Opel vectran kolina????

Keskustelua Opeleista
Mha
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Mha »

Koliseeko jarrupalat, mulla piti aika kovaa kolinaa.
Astra Dti 2.0 Y20DTH -99, MYYTY
HD 1200S -98 juhlamalli, myynnissä 8499;-
Audi A3 AMB 2.0 TDi Quattro -06
Garlo Gee
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Garlo Gee »

Ootko kattonu, että takakallistuksen vakaa puslien kiinnitysraudat ovat oikeinpäin?

Muistuttavat profiililtaan b-kirjainta. Kiinnikeraudat voi olla asennettu tehtaalta lähtiessä toinen väärinpäin, kuten minulla aikoinaan B-vectrassa oli.

Jos noi on asennettu väärin päin, niin ottaa kiinni (apu-)runkoon. Ai niin, oli muuten mullakin vm.-98.
-Must be Opel Insignia-
Powerhousu
'Admiral'
'Admiral'

Re: Kolina / räminä...

Viesti Kirjoittaja Powerhousu »

top69 kirjoitti:siinä oli outo "räminä" joka oli selvästi ääni joka kuulosti kuin metalli hakkais metallia vasten... ...Viimein merkkihuollon setä löysi vian. Syynä oli katossa sisäverhoilun alla sijaitseva tukirauta oli irronnut liimauksista. Ei kuulemma ollut ihan eka auto jossa näin on käynyt.
Nostetaas vanha threadi ylös. Mulla on kanssa omassa -97 vectrassa sama ongelma. Eli katto resonoi ajettaessa tietyllä kierrosluvulla, jolloin auto värähtelee katon resonanssitaajuudella, eli kattokin alkaa rämistä. Sama räminä kuuluu kuopista ajettaessa ja mukulakivetyksellä... Vian olen paikallistanut jo aikaa sitten olevan katossa, mutta ajattelin katon vaan resonoivan turhan herkästi, olevan siis liian ohutta materiaalia. Ajattelinkin laittaa sinne joskus jotain jäykistettä. Mutta vika siis näyttäisikin olevan tossa tukiraudassa joka on irronnut? Meidän isällä on B-vectrassa kanssa sama vika, eli taitaa olla jonkinlainen vectran tyyppivika.
KP33SB
'Kadett'
'Kadett'

kolina...

Viesti Kirjoittaja KP33SB »

Mulla X20DTH farkussa kuului kolinaa pienissä montuissa ja suoralla hyvällä tiellä ei mitään. Luulin ensiks takapuslien välyksiä kun ääni ajaessa TUNTUI tulevan jostain oikealta TAKAviistosta. Kattokaiteista nopealla temmolla heiluttamalla sivusuunnassa, ääni paikallistui oikeaan ETUkulmaan. Pyysin eukkoa heiluttamaan kaiteista ja kokeilin samalla vakaajan niveliä, (se tanko missä on molemmissa päissä ne pallonivelet). Ja vot, välys ja reilunlainen löytyi. Auto oli katsastuksessa kuukautta aikaisemmin ja vikoja ei ollut!!! Katsastusmiehen mukaan... Renkaita vaihtaessa kokeilin niveliä käsin, eikä välystä tuntunut. Elikkä tunkattuna ei kertonut totuutta...
Appura
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Appura »

Powerhousu kirjoitti: Mutta vika siis näyttäisikin olevan tossa tukiraudassa joka on irronnut?
Joo noita on tapahtunu paljon.. Raota vähä katto verhoilua ja sinne tukiraudan ja katon väliin sikafleksiä niin se on sillä korjattu
Projektina on kolaroitu Vectra A GT vm94 (C20XE)
Kuva
Powerhousu
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Powerhousu »

Appura kirjoitti: Joo noita on tapahtunu paljon.. Raota vähä katto verhoilua ja sinne tukiraudan ja katon väliin sikafleksiä niin se on sillä korjattu
Joo, kiitoksia. Jollain tiivisteliimalla mä sen ajattelin kiinni laittaa.
Vastaa Viestiin