Xenonit B omppuun
Juu mä saisin kyllä kuvan tosta valokuviosta mutta oon niin tumppu etten osaaa sitä tuupata tänne nyt näkyville. Mutta pointti on niinkun jo kerrottiin että valokuvio ei muutu mikskään tolla xenonpolttimon vaihdolla, kunhan polttimo menee vaan tarkasti samaan asentoon missä halogeenipoltinkin oli.
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
Entäs nyt sitten taas kerran (löytyy varmaan joku topikki vaankun en nyt äkkipäiten ite löytäny) että kuin se sopivuus vm. 00-03 xenon umpioiden kanssa tuohon 95 vuotiseen omppuun? Jos niihin sitten virittelisi sen xenon-sarjan. Olisiko minkälainen homma laittaa ne umpiot kiinni? Ja jos jollain on kokemusta vaihtotyöstä tai jopa kuvia kyseisestä hommasta niin olisipa se joulu-teko lähettää tänne. 
[quote="Jukki"]Juu mä saisin kyllä kuvan tosta valokuviosta mutta oon niin tumppu etten osaaa sitä tuupata tänne nyt näkyville. Mutta pointti on niinkun jo kerrottiin että valokuvio ei muutu mikskään tolla xenonpolttimon vaihdolla, kunhan polttimo menee vaan tarkasti samaan asentoon missä halogeenipoltinkin oli.[/quote]
Eli sulla näyttäs jo olevan "Oma galleria" jossa albumi "uusi albumi", tuolla Opel-galleriassa. Nyt klikkaat "Lisää kuva" nappulaa ja valitset lisättävät kuvat. Sitten kun ne on lataantunut, niin valitset että ne menee sinne "Uusi albumi" albumiin. Et voi epäonnistua, jos jos epäonnistut, niin "no hätä".
Sitten kun kuvat on ladattu, niin klikkaat kuvaa hiiren oikealla näppäimellä ja valitset ominaisuudet. Kopioit kuvan osotteen ja liität sen tänne.
Esim.
[img]http://opel.desteem.org/albums/userpics ... G1836s.jpg[/img]
Muista noi [img] ja [/img] jutut osotteen alku- että loppupäähän.
Eli sulla näyttäs jo olevan "Oma galleria" jossa albumi "uusi albumi", tuolla Opel-galleriassa. Nyt klikkaat "Lisää kuva" nappulaa ja valitset lisättävät kuvat. Sitten kun ne on lataantunut, niin valitset että ne menee sinne "Uusi albumi" albumiin. Et voi epäonnistua, jos jos epäonnistut, niin "no hätä".
Sitten kun kuvat on ladattu, niin klikkaat kuvaa hiiren oikealla näppäimellä ja valitset ominaisuudet. Kopioit kuvan osotteen ja liität sen tänne.
Esim.
[img]http://opel.desteem.org/albums/userpics ... G1836s.jpg[/img]
Muista noi [img] ja [/img] jutut osotteen alku- että loppupäähän.
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
-
tuomaspitkanen
- 'Admiral'

Eikös nimimerkillä Lallevihtinen ole juurikin b1-ompussa b2-ompun valot? Eli ei ainakaan mahdoton proggis.antipi kirjoitti:Entäs nyt sitten taas kerran (löytyy varmaan joku topikki vaankun en nyt äkkipäiten ite löytäny) että kuin se sopivuus vm. 00-03 xenon umpioiden kanssa tuohon 95 vuotiseen omppuun? Jos niihin sitten virittelisi sen xenon-sarjan. Olisiko minkälainen homma laittaa ne umpiot kiinni? Ja jos jollain on kokemusta vaihtotyöstä tai jopa kuvia kyseisestä hommasta niin olisipa se joulu-teko lähettää tänne.
-Tumppi-
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
Calsussahan on ne kuuluisat "tehokkaat" linssivalot. Ton xenonpolttimon teho on 35 wattia, mutta sehän ei ole verrannollinen halogeenin tehon kanssa, koska xenoneissa on se muuntaja joka tekee sen huiman jännitteen jolla sen polttimon saa hehkuun. Linssivalo on paljon parempi näissä jälkikäteisxenonituunauksissa, koska siitä ei tuu hajavaloo niin paljon kuin tosta perinteisestä rihlatusta tai kirkaslasiseta umpiosta, koska valokuvio on rajattu tarkemmin. Ja koska ne ei häikäse --> poliisisetää ei kiinnosta niin paljon toi valoasennus. Itse laitoin katsastukseen halogeenit paikalleen, mutta huhu kertoo että on näitä se kuuluisa joku leimannu xenonivaloillakin
.