Joo ne ilmastointiasiat on kinkkisiä ja joskus turhan kalliitakin.
Viime kesänä laitoin 4-500 euroa uusiin osiin ja sillä hinnalla ilmastointi toimi "uusi" kompura kolisten kokonaisen viikon.
Arvaa ottiko pattiin.
Pitäisi lähteä molempien flektien (2kpl) eli ilmastointikennon sekä auton syylärin flektin pyörimään ilmastoinnin kytkimestä !
Jos sulla on muutaman vuoden ? vai kauanko ? ollut ilmastointi rikki
aikoinaan flektin kiinni olo heittikin vikavalon päälle
On nesteetkin voineet kadota. Vikavalo syttyy esim paineiden laskiessa eikä flekti+kompura silloin pyöri enää.
Painekytkin suojaa kompuran kuivanakäyntiä eikä anna flektinkään silloin turhaan pyöriä.
Kokeile suhauttaa vaikka dykkertnaulalla varttisekunnin ajan HP venttiilistä (kuvat: 1, 7 ja 14) onko järjestelmässä paine.
Jos siellä on selkeästi kova paine niin voipi auttaa sen magneettikytkimenkin vaihtaminen.
Tuonne KLIK oon koittanu örmiä Astra G n ilmastoinin korjaamisaiheesta enemmän ja kuvatkin ovat siellä.
Koeta tutkailla jos saisit jotain uutta itsellesi.
edit 3.5.2011 klo 22
wiidzi lle:
Huuhtelulaite on harvoissa ilmastoinnin huoltolaitteissa ja niissäkin ainoastaan lisävarusteena.
Kokonaista 1 paikka koko Suomessa mainostaa myös huuhtelevansa auton ilmastointilaitteita vaikka se alkaa olla lakisääteinen toimenpide ! Kuopiossa.
Eipä ilmastointilaitteiden täyttäjillä päätä palele kun haluavat vain äkkiä rahat pois muttei heitä kiinnosta pätkääkään tuleeko järjestelmä kuntoon.
Luvanhaltijoita jotka saavat rahastaa autoilijoita alkaa olla 10 joka kylässäkin eli yhteensä 7360 kpl (
LINKKI ods tiedostoon) mutta kuinka moni heistä on putsannut raudanmoskan jota kertyy väistämättä: putkistoista, lauhduttimesta, höyrystimestä, venttiileistä, kompressorista.
Harva sanon minä.
Se on kokemukseni ns. "asentajien" ammattitaidosta eli ei ole asiantuntemuksessa yhtään hurraamista.
EDIT 21.8.2012 Ylpeänä esittelee: Ilmastointi kunnossa, ollut jo 2 päivää kun kelitkin alkavat muuttua syksyiseen suuntaan.
Uusi kompura
ATP ltä. Kuivain, uudet kompuraöjyt, väriaine sekä paineistus normaaliin tapaan. Yht n 320€
Olen tyytyväinen. Toivotaan että toimii vielä ensi kesänäkin ..