Matalan auton katsastus

Keskustelua Opeleista
c_alibra
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja c_alibra »

käväsin eri katsastus konttoreilla kyseleen että onnistuuko katsastus :D , valtion konttorilla sano että jos ei mene on liian matala,ilman puskureita ei voi käyttää ja kysyin vielä onko se 8cm kuormattuna vai ei, vähän aikaa mutisi ja sano että niin kuin se on normaali ajossakin :-?

yksityisellä oli heti eri meininki siellä oli toinen jarrutesteri joka on matalampi ja sano ettei yksikään auto ole hajonnut "vielä" sinne siis 8)
bmw e46
B vectra, polaris xc600,
honda 125cc,
vene volvo penta
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Johnny kirjoitti:Mulla on putki ottanu kahessa katsastuksessa kiinni nosturiin ja läpi on menny siittä huolimatta...kysy vaan et onko yli 8cm.
Sama juttu täällä, vaikkei tuo Astra edes ole erityisen matala (-40mm). Putki kolahti siinä vaiheessa, kun leima oli jo paperissa ja ajoin auton itse ulos hallista. Katsastusmies vilkaisi happamasti, mutta enpä kuitenkaan pysähtynyt enää keskustelemaan asiasta :lol:
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
kiekki
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja kiekki »

Mulla omien mittausten mukaan on maavaraa matalimmmasta kohdasta n. 10 cm. Katsastus inssi sai mitattua jollain ihmeen keinolla 6cm. Sanoi vaan että olkoon, jos on ens vuonna vielä ehjä ni hyvä on. Meni muuten ehjänä jarrupenkkiin sekä etu että takapää.
"Tää on niin siistii"
HaSe
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HaSe »

Ihmeellistä arvailua auton korkeudesta ja sen mittaamisesta, kun tietoa löytyy asiasta AKE:n sivuilta:
http://www.ake.fi/viewdocument.asp?ID=126

Soveltamisohjeita:
http://www.ake.fi/pdf/10-208-2004.pdf

sieltä 15 §.

Itse taistelin aikoinaan Astran kanssa ja katsatus inssi vittuili joka kerta, kun kävin konttorilla. Hyväksi havaittu konsti oli laittaa renkaisiin (talvi) > 3 bar painetta, niin taas tuli sentti lisää maavaraa...
Gsi:sti
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Gsi:sti »

Ite vdän aina kesäkumit ihan täyteen niin paljon kuin uskaltaa.. :P
- Ex pirssi Astra GSI 16V -95 -
- Golf IV -98 -
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

Gsi:sti kirjoitti:Ite vdän aina kesäkumit ihan täyteen niin paljon kuin uskaltaa.. :P
Mutta mutta, muista jos kesäkumi puhkeaa kun olen vetänyt sen ihan täyteen täyteen, voi sillä olla elinikäiset seuraukset :lol: :lol: :lol:
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Gsi:sti
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Gsi:sti »

Jerzey kirjoitti:
Gsi:sti kirjoitti:Ite vdän aina kesäkumit ihan täyteen niin paljon kuin uskaltaa.. :P
Mutta mutta, muista jos kesäkumi puhkeaa kun olen vetänyt sen ihan täyteen täyteen, voi sillä olla elinikäiset seuraukset :lol: :lol: :lol:
Ai hitsi..pitää olla vetämättä pohjaan asti :-? Varakumikin on korvattu jollain vaahtopullolla :( :P
- Ex pirssi Astra GSI 16V -95 -
- Golf IV -98 -
Vastaa Viestiin