Mustan auton myllytys?
Mustan auton myllytys?
No niin mustien autojen omistajat, jotka olette myllyttäneet autonne, kokemuksia kaivataan. Oma Vectra tarkoitus kesän aikana myllyttää (metallihohto musta), ja mietityttää lopputulos. Ammattilaiselle ajattelin auton viedä, enkä alkaa itse touhuamaan. Häviääkö hiusnaarmut? Huomaako/jääkö pintaan "pyörteitä"?
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
- Speitan
- 'Diplomat'

- Viesti:
Itselläni oli tuo Omega tuossa frendillä tarkotus myllytyttää mutta oli sitä mieltä että vahaamme sen ensin koneella ja katotaan että tarviiko myllytystä ku näytti ainakin oma maalipinta olevan vielä semmonen että myllytystä ei tarvis. Oli se frendi tuossa yhen Audin myllyttäny joka oli ollu musta niin myllytyksen jälkeen paljastuikin violetiksi
.
ei sillä värillä ole hirveästi väliä, kerta kysymyksessä on metallihohtoväri. eli sitä lakkapintaahan siinä myllytetään. musta (tumma) väri vain "korostaa" ne naarmut pinnassa verrattuna vaaleaan.
sanoisin että jos on hyvä myllyttäjä (ja kunnon välineet!!), niin maalipinnan "uuden veroiseksi" saaminen ei ole homma eikä mikään.
hioma-aineista parhaaksi olen todennut Prestan.
sanoisin että jos on hyvä myllyttäjä (ja kunnon välineet!!), niin maalipinnan "uuden veroiseksi" saaminen ei ole homma eikä mikään.
BMW F31 320dA xDrive ///M-Sport Individual '15
BMW e46 ///M3 Cabrio '01

BMW e46 ///M3 Cabrio '01

Ja käsin pestessä/vahan levityksessä ei sitten pyörivällä liikkeellä,vaan pitkittäisiä vetoja.Soke kirjoitti:pinnan saat pidettyä hyvänä kun vältät harjallisia pesuja.
Hiottaessa sitten pyörivällä liikkellä...
Myllytyksessä musta väri on siitä hankala,että pinta alkaa helposti peilaamaan,jossei osaa asiaansa.
Jos itse tekee,niin kannattaa aluksi kokeilla ihan kliinerillä koneellisesti jauhaa ja jossei riitä,niin vasta sitten siirtyy hiomatahnoihin...
Kiitokset vastauksista. Tuota peilaamista välttääkseni aioinkin viedä ammattilaiselle. Ex-omistaja on luultavasti ajanut auton usein vaan harjakoneen läpi, joten pieniä hiusnaarmuja näkyy sielä täällä... 
näillä mennään...
Myllytys sopii kaikille maalipinnoille ikää katsomatta! Aina pitää muistaa että maalipintaa pystyy käsittelemään n.4-rkrtaa, riippuen maalista ja sen määrästä, sillä ainahan malipinta ohenee kun sitä myllyttää!
Itselläni on 01 vectra jossa on metallimusta, tai jotain sinne päin.. Jokatapauksessa jäljet lähtee jos ne ei ole syviä, jos urassa näkyy jo erisävyjä (eli pohjamaali), ei myllytys auta!
Jätän loput puheet ammattilaisille, vaikkkain ole myllyttänyt joitain autoja itse...Jos ei osaa niin en suosittele, saa äkkiä maalin puhki ja se ei ole kivaa
Onkos juhannuksesta jo selvitty
Itselläni on 01 vectra jossa on metallimusta, tai jotain sinne päin.. Jokatapauksessa jäljet lähtee jos ne ei ole syviä, jos urassa näkyy jo erisävyjä (eli pohjamaali), ei myllytys auta!
Jätän loput puheet ammattilaisille, vaikkkain ole myllyttänyt joitain autoja itse...Jos ei osaa niin en suosittele, saa äkkiä maalin puhki ja se ei ole kivaa
Onkos juhannuksesta jo selvitty