89-95v. Vectra ruostuminen?
Millaisessa kunnossa teidän Vectrat muuten ovat?
Omastani (vm-92) täytyy olla ihan ylpeä, kun ainoat löytäämäni ruostepaikat olivat pintaruostetta, jonka sai korjattua raaputtamalla pikkurillinpäänkokoiset alueet pois takakaarista ja takaovien alaosista ja uutta maalia tipat tilalle.
Mutta oli tuolla niin suolainen hintakin liikkeessä, että saa ollakin kunnossa..
Toki eipä sitä tiedä, ties millaiset ruosteet autossa piilossa muhii, jotka sitten yllätyksenä pulpahtavat. Kyseessähän on kuitenkin vain Opel
Omastani (vm-92) täytyy olla ihan ylpeä, kun ainoat löytäämäni ruostepaikat olivat pintaruostetta, jonka sai korjattua raaputtamalla pikkurillinpäänkokoiset alueet pois takakaarista ja takaovien alaosista ja uutta maalia tipat tilalle.
Mutta oli tuolla niin suolainen hintakin liikkeessä, että saa ollakin kunnossa..
Toki eipä sitä tiedä, ties millaiset ruosteet autossa piilossa muhii, jotka sitten yllätyksenä pulpahtavat. Kyseessähän on kuitenkin vain Opel
Mulla on vm -89 Vectra 4x4 aj. 260tkm ja on kyllä aika hyvässä kunnossa pellit ja pohja. Omassani ei ainakaan ole yhtään ruostetta tuulilasin yläreunassa, mutta taas erään tuttuni on. Mulla on oikeassa helmassa reikä siellä alla ja takalokarin kaarissa hiukan pois raaputettavaa ruostetta. Olen ollut autoni kanssa muutaman kerran rasvamontun pääällä ja katsellut sitä pohjaa. Kyllä mulla on suojattu pohjaa aika hyvin sillä en löytänyt oikeastaan mitään sanottavaa sieltä. Pohjassa oli vielä hiukan jäljellä massaa pitäisi kyllä vaan suojata vielä ennen talvea ettei pääse lahoamaan =)
Mulla 89 Vectra oli pari vuotta sitten melko ruosteeton.Nyt kukkii ovet,peräkontin luukku,lokasuojan kaaret ja helmat.
Vuosi sitten oli pohjassa kaksi pientä reikää.
Nyt löytyi reikiä:
-Etupyöräkotelon taka seinästä,molemmat puolet
-Helman takaosasta ja takapyöräkotelon etuseinästä,molemmat puolet.
-Toinen takakaari puhki
-Peräkontin luukun kulma puhki
-Kuskin puolen takalattia ruostunut irti n.puolen metrin matkalta.
Ja oli pohjassa muitakin reikiä,en viitsinyt kaikkia rapata esille...
<font size=-1>[ This Message was edited by: meto on 2002-10-01 21:02 ]</font>
Vuosi sitten oli pohjassa kaksi pientä reikää.
Nyt löytyi reikiä:
-Etupyöräkotelon taka seinästä,molemmat puolet
-Helman takaosasta ja takapyöräkotelon etuseinästä,molemmat puolet.
-Toinen takakaari puhki
-Peräkontin luukun kulma puhki
-Kuskin puolen takalattia ruostunut irti n.puolen metrin matkalta.
Ja oli pohjassa muitakin reikiä,en viitsinyt kaikkia rapata esille...
<font size=-1>[ This Message was edited by: meto on 2002-10-01 21:02 ]</font>
-
Miro.Simounen
- OCF Member 2017
ottakaapa lattia verhoilu pois niin jokainen löytää kivoja ylläreitä.... itellä näytti pohjasta katottuna että olis muutama pikku reikä pohjassa..
otin verhoilun veke ja totuus paljastu, molemmat takalattiat puhki (36*16cm palat vaihtoon) edestä molemmat jalkatilat puhki, ym pieniä reikiä..
ei kannata ennen tollasta tarkastusta juhlia ruosteettonta autoa..
(että vekkulit ruostuu sisältä ulos päin näin mulla)
otin verhoilun veke ja totuus paljastu, molemmat takalattiat puhki (36*16cm palat vaihtoon) edestä molemmat jalkatilat puhki, ym pieniä reikiä..
ei kannata ennen tollasta tarkastusta juhlia ruosteettonta autoa..
(että vekkulit ruostuu sisältä ulos päin näin mulla)