Autoliikkeiden vaihtoautoihin tekemät huollot?... Tekemättä?

Keskustelua Opeleista
masu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja masu »

janska kirjoitti:Taas näitä asiakkaita mitkä ei ole MIHINKÄÄN tyytyväisiä. Kyydissä istumiseen kuluva aika menee hukkaan?? Meinaat että itse kun ajat niin siihen ei kulu aikaa ollenkaan? :lollis: :lollis: :lollis:

Ja edelleen kahvitunnilta mä en ainakaan lähde keskenkaiken ruuvaamaan asiakkaan auto vaan siksi että hänellä on kiire tms. Tulkoon saatana paremmalla ajalla sitte!
Heh! :lol: Janska, et vieläkään pystynyt esittämään yhtään ajatusta, perustetta etkä väitettä itse asiaan, vaan jälleen takerruit johonkin turhuuteen sivulauseessa asian vierestä. Kerro minulle onko mahdotonta saada varatut ajat pitämään? Kerro onko kohtuutonta vaatia maksamilleen rahoille vastinetta? Kerro mistä syistä juuri auton huoltaminen on tässä suhteessa niin surullisen kuuluisa. Sano jotain järkevää itse aiheeseen, niin sitten väännän sinulle rautalangasta miksi satunnaiseen, ei minulle sopivaan aikaan, menevät taksikuljetukset vievät aikaani hukkaan enemmän kuin itse ajaminen. Kerro vielä (henkilönä, joka pitää tiukasti kiinni lakisääteisistään) miksi tuntuu niin vaikealta ymmärtää, että toiset elävät tiukan aikataulun mukaan eivätkä halua jatkaa päiväänsä edes puolella tunnilla turhaan?
- Kaikista autoista tulee vanhemmiten Opeleita
- Opel, good from far but far from good!
janska
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja janska »

Ei ole mahdotonta pitää aikataulusta kiinni, ja meillä aikataulu useinmiten jopa toimii ihan mallikkaasti. Aina aikataulun pettäminen ei ole asentajasta kiinni. Ollaan kuitenkin sellaisten asioiden kanssa tekemisissä että jos niiden kanssa aletaan hosumaan, niin parhaassa tapauksessa joku menettää henkensä sen takia. Töidenvastaanottajille sattuu välillä mokia.Päättelevät asiakkaan kertomuksen perusteella auton vikoja itse mitä ei ikinä pitäisi tehdä, ja varaavat aikaa sen mukaan tehtävälle työlle.

Okei kaikille ei ne kuljetukset sovi, mutta siinäkin oli se pointti että "hyvää" palveluahan se on ja joillekin todella tärkeä palvelu.

Ja sitten toi joidenkin tiukka aikataulu...Kenenköhän pitäs hoitaa ns. "ajanvaraus" paremmin jos aina on niin kova kiire että ei voi odottaa rauhallisesti? Kyllä se mun mielestä on asiakkaan oma murhe. Ensinnäkään se ei pitkässä juoksussa ole edes terveellistä toimintaa vetää kieli pitkällä joka päivä vuodesta toiseen. Ymmärrän että joskus on tiukassa hoitaa aikaa jollekin asialle, mutta että aina on kiire niin sitä en enää ymmärrä. Mihin voi olla niin kova kiire valmiissa maailmassa?
JJunior
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja JJunior »

janska kirjoitti:
Ja edelleen kahvitunnilta mä en ainakaan lähde keskenkaiken ruuvaamaan asiakkaan auto vaan siksi että hänellä on kiire tms. Tulkoon saatana paremmalla ajalla sitte!
Jep, näin on. Hyvä huomata että en ole ainut 8)
Aztaroth
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aztaroth »

Kummasti terveydenhuollossa (yksityisellä) pystytään pitämään kiinni sovituista ajoista vaikka sielläkin kyse on ihmishengistä eikä ole varaa alkaa hutiloimaan puhumattakaan siitä, että voitaisiin luottaa asiakkaan omiin diagnoseihin jonka mukaan aikoja varataan. Koskaan ei tarvitse odottaa kauempaa kuin mitä oma vuoro on ja jos tarvitsee käydä röntgenissä/verikokeissa pääsee niihin vaivatta jonka jälkeen takaisin lääkärin luokse pohtimaan tuloksia ja keksimään ratkaisuja. Minusta nämä kaksi ovat varsin hyviä vertailukohtia. Eiköhän lekuritkin pidä ne kahvi taukonsa ihan ajallaan ja rauhassa.

Joten mistä johtuu, että juurikin lähes kaikki autoihin liittyvä on niin vitun vaikeaa. Missään et koskaan saa yhtä paskaa palvelua kuin rengasliikkeiden kanssa asioidessa ja kuten aikaisemmista postauksista voi lukea niin ei huoltojen kanssakaan kovin vahvasti mene. Viimeinen virhe on tilata jotakin tuninki/viri härpäkettä joiden kanssa saa odotella kuukausi tolkulla ja rukoilla, että pulju ei mene konkkaan siinä välissä. Huoh....
Opel Astra GSI 2.0 -93
Omenalimu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Omenalimu »

Ite kans autoa minnekkään merkkihuoltoon enään vie. Astran kanssa tuli jonkun verran ongelmia Opelin merkkihuollossa.

Laskutus on jotain ihan utopistista.

Miinuksia
-moottorin ilmansuodatin vaihdettu 15€ (mielenkiintoista mulla oli vapaavirtaussuodatin kiinni)
-lasinpesuneste 3litraa (juuri täytin ennen huoltoa ettei ne siitä laskuta)
-vuokra auton veloitus (tästä ei mainittu kun autoa pyysin huollon ajaksi)

Plussana
-Auto oli pesty, imuroitu ja pyyhitty pölyt sisältä (ei maksanut mitään)

Noh käteen jäi kuitenkin paska maku. Ei asiakasta voi mielestäni veloittaa periaatteella "tämä kuuluu 120tkm huoltoon". Maksun pitäisi mennä yksilökohtaisesti. Tuosta laina autosta vielä, sen sain sitten ihan ilmaiseksi. Opelilla kun ei oltu minua informoitu että se maksaa jotain. Myös ilmansuodattimen ja pesunesteen hyvittivät. Tosin se vähän lämmitti mieltä että auto oli siisti päältä ja sisältä :)

Edit: Vieläpä tuli mieleen kun Astran vein jakopäänremonttiin ja sovin hinnan ennen töitä. Olikohan jotain 300€ joku tarjous juttu siis. Noh auto hakiessani laskussa komeili 700€ :o . Siitähän se riemu alkoi katoin lappua ja huomasin saman tien että jarrulevyt ja -palat oli vaihdettu ja muuta mikä ei kuulunut suunnitelmiin. Noh tämän sitten sais ilmaiseksi jälleen purnaamisen jälkeen, kun totesin että heidän olisi pitänyt soittaa minulle ja kysyä saako vaihtaa.
Irmscher DTM Edition Coupe -03
janska
'Senator'
'Senator'

Kuinka moni luulee että huollosta saa ilmaseksi sijaisauton?? Ja jos haluu sen vitun mageen tuning imuääni suodattimen siellä pitää ni luulis avaavan suunsa sillon ku varailee huoltoa..Tottakai ne sen vaihtaa jos se huoltoon kuuluu ja ei ole mainintaa että ei saa vaihtaa!

Jakopää rempassa toimivat kyllä todella väärin jos pelkästään siitä oli sovittu ja menivät jotain jarruja laittamaan uusiksi...hyi hyi.
janska
'Senator'
'Senator'

Aztaroth kirjoitti:Kummasti terveydenhuollossa (yksityisellä) pystytään pitämään kiinni sovituista ajoista vaikka sielläkin kyse on ihmishengistä eikä ole varaa alkaa hutiloimaan puhumattakaan siitä, että voitaisiin luottaa asiakkaan omiin diagnoseihin jonka mukaan aikoja varataan. Koskaan ei tarvitse odottaa kauempaa kuin mitä oma vuoro on ja jos tarvitsee käydä röntgenissä/verikokeissa pääsee niihin vaivatta jonka jälkeen takaisin lääkärin luokse pohtimaan tuloksia ja keksimään ratkaisuja. Minusta nämä kaksi ovat varsin hyviä vertailukohtia. Eiköhän lekuritkin pidä ne kahvi taukonsa ihan ajallaan ja rauhassa.

Joten mistä johtuu, että juurikin lähes kaikki autoihin liittyvä on niin vitun vaikeaa. Missään et koskaan saa yhtä paskaa palvelua kuin rengasliikkeiden kanssa asioidessa ja kuten aikaisemmista postauksista voi lukea niin ei huoltojen kanssakaan kovin vahvasti mene. Viimeinen virhe on tilata jotakin tuninki/viri härpäkettä joiden kanssa saa odotella kuukausi tolkulla ja rukoilla, että pulju ei mene konkkaan siinä välissä. Huoh....

Ja en edes jaksa laskea montako kertaa olen esim. Malmin sairaalassa joutunu lähes koko yön JONOTTAMAAN...Että se siitä aikataulusta...
Jartsi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jartsi »

janska kirjoitti:Kuinka moni luulee että huollosta saa ilmaseksi sijaisauton??
Akat luulee. http://www.autosalpa.fi/index.php?optio ... Itemid=113
janska kirjoitti:Ja en edes jaksa laskea montako kertaa olen esim. Malmin sairaalassa joutunu lähes koko yön JONOTTAMAAN...Että se siitä aikataulusta...
Onko Malmin sairaala yksityinen?
Aztaroth kirjoitti:Kummasti terveydenhuollossa (yksityisellä) pystytään pitämään kiinni sovituista ajoista vaikka sielläkin kyse on ihmishengistä eikä ole varaa alkaa hutiloimaan puhumattakaan siitä, että voitaisiin luottaa asiakkaan omiin diagnoseihin jonka mukaan aikoja varataan.
MakeTku
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja MakeTku »

janska kirjoitti:Kuinka moni luulee että huollosta saa ilmaseksi sijaisauton??
Kyllä olen yleensä saanut ihan pyytämällä jonkun auton/prätkän "koeajoon" huoltoon viedessä, päiväksi saa suht helpollakin, useampia päiviä kestäviin korjauksiin auton saaminen on jo nihkeää...

Tosin kaikissa autoliikkeen autoissa on melkein aina tankki ihan kuiva :evil:
Anodi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Anodi »

janska kirjoitti:
Aztaroth kirjoitti:Kummasti terveydenhuollossa (yksityisellä) pystytään pitämään kiinni sovituista ajoista vaikka sielläkin kyse on ihmishengistä eikä ole varaa alkaa hutiloimaan puhumattakaan siitä, että voitaisiin luottaa asiakkaan omiin diagnoseihin jonka mukaan aikoja varataan. Koskaan ei tarvitse odottaa kauempaa kuin mitä oma vuoro on ja jos tarvitsee käydä röntgenissä/verikokeissa pääsee niihin vaivatta jonka jälkeen takaisin lääkärin luokse pohtimaan tuloksia ja keksimään ratkaisuja. Minusta nämä kaksi ovat varsin hyviä vertailukohtia. Eiköhän lekuritkin pidä ne kahvi taukonsa ihan ajallaan ja rauhassa.

Ja en edes jaksa laskea montako kertaa olen esim. Malmin sairaalassa joutunu lähes koko yön JONOTTAMAAN...Että se siitä aikataulusta...
Olikohan tuo Aztarothin kommentti sarkasmia...? Enemmän mäkin olen arvauskeskuksissa ja sairaaloissa odottanut kuin korjaamoilla. EDIT jaa katos olin jo toinen joka ei noteerannut tuota yksityisellä....

Ja Opelin merkkihuollossa olen saanut hyvää palvelua ja asentajat ovat olleet asiansa osaavia.
masu
'Senator'
'Senator'

masu kirjoitti: Jos tätä auton huoltoa nyt verrataan vaikka sairaanhoitoon, niin olisin kyllä valmis jättämään autoni kunnalliseen autohuoltoon 22 euron korjausta vastaan vaikka koko päiväksi, kun sillä sitten korjattaisiin ihan mikä vika tahansa. Yksityiseen sairaanhoitoon verrattuna (joka maksaa samaa luokkaa kuin tämä auton huoltaminen) on tämä auto ala kyllä kaukana jäljessä. Ei joudu odottelemaan yksityisellä omaa vuoroaan tuntikausia. Rahastaa osataan autohuollossa, mutta palvelu on jätetty sinne kunnallisen sairaanhoidon tasolle. Ei vaan pitäs varata päivälle niin paljon aikoja, jos ei kerran saa töitä tehtyä. Aika yksinkertaista, kun sitä vähän ajattelee.
Tuon kirjoitin aikaisemmin tähän samaan topiciin. Käsittääksi yksityisellä ajat pitävät paikkaansa, koska hinnat ovat niin kalliit ettei ole pakko yrittää maksimoida asiakasvirtaa kannattavuuden takia. Eli vielä tarkennettuna esimerkkinä, jos arvellaan toimenpiteen kestävän 30 minuuttia, niin varataan aika 45 minuutiksi, mutta veloitetaan asiakasta silti vain 30 minuutista. Näin jää 15 minuuttia pelivaraa per asiakas. Kun sitten pitää vaan tarpeeks korkeata tuntitaksaa, niin se 45 minuutin aika kuittaantuu kyllä sillä 30 minuutin veloituksella. Luulis näissä "80 euroa tunti auton ropaamisesta veloituksissa" olevan mahdollisuus jo tuollaiseen toimintaan. Jos ei ole, niin eiku taksoja korkeammalle ja johan alkaa aikataulut pitämään.
janska
'Senator'
'Senator'

Joo tuntivelotuksia vaan ylös...Ihme porukkaa.Ensin ne valittaa että on kallista huoltaa autoa, mutta sitten ne itse ehdottaa että korkeampi tuntiveloitus. Eikä sitäpaitsi auttais mitenkään tuohon autojen valmistumis aikaan, koska ei se korotus näkyisi mitenkään suorituspalkka menetelmällä työskentelevien asentajien tilipusseissa. Suorituspalkkataulukkoa nostetaan nääs aina samassa suhteessa.

Koita nyt masu vaan hoitaa se oma aikataulus kuntoon niin se pieni odotuskaan ei tunnu pahalta.

Auton korjaamista ei mun mielestä voi mitenkään verrata mihinkään lääkäriin. Sanokaa mitä sanotte.
masu
'Senator'
'Senator'

janska kirjoitti:Joo tuntivelotuksia vaan ylös...Ihme porukkaa.Ensin ne valittaa että on kallista huoltaa autoa, mutta sitten ne itse ehdottaa että korkeampi tuntiveloitus.

Koita nyt masu vaan hoitaa se oma aikataulus kuntoon niin se pieni odotuskaan ei tunnu pahalta.
Osa tuosta äskeisestä menee sarkasmin piikkiin, mutta silti homma kulminoituukin, janska, juuri tuohon hintaan. Nyt maksetaan jo pirusti huonosta palvelusta ja sinnepäin aikatauluista. Sehän pistää harmittamaan. Jos kerran palvelu paranee ja aikataulu alkaa pitämään paikkaansa hintojen korotuksella, niin maksan enemmän ja olen siinä tilanteessa tyytyväisempi.

paljon rahaa + huono palvelu = ei hyvä

enemmän rahaa + hyvä palvelu = hyvä

Eli veloitukset eivät vastaa odotuksia. Ilmeisesti veloitukset ovat sitten vielä liian matalia. Kun taas:

reilusti halpa hinta + huono palvelu = hyvä
jsa
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja jsa »

Täältä kun lukee pääsee seuraavaan johtopäätökseen: merkkiliikkeen asentaja on jumalasta seuraava, ylöspäin :roll: . Kyllä aion vastaisuudessakin vaihtia vierestä mitä PyhällePeltiLehmälleni huollossa tehdään -(z)-
Vectra GTS C 2.2i ´03, Corsa Swing B 1.2i 16V ´98
Miro.Simounen
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

Aika merkillistä kommenttia tulee "huoltajilta".

Tähän asti on palvelu pelannut, ainoa jota tarvii tehä on 4 pyörä suuntaus. Ja siinä ei ongelmia tunnu olevan kunhan nivelet on kunnossa. Nivelen vaihdollekin tultiin kysymään lupa oikein. (68€ töineen)

Toisaalla toimii hommat joka on pitkältikin asentajien asenteesta kiinni! Harva asiakas alkaa huutaan ja mesoomaan jos asentaja/työnvastaan otto on ystävällinen ja kertoo asian niin kuin se todellisuudessa on.

Monella tuntuu olevan hirveen vaikeeta sanoa "En tiedä" tai "en osaa", mutta otan selvää. Helpompaa on vaan kyräillä ja jättää tekemättä?
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"
Vastaa Viestiin