Jakopään hihnan vaihto?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
F40
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja F40 »

Alkuperäiseen kysymykseen viitaten tuo 275 on ihan normi hinta Opelilla ja asentavalla varaosaliikkeellä. Kyselin pari kuukautta sitten ennen vaihtoa. Kannattaa laittaa hihna-asiat kuntoon, nimittäin työkaveri maksoi just viime viikolla myöhästyneestä hihnan vaihdosta n. 1500e.
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Altti450 »

Kun kysymykseni sivuaa aihetta niin lisäänpä tänne, eli onko kukaan hommannut motonetista jakohihnasarjaa? Lähinnä kiinnostaa se että sisältääkö tuo sarja kiristimen?

Auto 1.6 16V -00 G-astra
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

Altti450 kirjoitti:Kun kysymykseni sivuaa aihetta niin lisäänpä tänne, eli onko kukaan hommannut motonetista jakohihnasarjaa? Lähinnä kiinnostaa se että sisältääkö tuo sarja kiristimen?

Auto 1.6 16V -00 G-astra
Hommasin juuri v6:n hihnasarjan ja kyllä siinä kiristäjä tuli mukana.
Kuuluuko muuten kiristäjän rullissa olla pientä välystä?
vectraA2.0i
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja vectraA2.0i »

Mulla makso osat (j.p.hihna ja remmit (x2), vesipumppu) ja työ n.100€ Onks 16v paljonkin kalliimmat osat ku 8v:lle? Tossa oli työn hinta 40€. Enkä ostanu bilhelvetestä osia.
penni
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja penni »

Itse teetätin. Tulos: irronnut hihnapyörä ja nysvääntynyt akselin pää. Pultti tiukalle ja kovaan ajoon. Ei kestä hihnapyörä aloillaan vaan pyrkii hypyissä vaeltamaan siten, ettei kampiakselin asentotieto pidä enää paikkaansa. Eli olen saanut tehdä töitä enemmän kuin nokkahihnan vaihdossa, maksaa siitä lystistä, enkä ole vieläkään saanut uutta hihnapyörää, nykyinen roikkuu mukana sikamassalla.

Eli. kun tekee itse saa sellaisen kun saa, kun teettää saa mitä sattuu.
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Juu no pelkät osat motonetistä:

jakohihnasarja (sis. rullat ja ilmeisesti kiristimen) 114e
vesipumppu 33,50

eli yhteensä 147,50,- Työ on toki ilmaista. Mietitytti vain se, että sisältääkö tuo sarja tuon kiristimen vai ei.
Antero
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Antero »

Itse laittaessa on myös se hauskuus, että ikinä ei tiedä kuinka kauan remontti kestää. Oma Astra on edennyt vihdoin siihen vaiheeseen, että pitäis nokat laittaa paikalleen ja sitten jakoroippeet ja vesipumppu. Ongelmaksi muodostoi kampiakselin ajoitusmerkki, sitä ei nimittäin löytynyt sitten millään. Pitäs saada kone YKK:hon, kun ei viittis venttiilejäkään väännellä. Olisiko ruoste ja lika peittäneet. Sen verran kuitenkin rupes pännimään, etten taas pariin viikkoon ole käynyt katsomassa koko autoa...
Kuva
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Antero kirjoitti:Itse laittaessa on myös se hauskuus, että ikinä ei tiedä kuinka kauan remontti kestää. Oma Astra on edennyt vihdoin siihen vaiheeseen, että pitäis nokat laittaa paikalleen ja sitten jakoroippeet ja vesipumppu. Ongelmaksi muodostoi kampiakselin ajoitusmerkki, sitä ei nimittäin löytynyt sitten millään. Pitäs saada kone YKK:hon, kun ei viittis venttiilejäkään väännellä. Olisiko ruoste ja lika peittäneet. Sen verran kuitenkin rupes pännimään, etten taas pariin viikkoon ole käynyt katsomassa koko autoa...
Juu no onneksi ei sen puoleen ole ongelmia, kun isäni on autoja asennellut ammattikoulusta lähtien. Itse olen it-alan ihmisiä, mutta pienempiä remontteja itsekin toki osaan tehdä 8)
Vastaa Viestiin