Pimeät tulee. Mitä lisävalosarjaa suosittelette?
jos siellä alkuperäisessä umpiossa on kaksi H7 toinen on lähi- ja toinen kaukovaloille.
ja vain kaukovalot lasketaan.
tod.näk. ne sisemmät on kaukovalot ja ref. lukema on lasissa E-hyväksyntä merkinnän vieressä.
valaisevia pintaloja ja muita 80-luvun hienouksia ei enää nykyisin lasketa. kunhan lisäpitkät ei ole näkökentässä,häikäise kuskia, eikä saa olla etuakselin takapuolella.
ja vain kaukovalot lasketaan.
tod.näk. ne sisemmät on kaukovalot ja ref. lukema on lasissa E-hyväksyntä merkinnän vieressä.
valaisevia pintaloja ja muita 80-luvun hienouksia ei enää nykyisin lasketa. kunhan lisäpitkät ei ole näkökentässä,häikäise kuskia, eikä saa olla etuakselin takapuolella.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Tuosta kilvenalustelineestä jotkut inssit kyllä sanovat. Voi vaikka ajaa jonkun jalkaan pahki.Kosla kirjoitti:Mulla on 2 kpl ref. 37,5. En ottanu muuta pois kuin itse valot, ja sulakkeen akun ja releen väliltä. Kilventausteline ja kaikki johdotukset oli paikallaan katsastuksessa, eikä se inssiä kiinnostanut. Läpi meni, että heilahti.
-
poikarukka
- 'Admiral'

Siihenkin taisi olla sääntö vielä joskus.. että ne sisemmät umpiot on aina pitkät. uloimmat valot (niistä kahdesta) on lyhyet(tai ne joissa lyhyet on jos H4). H4+H1 setissä sen ymmärsi että molemmat referenssit lasketaan yhteen koska molemmissa on silloin pitkät. mutta entä H7+H7 pakkohan ne on yhteen laskea koska molemmat hehkut palavat, ja referenssit on ilmoitettu molemmille erikseen.(?) ainakin ennen oli merkitty. tuosta vekkulasta en sitä merkintää löytänyt. Tokihan mutu tuntua on asiasta. Täällä pohjoisessa ketään kiinnosta pisteluvut. On vaikeasti haettu taas, haluttais vain tietää miten asia lain puitteissa on ja onko joku joutunut asian selvittämään? jos totta puhutaan niin mun auton nokkaan ei tule lisäreitä..
Se on kyllä totta, ettei edistä jalankulkijan turvallisuutta. En kuitenkaan jaksanu ottaa sitä pois, joten annoin sen olla.J.S.T kirjoitti:Tuosta kilvenalustelineestä jotkut inssit kyllä sanovat. Voi vaikka ajaa jonkun jalkaan pahki.Kosla kirjoitti:Mulla on 2 kpl ref. 37,5. En ottanu muuta pois kuin itse valot, ja sulakkeen akun ja releen väliltä. Kilventausteline ja kaikki johdotukset oli paikallaan katsastuksessa, eikä se inssiä kiinnostanut. Läpi meni, että heilahti.
Jos lisävalojen referenssi on yhteensä jo se 37.5, niin ei kannata ruveta joka katastukseen repiin niitä lisäreitä irki, vaan ottaa auton omilta pitkiltä vaikka polttimot pois, tilanne on edelleen sama, edellyttäen tietysti ettei oo mitkään pistevalot ym. ym. Näin tehnyt jo monet vuodet eikä mitään sanomisia kun se ref. on edelleen se 75
Tosin ei enää mikään helppo homma ottaa niitä auton omien valojen liittimiä saatikka lamppuja poies, kun tuntuu olevan nykymuoti se että lampunvaihdon takia auto pitäis purkaa suurinpiirtein a-pilareita myöten osiksi
Itelläni on muuten Zafiran nokalla Bosch Rallye 225 ref.37.5, eikä valoilta vois enää paljon enempää toivoa, kuoret rautaa ym. muutenki todella laadukkaat laitteet.
Tosin ei enää mikään helppo homma ottaa niitä auton omien valojen liittimiä saatikka lamppuja poies, kun tuntuu olevan nykymuoti se että lampunvaihdon takia auto pitäis purkaa suurinpiirtein a-pilareita myöten osiksi
Kun tekee itte, saa semmosen kun sattuu tuleen
minäkin lykkään lusikkani tähän lisävalosoppaan.
Mielestäni se että autoon ruuvataan niin tehokkaat lisävalot(kaukovalot) kuin laki sallii(ja toisinaan vieläkin tehokkaammat) ei ole niin hyvä juttu. Onhan se toisaalta hienoa että pimeällä näkee sen rusakon/hirven siellä metsän siimeksessä jne... mutta ongelmia tulee siinä vaiheessa kun pitää vaihtaa lähivaloille(esim vastaantuleva auton), tiedättehän sen hetken kun ei näe kunnolla kun silmä ei ehdi sopeutua tilanteeseen,kirkkaat isot lisävalot eivät ainakaan helpota tilannetta...
Lisätään vielä sen verran että ensin kannattaa vanhemmassa autossa laittaa ne auton omat valot "kuntoon" (releytys, lasien uusinta, yms...) ja jos sittenkään ei valoteho tunnu riittävältä niin sitten voi laittaa lisärit (etusumuvalojen lisäys on taas asia erikseen)
Mielestäni se että autoon ruuvataan niin tehokkaat lisävalot(kaukovalot) kuin laki sallii(ja toisinaan vieläkin tehokkaammat) ei ole niin hyvä juttu. Onhan se toisaalta hienoa että pimeällä näkee sen rusakon/hirven siellä metsän siimeksessä jne... mutta ongelmia tulee siinä vaiheessa kun pitää vaihtaa lähivaloille(esim vastaantuleva auton), tiedättehän sen hetken kun ei näe kunnolla kun silmä ei ehdi sopeutua tilanteeseen,kirkkaat isot lisävalot eivät ainakaan helpota tilannetta...
Lisätään vielä sen verran että ensin kannattaa vanhemmassa autossa laittaa ne auton omat valot "kuntoon" (releytys, lasien uusinta, yms...) ja jos sittenkään ei valoteho tunnu riittävältä niin sitten voi laittaa lisärit (etusumuvalojen lisäys on taas asia erikseen)
1.3OHC -81 / X20XEV -98
I know i dont know the right way..
I know i dont know the right way..
- timok
- OCF Luisukunkku 2012

- Viesti:
eriäviä mielipiteitäNOesc kirjoitti:minäkin lykkään lusikkani tähän lisävalosoppaan.
Mielestäni se että autoon ruuvataan niin tehokkaat lisävalot(kaukovalot) kuin laki sallii(ja toisinaan vieläkin tehokkaammat) ei ole niin hyvä juttu.
jos koko yön kulkee tuolla korvessa missä ei tartte kokoajan "räpytellä" lähivaloille hyvä valaistus ei ole pahasta.......

ref 8*37,5+omat
sehän on tietysti eri asia jos ajelee taajamissa ristiin rastiin, silloin varmasti yhdet lailliset valot riittää..... boschin 225 on hyvät valot. ja saa laittaa autoon kun autoon lailliseti, mulla oli tuossa farkku ompussa aikoinaan sellaiset vaihtokatkaisialla, toimi joko lisäpitkät tai omat pitkät, muttei yhtä aikaa.
vain pöhlöt ajaa Opelilla ja Volvolla......
mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä... ja mites V8 Scania tähän liittyy.
mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä... ja mites V8 Scania tähän liittyy.
Hehe, tuttu näkytimok kirjoitti: eriäviä mielipiteitä![]()
jos koko yön kulkee tuolla korvessa missä ei tartte kokoajan "räpytellä" lähivaloille hyvä valaistus ei ole pahasta.......
ref 8*37,5+omat
Btw, tuon laitoksen omista tuikuista tulee (jos ohjelmoidaan tuikut palamaan oikeasti täydellä valaistuksella) jo yli 70
Tosin, jotkut jopa jaksaa ^noissa panostaa niin että alaraudassa ei referenssit mene yli mutta katolla... no kuka miekkahiha niitä sieltä lähtee laskemaan?
Ja näin aiheeseen, tuon B mallin Vectran omat valot on kyllä AIVAN onnettomat, jännitettä on jäljellä liittimissä, toisen puolen umpio on muutaman kk:n vanha (toinen pitäisi kyllä vaihtaa kun on saanut jo tarpeeksi hiekkapuhallusta osakseen) ja polttimot on en-nyt-muista-mitkä-vilipSHIT.
Ja eihän noilla nää yhtään mitään, ei niin mitään, tai sitten meikän pimeännäkö on totaalisesti kadonnut meinaan ne vähätkin rippeet (jos käyttäisi perus suomalaisia ilmaisuja, voisin todeta että aivan paskat valot
Varsinkaan kun mitään 'vikaa' ei tosta setistä tunnu enään löytyvän mikä voisi heikentävästi vaikuttaa tehoon, näyttävät ihan pirun lähelle ja kapealle, jajoo on kokeiltu parillakin eri polttimosatsilla (josko niissä ois suuren suuria eroja, taikka se maanantai-pari olis tarttunu just omaan kouraan kaupassa). Kärkkäisen 3,90e/kpl-ei-mitään-merkkiä tiukuilla tuntuis näkevän kaikista parhaiten.
Eli lisävalokaupoille tarvii mennä mutta mietinnän alla nyt että mitä sinne keulalle laitetaan, Boschilaista 37,5 reffillä (metallikuorista) olevaa sais karvan alta 40e/kpl. Britaxia pari euroa halvemmalla, jotain SIM, Boreman alta 40e/pari ja ei-voi-muistaa mikälie se yks merkki oli joka teki pohjanoteeraukset hinnassa 7,5e/kpl 160mm halk., 30 reffillä
Melkeempä vois huvikseen moiset tilata ja tehdä pieni laaduntarkistus, kyllä ne johonkin katiskaan aina kylmässä ja pimeässä pohjoisessa kiinni voi tunkasta jos niillä ei loppupeleissä tee mitään. Duunikaveri kyllä väitti että emännän autossa vastaavat jopa näyttää jotain.
Niinjoo, kiinnityksen ajattelin hoitaa rek.kilven alle tulevalla kilvellä, silläkin tais olla hintaa hurjat 5e/kpl mitä hinnasto tuli duuniin. Ei ihan jaksa tolla hintaa ruveta esim puskuria/maskia muokkaan lisätuikuille.
Ja vinkkinä kaikille jotka sadevedestä kärsii on 5-Sateesta
Ei pullo paljoa maksa (5-6e) ja toi on oikeasti helvetin pätevää ainetta. Itse tulee laitettua aina kun auton pesee, n. kerta viikkoon siis.
Ero on kun yöllä ja päivällä sateessa ajellessa, varsinkin jos on tuulilasi jo päässyt vähän huonompaan happeen niin apu on entistä suurempi.
Prkl, halppislisäpitkät oli toimittajalta loppu, josko niitä ens viikolla sais niin pääsee testaileen tekeekö 7,5e/kpl lampulla (joka oli muuten Siriuksen laatutuotantoa
) mitään vrt esim bossilainen.
Ero on kun yöllä ja päivällä sateessa ajellessa, varsinkin jos on tuulilasi jo päässyt vähän huonompaan happeen niin apu on entistä suurempi.
Prkl, halppislisäpitkät oli toimittajalta loppu, josko niitä ens viikolla sais niin pääsee testaileen tekeekö 7,5e/kpl lampulla (joka oli muuten Siriuksen laatutuotantoa
Mulla on b2-vectrassa just noi FF200 hellat, ja en tosiaankaan löydä niistä moitittavaa. Vaan kun jaksaa hiukan nähdä vaivaa niiden säätämiseen niin valoteho on todella hyvä. No ehkä ne mun 100 W polttimot vähän avittaa asiaa...
Valot sopii aika hyvin auton keulalle. Sattumalta mulla on auton korin väri lähes sama kun lisärien rungon väri
ja sit se kirkas lasikin sointuu asiallisesti siihen "kromi" listaan.
Mulle oli kanssa kauhea shokki aikanaan kun ekan kerran vecullani lähdin pimeällä ajamaan. Ne omat valothan on ihan saakelin huonot. Todella kapea ja korkea valokeila. Veli kysyi, että "ajatko parkkivaloilla" kun kyytiin kerran pimeällä erehtyi
BTW, noi FF200:han voitti jonkun testinkin tässä taannoin.
Valot sopii aika hyvin auton keulalle. Sattumalta mulla on auton korin väri lähes sama kun lisärien rungon väri
Mulle oli kanssa kauhea shokki aikanaan kun ekan kerran vecullani lähdin pimeällä ajamaan. Ne omat valothan on ihan saakelin huonot. Todella kapea ja korkea valokeila. Veli kysyi, että "ajatko parkkivaloilla" kun kyytiin kerran pimeällä erehtyi
BTW, noi FF200:han voitti jonkun testinkin tässä taannoin.
-
poikarukka
- 'Admiral'

juuri ruuvasin e-kadetin keulalle hellan rallye 1000FF:t ja en kyllä tiijä referensseistä tuon taivaallista, mutta kyllä näkee!!! noihin normi valoihin on kuin ajais päivällä
-ja pitkät kun joutuu sammuttaa on kuin ajais pilkkopimeässä..
miinupuolena kyllä toi muovisuus ja lampun vaihto. Tosin kolarissa ne lamput taitaa olla pienin murhe..
- - -
mitenhän katsastus,mahtaneeko mennä läpi sellaisenaan. on rele ja kohta kytkinkin,että ihan pykälien mukaan sen puolesta..
-ja pitkät kun joutuu sammuttaa on kuin ajais pilkkopimeässä..
miinupuolena kyllä toi muovisuus ja lampun vaihto. Tosin kolarissa ne lamput taitaa olla pienin murhe..
- - -
mitenhän katsastus,mahtaneeko mennä läpi sellaisenaan. on rele ja kohta kytkinkin,että ihan pykälien mukaan sen puolesta..
t:Ville
"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"