Juntuilija kirjoitti: 05 Touko 2025, 09:33
B-conamega kirjoitti: 04 Touko 2025, 14:09
Josal1 kirjoitti: 04 Touko 2025, 11:08
Olen kahlannut sivutolkulla eri foorumeita ja en vieläkään ole varma mitä öljyä pitäisi käyttää. Hommasin juuri 2016 Astra K 1.0, korkissa 5w-30 mutta viimeiset huollot laitettu 0w-20. Nyt autoa huollan minä. Mätänet tarjoaa molempia. Joo joku sanoisi että kumpi vain käy mutta itse olen senverran pikkutarkka että en pääse tämän yli helpolla. Autolla ajetaan pääasiassa pätkäajoa. Onko teillä tietäjillä antaa viimeinen silaus tälle? Nythän GM on muunnellut suosituksia isommissa moteissa kun on liian lirua öljyä mikä aiheuttaa kampiakselin laakereiden täystuhon.
Tuon kun täyttää > Opel OV0401547 - A20
Itse käyttänyt tuota> Total Quartz Ineo Xtra EC6 0W-20
Viimeksi laitoin Totalin 0W-20, mutta koska sen jähmepistelämpötila ei ole erityisen hyvä eli vain -39c niin en näe mitään etua verrattuna GM 5W-30 öljyyn. Tyypillisesti käyntilämmössä paksummalla öljyllä öljykalvo säilyy paremmin, joten 5W-30 on turvallisempi valinta. Jos se 2% polttoainesäästö, joka 0W-20 öljyllä saavutetaan verrattuna 5W-30 õljyyn verrattuna, on saatava niin toki voi laittaa ohkasempaa öljyä. Luokitus toki pitää olla myös oikea.
Itse käyttänyt tuota >OV0401547 - A20 öljyä ilman mitään ongelmia ja "nakutukset" on pysynyt poissa.
Lisäksi tätä pari purkkia öljynvaihtojen välissä>
Liqui Moly Pro-Line Direct Injection Cleaner 120 ml
Näissä on ollut ilmeisesti ongelmia Lspi:n kanssa ja öljyjä lähdetty muuttamaan ongelman korjaamiseksi ja ei ole ainoa merkki joka on tehnyt saman peliliikkeen.
Low-speed pre-ignition (LSPI), also known as stochastic pre-ignition (SPI), is a pre-ignition event that occurs in gasoline vehicle engines when there is a premature ignition of the main fuel charge. LSPI is most common in certain turbocharged direct-injection vehicles operating in low-speed and high-load driving conditions.