Elikkäs... löytyis 2005 Astra ja tässä huomasin että repsikan puoleiselle lattiamatolle oli tullut vettä jostain... ei kengistä ainekaan koska paikalla ei istunut kukaan.. kokeillessani huomasin että tiivistynyttä vettä löytyi hansikaslokerikon alta läheltä keskikonsolia... siellä oli jotian vaahtomuovia ja sen läheisyydessä tuntui kosteutta..
Tekeekö ilmastointi tätä, että pitkää matkaa ajettaessa vettä kondensoituu sisällekkin? Lyhyillä matkoilla vettä ei ole ilmestynyt mutta pidemmällä matkalla tämä ilmeentyi. Huoltako pitäisi ottaa ja viedä tarkastukseen vai onko ihan huoletonta ja normaalia?
2005 Astra, vettä repsikan matolla
Voisiko se neste olla jäähdytysnesettä? Hajun perusteella vois yrittää arvailla. Jos on jäähdytysnesettä, voi olla että kyseessä on lämppärin kennon tiivisteet. Osat maksaa muutaman euron ja asennus noin 150€.
Mulla oli aikanaan 2002 Astrassa tollanen vika.
Ja kerran oikoivat jotakin kondensiovesi putkia kun tuli tosiaan vettä jalkatilaan.
Mulla oli aikanaan 2002 Astrassa tollanen vika.
Ja kerran oikoivat jotakin kondensiovesi putkia kun tuli tosiaan vettä jalkatilaan.
--
GAstra
GAstra
Vai alkaa tämäkin "skoda" ongelma tulla Astroihinkin... Tosin niissä tod näk eri syy eli sateella oven välistä...
No enpä osaa kommentoida mistä vois tulla, mutta yksi duunikaveri kertoi, että sillä oli V50:ssä ollut reippaasti vettä kuskin takana takapenkin jalkatilassa. Syyksi oli osoittautunut nimenomaan ilmastointikanavaan kondensoitunut vesi, josta syystä tai toisesta kulkeutui alimpaan kohtaan.
Huoltoonhan toi kantsii viedä, mutta itse tutkimalla voit selvittää oisko "veden reitti lähellä puhalluskanavia... Esim hanskalokeron viilennys kanavasta tms... (Tosin en muista olikos Astrassakin se...)
No enpä osaa kommentoida mistä vois tulla, mutta yksi duunikaveri kertoi, että sillä oli V50:ssä ollut reippaasti vettä kuskin takana takapenkin jalkatilassa. Syyksi oli osoittautunut nimenomaan ilmastointikanavaan kondensoitunut vesi, josta syystä tai toisesta kulkeutui alimpaan kohtaan.
Huoltoonhan toi kantsii viedä, mutta itse tutkimalla voit selvittää oisko "veden reitti lähellä puhalluskanavia... Esim hanskalokeron viilennys kanavasta tms... (Tosin en muista olikos Astrassakin se...)
- julma juha
- 'Admiral'