Opel omega A -91 2.6 dual ram
Opel omega A -91 2.6 dual ram
tuli ostettua 2.6 omega. mitkäs on yleipimpiä vikoja? ja onko moottori kestävä?
mulla o tommonen vastaava (caravan), ajettu 283tkm.
jakoketjun aattelin pistää vaihtoo ku niin jo rallattaa...
käy kato mun kotisivut, sieltä löytyy juttua lisää jonkin verran tästä 2.6 omegasta ja vioista mitä mulla on ollu.
just kävin turuus mutkan omegalla, 1425km/128L = 8.98L/100km , reilulla matkanopeudella. ainoo vika koko matkalla että ekan 20km aikana kardaanin tukilaakerin lähellä on se kohta kardaanissa josta se pääsee lyhenemään ja jatkumaan niin sen suoja kumi pääs irti ja vähä räpätti, lähi huoltiksella irti pois kokonaan se ja matka jatkuu...
käy kato mun kotisivut, sieltä löytyy juttua lisää jonkin verran tästä 2.6 omegasta ja vioista mitä mulla on ollu.
just kävin turuus mutkan omegalla, 1425km/128L = 8.98L/100km , reilulla matkanopeudella. ainoo vika koko matkalla että ekan 20km aikana kardaanin tukilaakerin lähellä on se kohta kardaanissa josta se pääsee lyhenemään ja jatkumaan niin sen suoja kumi pääs irti ja vähä räpätti, lähi huoltiksella irti pois kokonaan se ja matka jatkuu...
*Dodge ram 2500 4x4 -96 5.9 Cummins td, +400hv/+1300nm*
*manta B, projekti, valmis joskus*
*Omegoita vähän väliä, erilaisia, dieseleitä ja ei niin dieseleitä*
simu_l kirjoitti:mulla o tommonen vastaava (caravan), ajettu 283tkm.
Ootkos kysellyt hintoja mitä kustantaa? vai meinasitko itse vaihtaa?
Itse meinasin samaan urakkaan alkaa kunhan vain saan toisen auton kuntoon.
Itse kävin viime kesänä pohjoisessa noin 2200km ja kuormaa oli ihan tarpeeksi keski kulutus oli 8.3. mutta oli myös keskinopeutta 90 paikkeilla.
Tämä ajotietokoneesta.
BMW X5
kyllä mää sen aattelin iha itte vaihtaa, ei tuon ny luulis kovin kummonen homma olla... samalla sit vaihtaa uus vesipumppu yms. väljät osat.pekuGM kirjoitti:simu_l kirjoitti:mulla o tommonen vastaava (caravan), ajettu 283tkm.
Ootkos kysellyt hintoja mitä kustantaa? vai meinasitko itse vaihtaa?
Itse meinasin samaan urakkaan alkaa kunhan vain saan toisen auton kuntoon.
vähä kintasta heittäny et ottasko kanneki irti samalla ja kattos vähä pintaa syvemmältä, taidan kuitenki vaan tyytyä kiristämään hydr. nostimet ja tarkastelee yleisen kunnon kantta aukomatta...
niihä tuo tuntuu olevan timmissä kunnossa muuten tuo kone paitti et vähä meinaa venttiili nakuttaa lämpimillä öljyillä ja se ketju rallattaa ja vesi pumpun laakeri on väljä, noh, onhan tuota jo tuossakin, tosin ihan normaaleja kulutus osia
onhan se kyllä niinkin että kun ite tekee niin sen sitten myös tietää mitä se on, siksi yleensä teen kaiken ite.
kävimpäs tilaamassa nuo jakopään huolto osat, ei ollu hyvin kalliit.
ketju pikkasen reilu 40e
ohjarit ketjulle 10-20e/kpl
vesipumppu noin 70e
että ei mikään mahottoman kallis huolto oo ku ite tekee...
ketju pikkasen reilu 40e
vesipumppu noin 70e
paikalliselta ad-korjaamolta tilasin... tuon ketjun hinta kuulema voi heittää kympin suuntaan tai toiseen...pekuGM kirjoitti:simu_l kirjoitti:kävimpäs tilaamassa nuo jakopään huolto osat, ei ollu hyvin kalliit.
ketju pikkasen reilu 40e
vesipumppu noin 70e
Noihan on ilmaset mistä tilasit?
eipä oo jousia kun omat on alla... pitäs itellekki hommata eteen -40 puottavat ni näyttäs vähä paremmalta tuo auto, tällä hetkellä on siis -30 steinmetz jouset ja sachs iskarit... vakio jouset ja iskarit kyl olis joutilaanaka-bu kirjoitti:hei simu_l ei sul sattuis oleen madallusjousia myytävänä tarvis hankkia mut ku ei viitti uusia ostaa tai siis viittis mut ei oo oikein varaa sellasiin oliko vaikee asentaa digimittari?
digimittarin asennuksesta löydät jutun tuolta mun kotisivulta, käy kurkkaa, siellä on myös jonkulaiset ohjeet ko. hommaan jos siihen alat...
lyhyesti: päivän tutkin mittaristoo ja sähkökaavioita yms tarpeellista ja toinen päivä meni ku asenteli rauhassa... oishan tuon varmaan tehny päivässäki vaan varma on aina varmaa...
parit projekti kuvat http://www.opel.desteem.org/displayimag ... =278&pos=0
itseänikin kiinnostas noi vakioiskarit ja jouset. omegassa(toi sigun) nyt alla madallus-sarja. edessä kybin kaasut ja takana säädettävät konit. voi olla kohta myynnissä jos jostain saan vakiosetin alle. en tykkää ajaa tolla alustalla kun on liian jäykkä tähän "kaupunkiin" ja sen lukemattomiin monttuihin 
Vectra B CD vm97 x20xev