tarvi laittaa katkaisijaa ja on helpompi käyttää niitä lisäreitä.
Tietääkö muuten kovin moni miten valot OIKEESTI pitää kytkeä jos esim referenssit on yht. 70, ja nyt puhe näistä 75referenssin autoista ennenku joku pääsee näsäviisasteleen
Oma veikkaus ettei kovin moni, mutta ne jotka tietää niin kertoo muillekin...Paitsi minä