Calibra Kokoontuminen 2016 ?

Keskustelua tapahtumista sekä OCF:stä
sk-k
OCF Member
OCF Member

Re: Calibra Kokoontuminen 2012? radalle 9.7.2012, sivu 36

Viesti Kirjoittaja sk-k »

Noniin, nyt on sitten radalle paikat täynnä :worship: Kiitos teille kaikille jotka mukaan olette tulossa, tästähän saadaan varmasti mukava ratapäivä aikaiseksi ja jatkot sitten esikkotiellä :food:

Paikanpäälle mahtuu vielä asiasta kiinnostuneita Calibrakuskeja Calibroineen :wink:

Varausmaksun suorittaneet:

ata
bart
DMD
i_kone
jman ( x 2 )
jäynä
Kale
lowcali
mauno ahonen
MKr
OPOWER
sk-k
SuzuS
w4hlman
poika astralla

lisäksi paikalla "lippumies" 8)
Opeleita, onhan noita :lollis: :yes:
SuzuS
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SuzuS »

kuka ei kuulu joukkoon.... kuka ei kuulu joukkoon :D hahahha.... taas mä oon selkeesti mukana jossain missä mun ei pitäis :D
Calibra 2.0i 16V -91 Kesä auto (ajoauto) Kutsumanimeltään EPIC Rouva
Vectra 2.0 DTi -99 Herra EPIC
Ajoneuvoverhoilija olen ammatiltani
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

SuzuS kirjoitti:kuka ei kuulu joukkoon.... kuka ei kuulu joukkoon :D hahahha.... taas mä oon selkeesti mukana jossain missä mun ei pitäis :D
Ai miten niin, eikös sulla Calibra ole, joten kuulut joukkoon. piste. 8)
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
SuzuS
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SuzuS »

ata kirjoitti:
SuzuS kirjoitti:kuka ei kuulu joukkoon.... kuka ei kuulu joukkoon :D hahahha.... taas mä oon selkeesti mukana jossain missä mun ei pitäis :D
Ai miten niin, eikös sulla Calibra ole, joten kuulut joukkoon. piste. 8)
no juuh :D niin kai se on... :o
Calibra 2.0i 16V -91 Kesä auto (ajoauto) Kutsumanimeltään EPIC Rouva
Vectra 2.0 DTi -99 Herra EPIC
Ajoneuvoverhoilija olen ammatiltani
bart
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja bart »

noniin, nyt tiedetään englantia myöten Ahvenisto. vai mitä jman :wink:
sk-k
OCF Member
OCF Member

bart kirjoitti:noniin, nyt tiedetään englantia myöten Ahvenisto. vai mitä jman :wink:
Jaahas, onkos sieltäkin päin porukkaa tulossa :lollis: :lollis: :lol:
bart
'Diplomat'
'Diplomat'

tiedä niistä, kutsuttu on :D
sk-k
OCF Member
OCF Member

bart kirjoitti:tiedä niistä, kutsuttu on :D
Laitas linkkiä missä tuo "kutsu" on, kun en heti sitä löytänyt tuolta engelsmannien sivuilta :bonk:
bart
'Diplomat'
'Diplomat'

no tuolta kun silmäilet jman2010 topikkia: http://www.clubcalibra.com/calibra-proj ... f-them/60/
opel74
'Agila'

Viesti Kirjoittaja opel74 »

sk-k kirjoitti:Noniin, nyt on sitten radalle paikat täynnä :worship: Kiitos teille kaikille jotka mukaan olette tulossa, tästähän saadaan varmasti mukava ratapäivä aikaiseksi ja jatkot sitten esikkotiellä :food:

Paikanpäälle mahtuu vielä asiasta kiinnostuneita Calibrakuskeja Calibroineen :wink:

Varausmaksun suorittaneet:

ata
bart
DMD
i_kone
jman ( x 2 )
jäynä
Kale
lowcali
mauno ahonen
MKr
OPOWER
sk-k
SuzuS
w4hlman
poika astralla

lisäksi paikalla "lippumies" 8)
No moikka pitkästä aikaa. Joo mä tulen sinne kans paikanpäälle ja katteleen ajoja. Tulaan ehkä kahdella calilla jos saan tuohon kutospannuun kuskin ku tuun ite sit avocalikalla joka tulee mulle ensviikolla saksasta. Tuli sit hommattua sellanen sieltä. :thumbsup: Laittelen sit kuvia siitä ku kerkeen :yes:
sk-k
OCF Member
OCF Member

Sehän on todella hienoa jos tuollainen harvinaisuus paikalle tulee :worship: vaikka onkin jonkun koripajan tekemä mutta kuitenkin ( tehdastekoisia ei ole kuin yksi maailmassa jäljellä ja sekin on Suomessa, Ugin automuseossa esillä, toinen tuhottiin kolaritestissä :cry: näin olen antanut itseni ymmärtää.. ata korjaa jos kirjoittelen puutaheinää :roll: ) ja vielä jos noin kaukaa tullaan kahdella Calibralla paikalle niin, :worship: :thumbsup:
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori

Viesti Kirjoittaja madi »

Kyllä niitä on kaks oikeasti tehty toinen seisoskelee museossa ja toinen joskus foorumilla kirjoitellut "Tumppi82" Calibra cabriolet 4x4 turbo
Sutii oli vaihtanut tekniikan tuohon autoon joskus
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Kadett C City 2.0 16v Turbo -76 "FakeXE"
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

madi kirjoitti:Kyllä niitä on kaks oikeasti tehty toinen seisoskelee museossa ja toinen joskus foorumilla kirjoitellut "Tumppi82" Calibra cabriolet 4x4 turbo
Sutii oli vaihtanut tekniikan tuohon autoon joskus
Niin siis...

On tehty vain 2 Calibraa avoksi suoraan uudesta pellistä, molemmat Uudessakaupungissa, toinen niistä koreista tuhoutui kolaritestissä ja toinen on siellä Ukin automuseossa esillä valmiina autona. Näissä mallikappaleena oli Valmetin Saksasta hankkima koripajan tekemä avokonversio, josta siis on uutena leikattu katto pois ja vahvistettu, mutta se ei ole siis raakakorina avoksi tehty auto, vaan se mallina käytetty saksalaisen koripajan tekemä auto, joka siis on tuo valkoinen nimimerkillä Tumppi82 ollut yksilö, jonka Valmet oli myynyt pois aikoinaan. Se ei ole Valmetin itse avoksi tekemä (se kanta-autohan kyllä saattaa olla Valmetin tekemä mahdollisesti, siitä en tiedä, näkyisi tietysti sen auton VIN-koodista...), eikä siis suoraan alunperin avoksi tehty.

Näitä koripajojahan Saksassa oli useampiakin, jotka tekivät avokonversioita Calibraan, joissa siis valmiista autosta leikattiin katto pois, lisättiin vahvistukset ja rättikatto ym. Tällainen on se madin mainitsema valkoinen Valmetin alunperin omistama auto johon oli vaihdettu turbotekniikka aikoinaan myöhemmin. Ja tällaisen pajan tuote myös tuo opel74:n avo-Calibra.

Myös targa-kattoista versiota joku paja Saksassa Calibrasta väänsi, jonne asiakas vei autonsa muutettavaksi, jossa muutos on ollut tietysti pienempi kuin varsinaisessa avoautossa.

Avoautopajat Saksassa tekivät rättikattoisia avomuunnoksia tuliteriin uusiin autoihin, mutta myös asiakkaan olemassaoleviin autoihin ja vielä sen jälkeenkin kun Calibraa ei enää tehty. Noissa oli käytetty vissiin mm. Audi 80:n tai BMW 3-sarjan avomallien komponentteja avokaton ja takasivulasien ym. osalta.

Mutta ei ne kyllä mitään yleisiä ole. Eri pajojen tekemissä avomalleissa oli myös erilaisia rättikattoja, joissa oli eroja mm. takasivulasien ja takaikkunan osalta. Calibrassa avomuutosta helpotti hieman se, ettei ovia tarttenut erikseen muuttaa karmittomiksi, niinkuin monessa muussa mallissa joihin samanlaisia korversioita tehtiin.

Noita avokonversioita tekivät Calibraan ainakin sellaiset firmat kuin Bieber, Hornstein ja Lumma. Ja se yksi punainen auto Ukin museossa Valmetin tekemänä suoraan uudesta raakakorista ainoana uutena suoraan avoksi tehtynä.
Viimeksi muokannut ata, 25 Touko 2012, 15:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Korjattu Bieberin kirjoitusasu
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja telwin »

Se koripaja on Bieber...

kolkoti
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja kolkoti »

Helvetti kun huomasin vasta nyt tälläsen topicin.. Ois voinu koittaa vectraa soluttaa mukaan :D Olen harmitellu kun kesäloma on heinäkuussa eikä sillon oo yhtään ratapäiviä ahvenistolla tai alastarolla että ois päässy kokeileen. Pitänee käydä joskus varaamattomalla ajalla..

Mutta paikalle saanee tulla ihmittelemään ja räpsimään vaikka kuvia?
Kadett D Caravan 16V
Vectra Turbo 4x4
Vastaa Viestiin