Mikä ihanne rengaspaine nastarenkaassa 195/55 r15??

Keskustelua Opeleista
AksuPaksu
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja AksuPaksu »

djtonzah kirjoitti:

No toihan on muuten samankokonen sarja ku mulla mut sulla ET35 ja mulla ET40. Voiko noin pieni ero vaikuttaa niin paljon et mulla ottaa kiinni. Ja eikö sen pitäis olla vielä parempi että ET on isompi (eli lähempänä alkuperäistä 49:ä)??

Nyt ei oo pariin päivään ottanu kiinni. Itekki mietin tota et ku rupee jäätä kertymään niin jää tila tosi vähiin ja voi pitää aikamoista meteliä. Pitää vaan yrittää mahdollisimman hyvin poistaa lumet/loskat ettei ehi jäätyä..
Mutta jos se ottaa kiinni vain ns. käännettäessä kaikki (u-käännös esimerkiksi) niin voihan sitä olla kääntämäti ihan viimesiä millejä, ei suinkaan se takanta raavi tommosella et:llä? Oma et 35 asettuu takanta ainakin juuri siten että ei ota pokkaukseen kiinni isossakaan töyssyssä, vaikka onkin vakioalusta niin pohjatessa sekin menee yhtäalas ku tontitettu. Talvella kun kertyy jäätä kertyy niin se 1-5 päviää kun se raapii, semmosia kelejä on todella vähän ainakin imatran leveysasteilla, eli ei se varmaan niin vaarallista jos vaan jaksaa kuunella ja kääntää rammaria kaakkoon 8) .
Ja katsastusmiestähän ei haittaa jos se vähän hipoo muoveja, kunhan ei peltiin ota renkaat kiinni.

Jos et:tä haluaa muuttaa niiin voihan sinne vanteen ja auton väliliin laittaa vaikka ohuet raidevälinlevittäjät niin saa vanteita ulommaksi.
djtonzah
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja djtonzah »

Joo eli siis käytännössä vaan tiukassa paikassa ottaa kiinni (eli kaikki käännettäessä). Eli nyt vaan otti sillon ensimmäisellä kerralla kiinni kun pakittelin ahtaammassa paikassa. Nyt kun tiedostin ongelman niin ei ole ottanut kiinni. Takana ei ole ottanut kiinni, vaikka ei siellä ole hirveästi painoa ollutkaan.

No katsastus on sopivasti niihin aikoihin kun on noi kesävanteet alla ja ne ei ainakaan tänä kesänä ottanu kiinni.. ;)

Ja eipä tää mikään paha juttu ole, ostin vielä käytetyt renkaat niin ei harmita niin paljoa. Jos näillä vaikka tän talven ajelee ja ehkä joskus vaihtaa autoa tai jotain..
Corsa OPC -09
Diizei_
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Diizei_ »

autodata ilmoittaa 2.0 95 calibralle koolle 195/60R15 paineiksi eteen 2.7bar ja taakse 2.5bar. Siitä ei ole mitään että mikä on kuorma ja onko kesä vai talvirengas.
jeppe jääkarhu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jeppe jääkarhu »

Diizei_ kirjoitti:autodata ilmoittaa 2.0 95 calibralle koolle 195/60R15 paineiksi eteen 2.7bar ja taakse 2.5bar. Siitä ei ole mitään että mikä on kuorma ja onko kesä vai talvirengas.
No läheltä liippaa, nimittäin laitoin itse kans omaan 2.0 -95 'libran 195/60R15 talvikumeihin eteen 2.5 ja taakse 2.4.
Toistaiseks tuntuu ihan hyvältä ajelu noilla paineilla... Kattoo sit uusiks ku kelit muuttuu talvisemmaks :lol:
Kuva
Vastaa Viestiin