Astra G caravanin osto
Astra G caravanin osto
Pistäkeehän vinkkejä tai topicceja G astran ostamiseen.Kunhan saan calibran myytyä niin ajattelin seuraavaksi autoksi astraa farkkuna.Noita näkyy olevan yleisimmin 1.6 16venasella mootorilla.Näissä on ilmeisesti ollut tyhjäkäyntimoottoriongelmia ja jonkun asteisia venakumien irtoamisia.Onko G astrassa mitään kohtaa mikä ruostuu helposti.Tekniikan kanssa minä kyllä jaksan tapella mutta ruostetta on kyllä tullu nähtyä jo tarpeeksi 
Astra Caravan edition 2000/Taunus GXL 1975
Mukava pelihän tuo on ollut. Ostettaessa oli jonkin verran vaihdettava kuluvia osia. Myös etunapa piti vaihtaa viime syksynä (abs vilkutteli). Ruostetta ei kyllä pahemmin ole näkynyt, tosin toisesta takakaaresta on kivet hakannut maalit pois.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
Itellä kans G Astra ja jos ruostetta haluat etsiä niin katsopa niiden muovihelmojen ja takakaaren yhtymiskohtaa(ja takakaaret yleensäkin), ainakin omassa yksilössä hiekka jne hangannut maalipintaa rikki jonka maalaamalla sais ehjättyä(ei siis oikeaa mätä ruostetta)...
Tyhjäkäynti hieman vaeltaa omassakin aina satunnaisesti mutta en ole siitä vielä ottanut stressiä koska vielä niin harvoin vaeltaa...
Niin ja mun yksilö ajettu 136tkm tällä hetkellä...
Tyhjäkäynti hieman vaeltaa omassakin aina satunnaisesti mutta en ole siitä vielä ottanut stressiä koska vielä niin harvoin vaeltaa...
Niin ja mun yksilö ajettu 136tkm tällä hetkellä...
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
kannattaa kurkata apukuskin jalkatilasta siitä luukusta jossa on superloonipalanen, että onko j.nesteessä.
Mulla on tarvinnut vaihtaa laturin hihna ja tiivistellä tuohon yo juttuun liittyen letkuja. Yks alipaineventtiili ääntää niinku ampiaisilla olis ilotalo sen sisällä mutta kai toimii kun en huomaa mitään oiretta eikä varotusvalot pala.
Jarrut vinkuu mutta sehän on normaalia. Just katsastin ja ei huomautettavaa, sano että hyvät jarrut.
Mulla on tarvinnut vaihtaa laturin hihna ja tiivistellä tuohon yo juttuun liittyen letkuja. Yks alipaineventtiili ääntää niinku ampiaisilla olis ilotalo sen sisällä mutta kai toimii kun en huomaa mitään oiretta eikä varotusvalot pala.
Jarrut vinkuu mutta sehän on normaalia. Just katsastin ja ei huomautettavaa, sano että hyvät jarrut.
Eipä tuosta omastakaan kulkineesta ole ruostetta löytynyt, ainakaan vielä [kop kop], vaikka ikää alkaa ollakin. Takakaari menee mullakin maalaukseen koska siitä on alkanut maali lohkeilemaan. Kattokaiteet kannattaa katsoa tarkkaan, pientä kuplimista on havaittavissa yhdessä saumassa.
Eräs maalari ylisti taannoin G astran ruostekestävyytä. Se oli jättänyt kolarissa vaurioituneen oven ulos puun juurelle. Vuoden päästä ovesta ei löytynyt laikkuakaan ruostetta. Ilmeisesti sinkitys toimii...
Kolmen vuoden kokemuksen perusteella voin suositella astraa. 150 tonnia mittarissa, ei syö öljyä ja nielee kilometrejä mukisematta kunhan muistaa tankata.
Eräs maalari ylisti taannoin G astran ruostekestävyytä. Se oli jättänyt kolarissa vaurioituneen oven ulos puun juurelle. Vuoden päästä ovesta ei löytynyt laikkuakaan ruostetta. Ilmeisesti sinkitys toimii...
Kolmen vuoden kokemuksen perusteella voin suositella astraa. 150 tonnia mittarissa, ei syö öljyä ja nielee kilometrejä mukisematta kunhan muistaa tankata.
* Opel Astra Caravan 1.8 16V -98 *
* Opel Astra Caravan 1.8 16V -98 *