Taas on yksi opelisti pois joukosta!!!!

Keskustelua Opeleista
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

Amppa kirjoitti:Otsikon perusteella mä luulin et on kai se vähintään kuollu :roll:
Vielä pahempaa vaihtoi riisipussiin.

j.h

Voihan auto olla idästä, kunhan vain se ei ole kaukoidästä :-).
Marko#
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Marko# »

jpisteh kirjoitti:
Amppa kirjoitti:Otsikon perusteella mä luulin et on kai se vähintään kuollu :roll:
Vielä pahempaa vaihtoi riisipussiin!
Tää on siis niin TOTTA!!!!!!!!1
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Zafira »

Marko# kirjoitti:
jpisteh kirjoitti:
Vielä pahempaa vaihtoi riisipussiin!
Tää on siis niin TOTTA!!!!!!!!1
selittäkääs nyt tyhmälle miksi se on maailmanloppu jos joku ostaa japanilaisen auton? :-?

Japanilaiset kuitenkin keikkuu koko ajan luotettavuus yms. listojen kärjessä :roll:

(paitsi toi sedän Avensis :lol: )
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

Zafira kirjoitti: selittäkääs nyt tyhmälle miksi se on maailmanloppu jos joku ostaa japanilaisen auton? :-?
Jokaisella on varmaan omat syyt...

1. Periaate
2. Olen ajanut aika monella Japanilaisella automallilla ja merkillä, mutta niistä on aika vähän jäänyt mieleen ajatuksella, olipas tämä hyvä ajaa. No kyllä sieltä löytyy muutamia poikkeuksiakin. Eikä Japanilaisten kuljettajapenkki ja ajoasentokaan ole parhaiten minulle sopiva, on niissäkin positiivisia poikkeuksia.
3. En usko, että minä pystyisin toimimaan Japanilaisella työpaikalla. En elä vain työpaikalle/työnantajalle ja en pidä ajatuksesta, olla samassa työpaikassa koko elämä. Siis arvostan Japanilaista kultturia, mutta minusta ei olisi sinne työntekijäksi. Eikä muutenkaan elää vain työn tekoa varten. Työajat, työtahti, lomat taitavat olla vähän heikommat kuin Suomessa. Hierarkkinen organisaatio ei ole minun mielestä mikään plussa.
4. Japanilainen on suojanut omat markkinat aika hyvin lainsäädönnöillä, (suoja)tulleilla ja tiesvmillä, osa on aika kyseenalaisia keinoja.
5. Suosin mielummin sen maan tuotteita, jotka suosivat myös meidän maan tuotteita, vai pitäiskö puhua jostain kauppataseesta.
6. Kyllä kopiontikin on Japanilaisilla ollut merkittävä tuotekehityskanava, minusta se ei ole kovin reilu tapa.

Viime keväänä sain kutsun Japaniin ja heti parin vuoden päästä saattaa olla työmatka edessä, todennäköisesti myös autotehtaalla käynti. Jos työmatka toteutuu, niin sitten ei tarvitse rakentaa kuulopuheisiin ja lukemien kirjojen varalle ajatuksia.

j.h

Isoilla metallimessuilla Lillbackan "metallisärmääjiä tms" Japanilaiset kuvasivat ja tutkivat urakalla, silloiselta omistajalta/toimitusjohtajalta kysyttiin eikö teitä huolestuta, kun he noin kuvaavat teidän laitteita. Hän vastasi tyyliin: " Ei ollenkaan, tuo on vain sen merkki, että meillä on sellaista, mitä hekin haluaisivat."
m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m.k »

Zafira kirjoitti: Japanilaiset kuitenkin keikkuu koko ajan luotettavuus yms. listojen kärjessä
Vilkaiseppa huviksesi, minkälaisia erot ovat. Suurinpiirtein luokkaa 1,7 Corollaa ja 2,8 Astraa 1000 autoa kohti on joskus levinnyt saksassa moottoritielle. Tuosta voikin jokainen sitten laskea, että onko vitunkaan väliä. Minulle ei ole. Jos auto menee rikki, niin kyllä se sitten korjataan, oli se Opel, Ford, Nissan tai Toyota. Menee ne tojotatkin joskus rikki. Sen sijaan, jos auton ominaisuudet eivät itseä miellytä, niin niitäpä et niin korjailekaan. Eurooppalaiset autot ovat edelleenkin askeleen edellä japanilaisia ajettavuudessa, ja ainakin minusta ovat tyylikkäämmän näköisiä. Enemmän se ratkaisee kuin se, että jos ostaisin tojotan, niin minulla on 0,0001% luotettavampi auto kuin joku muu.

Niitä tilastojakin pitää osata lukea, ei koko totuus aukene mistään jos vain sokeasti tuijottaa vertailun tulosta sen sijaan että katsoisi mistä se koostuu...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
Osku

Viesti Kirjoittaja Osku »

Kyllä varmasti kaikilla autoilla on vikansa ja heikkoutensa - sellaista autoa ei ole olemassa joka ei ikinä mene rikki...

Kun katsoo niitä uusien autojen myyntitilastoja Suomessa (eikös japsit ole aika kärjessä? - en muista), niin tulee väkisin mieleen, että milläköhän perusteella ihmiset ostaa autoja??? :-?
Jos vaikka joskus ollut jonkun tietyn merkin auto, joka ollut aivan täysi susi, niin ne ennakkoluulot jatkuu vielä monien vuosien jälkeenkin, eikä tule edes mieleen että kyseisessä autossa olisi tapahtunut parannuksia? - eikä uskalleta sen takia ostaa sen merkkistä. :roll:
Jukki
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Jukki »

Eikös näistä otsikon jösöistä oo joku tehny sen biisinkin? Meinaan APINA JA COROLLA!! :lol: :lol:
KahvaApina
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja KahvaApina »

Eka autoni oli toikkarin kaarina. Niitäkin jopa kaksi kpl. Voi PRKL mitä kusiluikkareita... Seuraavana opeli joka on tullut jäädäkseen. Kakkoseksi olis kiva hankkia joku jenkki!!
spooky
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja spooky »

Hmm.. Voin heti vaihtaa opelin pois kun joku tuo saman hintaluokan auton yhtä nopeen ja yhtä luotettavan!! Itse omistan vectra-a 2.5v6 kohta kolme sataa tuhatta mittarissa eikä kertaakaan jättänyt tielle ja itse olen noista kilsoista ajanut puolet.. Ja voisin vaikka lähtee veikkaa että ooppelissa on hinta/laatusuhde kohdallaan!! Vai mitä mieltä olette??
himOPELi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja himOPELi »

Tähän mennessä ollu 5 opelia, 3 tieliikenteessä ja 2 jäällä. Joukkoon on mahtunut myös hairahdus, vw. Vissiin tullu jo äidinmaidossa tämä opel fanaattisuus... Tämän hetkisen auton perusteella seuraava EI OLE opel. Mietin volkkaria-> kaverin bora aina huollossa, vikoja ei muka löydy mutta häiriövalo palaa lähes aina! Ei kiitos! Sitten audi, kaverin a4 toimii, ei toimi ym. kytkin luistaa vaikka ei ole viritetty, paljon ajettu tms. airbag-valo palaa ym. Japanilaisia taas en osta periaatteesta, vaikka tiedänkin ne luotettavaksi. Silti turhan muovisen oloisia! BMW ja MB ovat taas autoja, joissa ei saa rahoilleen minkäänlaista vastinetta. (vrt esim. uusi opel, 8 vuotta vanha mb, samanhintaisia) Ja parhaat ranskalaiset saa grilliltä.

Joten....voi olla että ajan opelilla edelleen, tai sitten en. En ole kuitenkaan ollut nykyiseen järin tyytyväinen. Vanhemmat opelini ovat olleet luotettavia, hyväpeltisiä edelleen(tiedän nykyiset omistajat) mutta tämä uusin lahoaa, syö öljyä,laatikko ääntää, antureita sais olla repullinen kauppareissullakin. Autolla ajettu reilu 100tkm, Edellisellä joka toimi kuin kello ajoin 180tkm->300tkm ilman ongelmia!

Jos nyt jotain positiivista, niin penkit ovat hyvät!
astramaani
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja astramaani »

kyl opelis vikoja on,mut on muiskin merkeis.kyl toyotallekki painaa huoltoon/korjaamoon joka aamu eväspussien kans..näin se vain on.
Exät, Ascona b, Astra f, Vectra b, Vectra C, Zafira 1,7cdti Nyk. Astra j 1.6cdti
Arnage
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Arnage »

Tämä otsikon aiheeseen liittyen ei liene väärin hahmotella seuraavaa kuvitteellista tilannetta:

"Kaveri myi Veccunsa pois ja osti tilalle Lotus Omegan"

Ja yksi opelisti pois joukosta.

Lotus Omegahan on nimenomaan LOTUS eikä mikään ooppeli, joten tässä kuvitteellisessa tilanteessa menetettiin yksi ooppelisti. :lol:
Omega-a-pasconacona
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Omega-a-pasconacona »

Minä möin omegan pois. muuten hyvä auto, mutta ruostuminen kyllästytti.
Aatsi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Aatsi »

Itte vaihdoin calibrani pois vain sen takia kun ei kiinnostanut laittaa sitä sellaseen kuntoon, että sillä olisi voinut ajaa talvella. Lisäksi kun olin katsomassa nykyistä autoani calibra rupesi kenkkuilemaan kunnolla. Nokka-akselin asentotunnistin meni 3:nen kerran 30tkm aikana pimeäksi, kone piti edelleen kauheaa meteliä joka alkoi jakorempan jälkeen, ovet ei mennyt lukkoon pesun jälkeen....kaikkea tämmöstä pientä ärsyttävää jota ei jaksa vuodesta toiseen varsinkin kun vuodessa ehtii ajamaan kesäkilometrejä sen 10tkm.
Nykynen toitsu on nopeampi ja keikkuu luotettavuustilaston kärjessä, pitää hintansa 7 parhaiten juuri ilmestyneen tutkimuksen perusteella ja syö paaaaljon vähemmän bensaa.

Jos myöhemmin rupeaa taas kiinnostamaan calibrat saan ostettua sellasen sillä tarjonta ainakin tällä hetkellä ylittää kysynnän ja hinnat tulee hirveetä vauhtia alas.
Leon FR 20vt
Thevpp
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thevpp »

sitten kun olen 3-vuoro töissä jossain tehtaassa ja asun kaupungin kerrostalossa vuokralla ruman akan ja kahden kakaran + koiran kanssa niin voin ostaa toyota, pelihän on jo menetetty niin voidaan valua siihen perus harmaaseen massaan mitä suurin osa suomalaisista on.
herneitä
Tdi 200+
Vastaa Viestiin