vianorin kulmien säädöstä

Keskustelua Opeleista
Caliisuttaja
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Caliisuttaja »

Joko tässä on reilusti provoa mukana taas tai sitte kyseisten firmojen työntekijät tuli kommentoimaan viestiketjua :o
Ja taas meni kinasteluks. :roll:

Koittakaa joskus vaikka kiittää tai jos ei kiitettävää taikka muuta hyvää sanottaavaa ole niin miksi sitten vastata mitään?
Kiitos tän viestin rakentaville kommentoijille, itelläkin tuo olisi ilmeisesti ajankohtaista ja hyvä vähän tietää vinkkejä!
jallari
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja jallari »

JJunior kirjoitti:ANTAKAA TYÖRAUHA.
Kyllä asiakkaalla on oikeus seurata asentajan työtä, jos työrauha siitä järkkyy, niin sitten ei varmaan ole kaikki ihan kunnossa.
Eri asia, jos ammattilaista käy neuvomaan ja neuvoja jakelemaan, vähemmästäkin hitsaa kiinni, varsinkin jos osaamaton neuvoo kokenutta.
Ei pitäis kai kenenkään ottaa ylimääräistä ressiä, jos joku seuraa vieressä.
---------------------
Exät: Zafira Z19DT, Vivaro 2.5CDTI, Zafira X20DTL, Omega X25XE, Astra X18XE, Vectra C18NZ
JJunior
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja JJunior »

Vianor on aivan perseestä kyllä. Ainakin joensuussa sieltä ei saa kuin luokatonta palvelua.

Voi voi, ei täällä pitäis kuin nyökkäillä kaikkien juttuihin tai pitää turpansa kiinni. :no:

Onneks on niitäkin jotka tajuaa antaa työ rauhan ja hommat hoituu nopeemmin ja paremmin kun ei tarvii väistellä ja vastailla kysymyksiin kokoajan. Mut menee jo offtopic..
2.0t Re85
-VMK-
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja -VMK- »

JJunior kirjoitti:
A.k.i kirjoitti:
Hatch kirjoitti:Korjaisitte ite niitä autoja, niin ei tarvis aina valittaa.
nii just mitta käteen ja kulmat kohilleen :lollis: :lollis: ei hyvää päivää mitä kommentteja
No ei hyvää päivää itelles, itse asiassa jokainen voi säätää aurauksen kaverin ja mittanauhan avulla ja tulee hyvä. Että silleen :whack: ja ei ole mikään vitsi..

Aurauksen kyllä, Camber onkin sitten jo eri asia.

Ja tuosta työrauhasta olen JJuniorin kanssa aivan samaa mieltä. Kahvioon vaan saatana! :)
Eri asia on jos jollekki mitään tietämättömälle vie autonsa säädettäväksi niin seisoisin itekki vieressä.
Mutta eihän kukaan niin tee :roll:
Astra GTC Turbo
BMW 530 XD
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kaitzu »

-VMK- kirjoitti:
JJunior kirjoitti:
A.k.i kirjoitti:
nii just mitta käteen ja kulmat kohilleen :lollis: :lollis: ei hyvää päivää mitä kommentteja
No ei hyvää päivää itelles, itse asiassa jokainen voi säätää aurauksen kaverin ja mittanauhan avulla ja tulee hyvä. Että silleen :whack: ja ei ole mikään vitsi..

Aurauksen kyllä, Camber onkin sitten jo eri asia.

Ja tuosta työrauhasta olen JJuniorin kanssa aivan samaa mieltä. Kahvioon vaan saatana! :)
Eri asia on jos jollekki mitään tietämättömälle vie autonsa säädettäväksi niin seisoisin itekki vieressä.
Mutta eihän kukaan niin tee :roll:
ja tässäkin on summa summarum, camber vaikuttaa auraukseen...
Eli jos joku kotikonstein noita alkaa sääteleen niin auraukset VOI mennä pieleen camberia säätämällä, ei välttämättä aina mene mutta mahdollista kyllä. Auraus säädetään aina viimeseksi.

Ja tätä ei ollut tarkoitettu sinulle -VMK-, käytin vain hyväksi sinun aloittamaa kirjoittelua...
8)
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
JJunior
'Diplomat'
'Diplomat'

jees,camberia ei tosiaan voi sillä säädellä ja tottakai se ensteks pitää laittaa kohilleen. Mutta esim vanhemmissa opeleissa kun camberin säätö vaatii jo reikien suurentelua ja joissa camberit ei hirveesti pääse muuttumaan voi tuolla säästää jonkun euron!
2.0t Re85
jallari
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja jallari »

Sattuipa kerran, että juuri vianorin mies rupesi opastamaan minua, kun puhelimessä tiedustelin kulmien säätöä madaltamisen jälkeen, että ei autoja kannata madaltaa, tehdaskorkeus on riittävä, madaltaisi ferrareita korkeintaan etc etc. Ja oli kaveri ihan tosissaan. Jostain syystä jäi säätö sitten vianorilla tekemättä. Hyrylässä tällaista.
---------------------
Exät: Zafira Z19DT, Vivaro 2.5CDTI, Zafira X20DTL, Omega X25XE, Astra X18XE, Vectra C18NZ
OpelAtsa
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja OpelAtsa »

TeBa kirjoitti:Et kai vaan myötäilly tätä toimenpidettä? :roll: "korjaat sitten ite...." Jumalauta :evil:

Vitutti niin paljon että sanoin asentajalle että anna olla, etköhän oo "säätäny" tarpeeksi. Paikallinen nyrkkipaja sitten laitto uudet puslat alatukivarteen ja sääti kulmat kohdalleen plus korjas nuo katkenneet pultit. Lasku tuli sitten 2.5 tunnin työstä, 62.50e että sillä lailla.
Vianorille piti maksaa se puoli tuntia mikä meni niitä pultteja katkoessa, joku 25e meni siihen.
Kipakka
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Kipakka »

Kyllä työmiehillä on oikeus saada suorittaa työnsä rauhassa. Mutta olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että mikäli vien ajoneuvoni huollettavaksi tai korjattavaksi jonkin vian myötä tai vaikka ilman vikaakin niin on rahoille saatava asian mukainen vastine. En tieten tahtoen halua maksaa siitä että, joku tumpelo aiheuttaa lisä vahinkoa huolimattomuuden tai taidon puutteen vuoksi. Oli mikä firma hyvänsä joka myy kyseistä paalvelua on homman onnistuttava ja jos homma ei onnistu jonkin viallisen osan tai muun vuoksi on asiakasta tiedotettava ongelmasta. Itse en luota näihin teessä itse säätöihin joten mielummin maksan siitä alan liikkeeseen missä oletan olevan myös riittävä tieto/taito ja laitteisto. Ja jos jokin menee vikaan niin ihan varmasti valitan ja valitan niin kauan ennen kuin saan asianmukaisen korvauksen aiheutuneista lisä kuluista.. :bonk:
~D~
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja ~D~ »

mun mielestä ainakin omassa ex duunissa oli niin että asiakas ei saanut tulla hallin puolelle ihan vaan jos tapahtuu joku työtapaturma asiakkaalle tms. niin firma ei korvaa koska halli ei ole asiakkaan paikka.
JJunior
'Diplomat'
'Diplomat'

~D~ kirjoitti:mun mielestä ainakin omassa ex duunissa oli niin että asiakas ei saanut tulla hallin puolelle ihan vaan jos tapahtuu joku työtapaturma asiakkaalle tms. niin firma ei korvaa koska halli ei ole asiakkaan paikka.
Aivan, näin on asian laita. Itse kun olin Avainvaunulla aiemmin töissä niin siellä ei paljoa asiakkaita näkynyt, hallin ovessa nimittäin luki ihan selkeästi että ei ole asiakkaita varten. Nykyään työnjohto suorastaan käskee asiakkaat hallinpuolelle :no: vaikka kuinka siitä sanoo.

Tuosta pulttien katkomisesta. Mielestäni vianorin olisi kuulunut kysyä edes että korjataanko? Asiakas luonnollisesti olisi maksanut tuosta koska eihän se ole liikkeen eikä mekaanikon vika että pultit ruostuu kiinni eikä lähde ehjänä auki. Monesti jos tulee mullekin joku vanhan ropolla suuntaukseen niin voi ihan jo valmistautua siihen että on kiinni, ja takaa et varmasti saa ehjänä auki joten ei edes yritetä koska aikaa menis aivan älyttömästi siinä pillillä punahehkuun lämmittäessä ja takoessa.
2.0t Re85
Hatch
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Hatch »

Voi asentajaaki pänniä, kun kaiken maailman pappabetala poitsulit, lukee näitä juttuja foorumista ja sitte tulevat viisaina kyttäämään vierestä ja antamaan neuvoja.
zoomer
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja zoomer »

no heitetään oma kokemukseni mukaan myös... Tampereen lielahden vianorissa ainakin homma toimi!
kulmat tuli kuntoon ja asentaja tiesi mitä teki (joutui vielä jumppaamaan toisen puolen kanssa kun oli jumissa.eikä veloitellut siitä mitään ekstraa)... eli minulla vaan hyvää sanottavaa siitä paikasta!
ja aion käyttää säädätyksessä siellä vastedeskin!
--One should always live a life like a dog.... If you cant eat it or play with it... Piss on it and walk away....--
Vectra B 2.6 V6 Sport -2001
Saab 9-3 2.0T -99
X20XER
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja X20XER »

itse ainakin haluan seurata nyrkkipajoilla ja rengasliikkeissä mitä minun autolle tehdään.

joka saatanan paikassa yritetään tehdä homma vaan mahdollisimman nopesti tai helposti, alkaa vituttamaan pikkuhiljaa maksella valohoidosta ja tapella jälkeenpäin.
maksaa mitä maksaa, mutta itse ainakin aion käyttää autoani sellaisissa paikoissa jossa ei tarvitse seisoa vieressä saadakseen kunnon jälkeä, esim erään peltisepän kanssa taistelin helmojen vaihdon työnjäljestä, pinna paloi niin kovin että vein auton oksaselle laittoon, maksoi tuplaten enemmän mutta nyt ainakin tiedän että ne on kunnolla tehty ja kestää yhtä hyvin kun alkuperäinen.
vianorille en todallakaan mene, enkä kyllä välttämättä euromasterille myöskään.
A.k.i
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja A.k.i »

JJunior kirjoitti:
A.k.i kirjoitti:
joo en tarkoittanut etteikö voi tehdä mut (mun mielestä) ei siitä huolimatta saa niitä kulmia kohilleen. pointtini oli se et jokaisella ei ehkä ole paikkaa/aikaa olla aina auton kimpussa kuten esim. minulla. ja mitä tulle tuohon kommenttiisi: korjaisitte ite autojanne. Niin totta vitussa korjaan mut jos on joku homma mikä veisi minulta useita tunteja ja korjaamolla huomattavasti lyhyemmän ajan niin totta kai vien sen sinne ja odotan saavani auton paremmassa kunnossa takaisin -(z)-
Vectra stw 1.6 -98
Astra stw 1.6 -05
Kawasaki kx250f -09
Vastaa Viestiin