Omega b1 2.5 v6 "biits" -Vihdoin lämmintä sisällä-

Esittele Opel-projektisi tai autosi
temetsy
OCF Member 2015

Re: Omega b1 2.5 v6 "biits" -Vihdoin lämmintä sisällä-

Viesti Kirjoittaja temetsy »

Rohina on nyt vähentynyt pikkuhiljaa, ilmeisesti kässärin hilut lähteny liikkeelle.. Nyt tuli taas pelle peloton -hetki kun autossa ei löydy mitään lisälämmitintä kylmille aamuille muutakuin defan johtosarja ja calixin letkulämppäri jotka ei oikeen sovi yhteen niin meinasin väkertää tuosta öljycoolerista/lämmönvaihtimesta jonkin sortin lohkolämppärin. Itse jäähdytin siis pois ja ammeeseen uimaan vastus. Sisätilan rasiasta saa defa-yhteensopivan pistokkeen ja johtoa on ylimääräistä joten saas nähdä mitä tuohos itse vastukseksi keksii :D
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
haarold hirmuinen
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja haarold hirmuinen »

temetsy kirjoitti:Rohina on nyt vähentynyt pikkuhiljaa, ilmeisesti kässärin hilut lähteny liikkeelle.. Nyt tuli taas pelle peloton -hetki kun autossa ei löydy mitään lisälämmitintä kylmille aamuille muutakuin defan johtosarja ja calixin letkulämppäri jotka ei oikeen sovi yhteen niin meinasin väkertää tuosta öljycoolerista/lämmönvaihtimesta jonkin sortin lohkolämppärin. Itse jäähdytin siis pois ja ammeeseen uimaan vastus. Sisätilan rasiasta saa defa-yhteensopivan pistokkeen ja johtoa on ylimääräistä joten saas nähdä mitä tuohos itse vastukseksi keksii :D
Kyllähän calixiin saa johtoja? Auttaahan se pelkkä letkulämppärikin.

Mulla oli v6 ompussa semmonen defan säteilylämppäri. Se toimi kyl yllättävän hyvin.
Opel on pop
temetsy
OCF Member 2015

Se vaan vähän mietityttää kun oon tosta jo kaks letkulämppäriä purkanu pois että mahtaako tuokaan toimia.. :D Säteilylämppärikin oli vanhassa koneessa mutta sekin rikki, sellasta tosin oon tässä kattellu. Miten se säteilykikotin oli sulla kiinni?
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
sepse
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Viesti Kirjoittaja sepse »

Yx allimman öljypohjan etummaisista kiinnitys pulteista on vaihdettu pitempään ja se silitysrauta on siinä ylä puolella päin ylätasannetta ja lukittu mutterilla siihen pulttiin .

Ilmeisesti ainoa likimain kunnolla toimiva letkulämppäri on se lämpärin kennon letkujen väliin tuleva runkopalkin päällä asustava valu kokkare / se paksun alavesiletkun väliin tuleva letkulämppäri joka toimii mainiosti Vectran 2.5 kutosessa ei jostain syystä toimi (kestä) Omegassa , mikä ero ma ei tieda :o

Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 :roll:
temetsy
OCF Member 2015

Noinhan se olikin kiinni, kiitokset jälleen :D Mulla juurikin tuollanen kikkare tuolla runkopalkin päällä mutta calixin päällä. Noh jos johtosarjan vaa hommais niin sais tuon laitettua lämpeemään. Taas alkanut tuo kone täristää tietyllä kierrosalueella ja joku nostaja naksuttelee menemää oikein kunnolla :evil: Perkele olihan se kunnossa melkeen viikon..
sepse
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Viesti Kirjoittaja sepse »

Onko sulla siellä vielä se kaksoismassa vauhtipyörä jos täristelee tietyillä kierroksilla / sehän vissiin hajoaa siten .

Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 :roll:
temetsy
OCF Member 2015

Sitä itekkin epäilen, välillä tärisee välillä on kuukauden kunnolla ja vauhdilla tai kytkimen asennolla ei ole väliä joten aika selvä tapaus mun mielestäni.
haarold hirmuinen
OCF Member 2015

temetsy kirjoitti:Se vaan vähän mietityttää kun oon tosta jo kaks letkulämppäriä purkanu pois että mahtaako tuokaan toimia.. :D Säteilylämppärikin oli vanhassa koneessa mutta sekin rikki, sellasta tosin oon tässä kattellu. Miten se säteilykikotin oli sulla kiinni?
Siellä lohkossa oikealla puolella lohkossa oli pultille paikka, paketissa oli joku latan pätkä millä se vastus sitten asettui siihen öljypohjan kylkeen. Aika simppeli, kuvat tulee mukana.
Opel on pop
haarold hirmuinen
OCF Member 2015

sepse kirjoitti:Yx allimman öljypohjan etummaisista kiinnitys pulteista on vaihdettu pitempään ja se silitysrauta on siinä ylä puolella päin ylätasannetta ja lukittu mutterilla siihen pulttiin .

Ilmeisesti ainoa likimain kunnolla toimiva letkulämppäri on se lämpärin kennon letkujen väliin tuleva runkopalkin päällä asustava valu kokkare / se paksun alavesiletkun väliin tuleva letkulämppäri joka toimii mainiosti Vectran 2.5 kutosessa ei jostain syystä toimi (kestä) Omegassa , mikä ero ma ei tieda :o

Seppo
Tää voi olla lähempänä totuutta, en muista niin tarkasti, sinnepäin kuiteskin :D
Opel on pop
temetsy
OCF Member 2015

Katotaan mitä tän kans keksii :D Kunhan vaan sais ees jonkinasteista toimintavarmuutta niin uskaltais tehä isompia investointeja tähän kotteroon :evil:
temetsy
OCF Member 2015

Autokuume iski ja omega vaihtui calibraan. Tekniikkana perusvarma c20ne "voiman"lähde+manuaalivaihteisto. Jatketaan siitä sitten tähän, tyhjäkäynti vähän huono ja paisari vuotaa joten niiden kimppuun ensimmäisenä :D
Vastaa Viestiin