Jakopään hihnan vaihto?
Hommasin juuri v6:n hihnasarjan ja kyllä siinä kiristäjä tuli mukana.Altti450 kirjoitti:Kun kysymykseni sivuaa aihetta niin lisäänpä tänne, eli onko kukaan hommannut motonetista jakohihnasarjaa? Lähinnä kiinnostaa se että sisältääkö tuo sarja kiristimen?
Auto 1.6 16V -00 G-astra
Kuuluuko muuten kiristäjän rullissa olla pientä välystä?
- vectraA2.0i
- 'Kadett'

Itse teetätin. Tulos: irronnut hihnapyörä ja nysvääntynyt akselin pää. Pultti tiukalle ja kovaan ajoon. Ei kestä hihnapyörä aloillaan vaan pyrkii hypyissä vaeltamaan siten, ettei kampiakselin asentotieto pidä enää paikkaansa. Eli olen saanut tehdä töitä enemmän kuin nokkahihnan vaihdossa, maksaa siitä lystistä, enkä ole vieläkään saanut uutta hihnapyörää, nykyinen roikkuu mukana sikamassalla.
Eli. kun tekee itse saa sellaisen kun saa, kun teettää saa mitä sattuu.
Eli. kun tekee itse saa sellaisen kun saa, kun teettää saa mitä sattuu.
Itse laittaessa on myös se hauskuus, että ikinä ei tiedä kuinka kauan remontti kestää. Oma Astra on edennyt vihdoin siihen vaiheeseen, että pitäis nokat laittaa paikalleen ja sitten jakoroippeet ja vesipumppu. Ongelmaksi muodostoi kampiakselin ajoitusmerkki, sitä ei nimittäin löytynyt sitten millään. Pitäs saada kone YKK:hon, kun ei viittis venttiilejäkään väännellä. Olisiko ruoste ja lika peittäneet. Sen verran kuitenkin rupes pännimään, etten taas pariin viikkoon ole käynyt katsomassa koko autoa...

Juu no onneksi ei sen puoleen ole ongelmia, kun isäni on autoja asennellut ammattikoulusta lähtien. Itse olen it-alan ihmisiä, mutta pienempiä remontteja itsekin toki osaan tehdäAntero kirjoitti:Itse laittaessa on myös se hauskuus, että ikinä ei tiedä kuinka kauan remontti kestää. Oma Astra on edennyt vihdoin siihen vaiheeseen, että pitäis nokat laittaa paikalleen ja sitten jakoroippeet ja vesipumppu. Ongelmaksi muodostoi kampiakselin ajoitusmerkki, sitä ei nimittäin löytynyt sitten millään. Pitäs saada kone YKK:hon, kun ei viittis venttiilejäkään väännellä. Olisiko ruoste ja lika peittäneet. Sen verran kuitenkin rupes pännimään, etten taas pariin viikkoon ole käynyt katsomassa koko autoa...