Astran käynnistyminen

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
1005
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Astran käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja 1005 »

-00 Coupe Astrassa on (1.8) välillä kumma (sinänsä vähäinen) ongelma käynnistäessä.
Jos vaikka ajaa lyhyen (ajoa joku 10-20min) lenkin, sitten parkkeeraa ja käväisee vaikka tunnin muualla ja tämän jälkeen palaa autolle, niin ei välttämättä meinaa ekalla kerralla käynnistyä, tai käynnistyy hieman "vaivalloisen" oloisesti.

Kuitenkin, jos autolle menee esim. yön jälkeen mitään ongelmaa ei ole.
jotenkin ollut fiilis että se liittyisi a. lyhyen matkan ajamiseen ja b. lyhyeen "lepoaikaan" spurtin jälkeen.

kuulostaa ehkä hiuuuukkasen sekavalta mutta mihin tuon tyyppiset starttiviat suuntautuvat?
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Tuo taitaa olla enemminkin ominaisuus mitä ongelma. Samaa tekee esim. toi mun B-vectra ja olen kuullut täällä foorumillakin samanlaisia ilmoituksia useasti.

Jotenkin se kait liittyy automaattiryyppyyn, joka ei lähde päälle lyhyen ajon jälkeen vaikka tarttis lähteä. Muutenhan toi 2.0L kone lähtee ensimmäisellä käyntiin vaikka ois seissy pakkasessa viikon...
mikaz
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja mikaz »

Samaa esintyy mulla 1.8 G Astrassa ja edellisessä 1.6:ssa, eli saattaapi olla tyyppivika. 8)
Pesone
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Pesone »

Sama homma esiintyi ajoittain edellisissä -94 & -97 1.8 16v astmoissa, ominaisuus tuntuu olevan, jos eivät oo opelilla vieläkään siitä eroon päässet...
-99 v6 4motion paskatti variant aut. / -66 kupla / -00 1,4 mopo golffi (opel´s allway´s on my mind, monta sorsaa, pari astmaa ja omena)
Vastaa Viestiin