Astra G + 100w hehkut...

Keskustelua Opeleista
kapiteeli
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja kapiteeli »

boomerang kirjoitti:Vastaukseni nyt ei aivan suoranaisesti koske itse otsikon aihetta, mutta sivuaa sitä osittain. Eli tänään tuli laitettua Philipsin 5000K:n polttimot lähivaloihin, ja täytyy kyllä sanoa, että aika valoisalle näyttää.
Muitakin löytyy esim. PIAAn 6000K plasmapolttimot ks. http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... iaa#603673
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kaitzu »

Tää aihe ei ainakaan toistaiseksi kosketa enää minua...
...pistetään xenonit keulaan testin vuoksi :)
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
boomerang
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja boomerang »

Kaitzu kirjoitti:Tää aihe ei ainakaan toistaiseksi kosketa enää minua...
Itse aikoinani suunnittelin myös xenon valojen laittoa, totesin silloin xenonien olevan liian kalliit suhteessa saavutettuun hyötyyn. Varsinkin jos puhutaan ihan laillisista xenon valoista, ei mielestäni Astra G:hen kannata niin kalliita valoja laittaa. Jotenkin tuntuu suhteettomalta, että valojen osuus auton hinnasta olisi noin 10%. Tietysti kukin tekee miten haluaa, mutta jos tarkoituksena on laittaa esim. laittomat xenonit, niin suosittelisin harkitsemaan vielä ihan perus K5000 halogeenivaloja. Uskallan väittää, että laittamalla ns. "piraatti-xenonit", et saavuta sellaista valotehon lisäystä, josta kannattaisi maksaa. Pelkällä 44e:n sijoituksella ainakin itse sain sen verran hyvät valot, että en parempia tarvitse. Ero tällaisiin "piraatti-xenoneihin" ei ole suuri. Valoteho voi olla jopa parempi näillä 5000K:n polttimoilla.

Eräs tuttu meni laittamaan Mersuunsa tällaiset kiinalaisvalmisteiset xenonit, ainakaan Mersun umpiossa ei saavutettu hyöty ollut ollenkaan suhteessa hintaan. Yli 300e laittomista xenoneista on mielestäni aivan liikaa. Itse valokuvio oli myöskin melko onneton ja suurin kirkkaus kohdistui hyvin lähelle autoa. Tietysti itse umpio asettaa useimmat rajoitukset, miten hyvä se valokiila loppujen lopuksi on. Astrassa voi olla ihan hyvä valokuvio, kokeilemalla selviää.
- I give law a bad name
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Lailliset xenonit ajattelin laittaa, hommaan xenon-umpiot(ostettu jo) ja noihin sit sytyttimet ym...
Ei toi ny niin kallis systeemi oo että 10% auton hinnasta olis :wink:

Noi xenon sarjathan alkaa järjestään kaikki olla e-hyväksyttyjä joten ei tarvi ku "alkup" umpiot ostaa...
[*] www.fabix.fi [*][/b]
V6 2.8
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja V6 2.8 »

Onks Kaitzulla tietoa kuka myy niitä 100w HB3:sia suomessa ja minkä valmistajan tekeleet...
- Insignia Sports Tourer B15SFT -18
- Astra J GTC 200 1.6T -14
viiksimies
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja viiksimies »

boomerang kirjoitti:Eli Suomessahan ei 5000K:n polttimoita (ei löydy e-hyväksyntää) lain mukaan saisi käyttää. Riskihän siinä on että saa rikesakon. Suomessa noita polttimoita ei juuri ole kaupan, jos on niin älyttömän kalliilla hinnalla. Taisi joskus eräässä nimeltämainitsemattomassa liikkeessä maksaa 120e!

Netin kauttahan noita alkaa saamaan jo useammasta paikasta. Itse tilasin tuolta: http://www.autolamps-online.com/products/euroorder.htm (polttimot tulivat 2 päivässä himaan)

Muita:
http://www.hid-lights.com/
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... Q%3AUK%3A1
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/5800K-XD ... QQtcZphoto

ps. Kaveri laittoin tuollaiset 5000K:n H4:set omaan Saabiin, vertailupolttimona oli 100W:n polttimo, ero 5000K:n polttimon eduksi oli kyllä melkoinen. Pitkät paranivat myös olennaisesti. Suurimman hyödyn varmasti saa, jos sattuu olemaan nuo H4:set.
Mikäs vaihtoehto noista on 5000K H4-lamppu? Vai enkö vain osaa tulkita tuota autolamps-onlinen hinnastoa :-?
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

V6 2.8 kirjoitti:Onks Kaitzulla tietoa kuka myy niitä 100w HB3:sia suomessa ja minkä valmistajan tekeleet...
Ei oo suomesta tietoa, muualta olisin iteki tilannu :-?
Esim. Saksassa noita oli myynnissä täällä http://www.autolamp24.de/
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

No niin, kävin motonetissä niin sieltä löyty hyllystä 100w HB3 hehkuja... 8)
[*] www.fabix.fi [*][/b]
V6 2.8
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja V6 2.8 »

Kiitoksia Kaitzulle...
- Insignia Sports Tourer B15SFT -18
- Astra J GTC 200 1.6T -14
Mha
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Mha »

Laitoin kanssa 100W polttimot lisäpitkiin, kait nuo umpiot aikansa kestää...
Astra Dti 2.0 Y20DTH -99, MYYTY
HD 1200S -98 juhlamalli, myynnissä 8499;-
Audi A3 AMB 2.0 TDi Quattro -06
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Heh, ei malttanu olla hommaamatta 100w hehkuja pitkille :lol:

laittelen lisää infoa kun hehkut paikallaan... :wink:
[*] www.fabix.fi [*][/b]
jermu
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jermu »

boomerang kirjoitti:
Kaitzu kirjoitti:Tää aihe ei ainakaan toistaiseksi kosketa enää minua...
Itse aikoinani suunnittelin myös xenon valojen laittoa, totesin silloin xenonien olevan liian kalliit suhteessa saavutettuun hyötyyn. Varsinkin jos puhutaan ihan laillisista xenon valoista, ei mielestäni Astra G:hen kannata niin kalliita valoja laittaa. Jotenkin tuntuu suhteettomalta, että valojen osuus auton hinnasta olisi noin 10%. Tietysti kukin tekee miten haluaa, mutta jos tarkoituksena on laittaa esim. laittomat xenonit, niin suosittelisin harkitsemaan vielä ihan perus K5000 halogeenivaloja. Uskallan väittää, että laittamalla ns. "piraatti-xenonit", et saavuta sellaista valotehon lisäystä, josta kannattaisi maksaa. Pelkällä 44e:n sijoituksella ainakin itse sain sen verran hyvät valot, että en parempia tarvitse. Ero tällaisiin "piraatti-xenoneihin" ei ole suuri. Valoteho voi olla jopa parempi näillä 5000K:n polttimoilla.

Eräs tuttu meni laittamaan Mersuunsa tällaiset kiinalaisvalmisteiset xenonit, ainakaan Mersun umpiossa ei saavutettu hyöty ollut ollenkaan suhteessa hintaan. Yli 300e laittomista xenoneista on mielestäni aivan liikaa. Itse valokuvio oli myöskin melko onneton ja suurin kirkkaus kohdistui hyvin lähelle autoa. Tietysti itse umpio asettaa useimmat rajoitukset, miten hyvä se valokiila loppujen lopuksi on. Astrassa voi olla ihan hyvä valokuvio, kokeilemalla selviää.
Käykös noi 5000K polttimot normaaleilla lämmöillä... Aattelin vaan, et onko vaaraa että umpio menee paskaks nopeemmin.

Aattelin tilata samanmoiset ja heittää H astraan kaukovaloiksi ku ehdin jo vaihtaa uudet lähivalot philipsin preemium -sarjasta...
Astra H Wagon 1.7CDTI Cosmo Pannacotta
boomerang
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja boomerang »

Nuo Philipsin DV H7 polttimot ovat normi 55w, ja eivät tuota lämpöä juuri normaalia enemmän.

Ko. polttimot ovat olleet keulilla nyt reilut 3 viikkoa, tyytyväinen olen kyllä ollut. Varsinkin lumen peittämällä asfaltilla tuo valon valkoisuus on hyvin havaittavassa. Erinomaisethan nuo ovat, harmi vain että eivät ole E-hyväksyttyjä. Edelleenkin väitän, että verrattuna xenoneihin ero on hyvin olematon. Varsinkin nämä tarvikexenonumpiozydeemit - amisten viritelmiä. :lollis:
- I give law a bad name
Vastaa Viestiin