B1 Omegaa 2.0 16V ostamassa

Keskustelua Opeleista
Beavis
'Admiral'
'Admiral'

B1 Omegaa 2.0 16V ostamassa

Viesti Kirjoittaja Beavis »

Tiedän että näitä on jo kymmeniä vastaavia mutta koittakaa nyt kestää että teen vielä yhden...

Niin elikkä b omega (sedan) pitäis saada mutta budjetti kun ei ole max 3500€ ja ne ovat lähes kaikki 300-400tkm ajettuja (nettiautossa) niin mitä pitää ottaa huomioon semmoista ostaessa? Käsittääkseni venttiililivarren kumit menevät 150-200tkm välein ja suunnilleen yhtä useasti paininkupit ovat vaihtokunnossa mutta mites alakerta kestää?

Niin ja kertokaa sitten niitä muita vikoja mitä paljon ajetuissa on/voi ilmeta (toki kaikki on mahdollista)
Tohtori
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Tohtori »

Tässä olis nyt jotain:
-Ruosteet (takakaaret, ikkunoiden listojen alta yleensä kukkii, ovet alareuna kukkii, takaluukku)
-Öljyvuodot (tarkista tehostaja vuotaa kanssa yleensä)
-Pakoputki ruostuu nopeasti
-Sähköt yleensä aina jotain
-Vaihdelaatikko pusla mennyt keppi vatkaa
-Vaeltaako ajossa (raidetangot,puslat,apusimpukka mennyt) tarkista renkaat onko kulunut reunoista
-Kyllä se kone kestää jos kunnossa on, kori ruostuu yleensä ennen pois

Tärkein jos paljon ruostetta jätä ostamatta!

siinä nyt jotain tietenkin kaikki perusasiat kannattaa tarkistaa. Tuolla hinnalla ei voi vaatia virheetöntä autoa.
Opel Omega B Caravan
Bmw 525iA Touring
Ex:
Manta -79
Manta -77
Corsa -89
Ari-S
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

ja ainakin omassa farkussa takarekisterikilven alla oli ruostetta. mulla se kilpi pysy ruosteella kiinni :lol: sit kannattaa takakontin sivussa olevasta luukusta kurkata verhoilun alle et muhiiko kylkilistan alla miten pahasti ja voi varapyörän allekin kattoo
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Tohtori kirjoitti:
-Kyllä se kone kestää jos kunnossa on, kori ruostuu yleensä ennen pois

Miksi muissa samanikäisissä Opeleissa valitetaan että kone hajoo ennen koria :)
Nismo, millo lie taas ajos
Beavis
'Admiral'
'Admiral'

perskele, oon kyllä kuullu että aika varmatoimisia autoja, vähän vikoja. 8v omegan ostaisin mutta ne on harvinaisia ja yleensä kalliimpia kuin 16v koneella olevat :D

no on myös se vaihtoehto olemassa että saksasta haen kun sieltä voi saada ruosteettomia.
temmez2
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja temmez2 »

Kovasti myös omega kiinnostais mutta onko nuo minkälaisia tolla 16V ecotecilla,kuitenkin tuossa mun Astrassa tuo sama mylly ja ei tuokaan mikään maailman pirtein vehje ole?
:lovin:
Beavis
'Admiral'
'Admiral'

150-220tkm jälkeen paininkupit ja venttiilivarrenkumit ainankin joutuu siinä vaihtamaan. jakopääremonttikin kannattaa tehdä 55-60tkm välein. Alakerrat x20xev:ssä kestää normaalisti ainakin 400tkm. Nämä nyt mitä itse tiedän.
Nysali
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Nysali »

temmez2 kirjoitti:Kovasti myös omega kiinnostais mutta onko nuo minkälaisia tolla 16V ecotecilla,kuitenkin tuossa mun Astrassa tuo sama mylly ja ei tuokaan mikään maailman pirtein vehje ole?
:lovin:
kyllähän se autoo vie eteenpäin taloudellisesti, mut ei se mikään kuuraketti ole kyllä. sopiva käyttöauto. itse rullasin ecotekillä melkein 400 tkm ennen koneen vaihtoa
jk83
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja jk83 »

Itsekin kattellu noita b-omegoja.. Lähinnä b2 kiinnostaa, mutta en viitsinyt uutta ketjua siitä aloittaa.

Mitenkäs ne 2,2:ssa olevat automaattiaskit kestää? Tuntuu että lähes kaikissa on tomaatti.
Siinä 2,2 -koneessahan on tunnetusti ollut niitä jakopäävikoja. Eikös merkkihuolletuissa koneissa ne pitäs olla korjattu? Meinaan niinku ettei reilulla 200tkm ajetulla 2,2:lla tarvi stressata?

Tota b-malliahan on tehty aika pitkään niin luulisi lastentaudit jo vuosituhannen vaihteessa olevan historiaa..? Mitens toi kori noissa on sinkitty?
mad max
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja mad max »

Tyhmä kysymys Omegan automaateista,eli kun auto käynnissä ja laittaa vaihteen eli D:n päälle niin kuuluuko auton liikkua mikäli ei paina jarrua,siis tyhjäkäynnillä?

Myyjä sanoi minulle et kuuluu,mut tuntuu jotenkin tyhmältä tuo homma?

Ja tyhjäkäynti kierrokset oli jotain 500-700.
Ja auto oli 2.5 V6 vm.95.
Motocoyote
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Motocoyote »

Mulle ei oo tullu vastaan viel yhtään automaattilaatikolla varustettua autoa joka ei liikkuis eteenpäin jos D on silmässä ja jarrun löysää...
HMS77
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

mad max kirjoitti:Tyhmä kysymys Omegan automaateista,eli kun auto käynnissä ja laittaa vaihteen eli D:n päälle niin kuuluuko auton liikkua mikäli ei paina jarrua,siis tyhjäkäynnillä?

Automaatin ominaisuus yleisesti, ei siis pelkästään Omegan automaatin. Mitäs tyhmää siinä on, helpottaa ruuhka-ajoa huomattavasti kun ei tarvii pumppailla kaasua jatkuvasti kun auto ryömii iteksee etieppäin.

EDIT: mites se manuaalivaihteinen auto tekeekään kun laittaa ykkösen silmään ja nostaa kytkimen, auton ollessa käynnissä... :wink:
Ford Mondeo 1.8 STW
jk83
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja jk83 »

jk83 kirjoitti:Itsekin kattellu noita b-omegoja.. Lähinnä b2 kiinnostaa, mutta en viitsinyt uutta ketjua siitä aloittaa.

Mitenkäs ne 2,2:ssa olevat automaattiaskit kestää? Tuntuu että lähes kaikissa on tomaatti.
Siinä 2,2 -koneessahan on tunnetusti ollut niitä jakopäävikoja. Eikös merkkihuolletuissa koneissa ne pitäs olla korjattu? Meinaan niinku ettei reilulla 200tkm ajetulla 2,2:lla tarvi stressata?

Tota b-malliahan on tehty aika pitkään niin luulisi lastentaudit jo vuosituhannen vaihteessa olevan historiaa..? Mitens toi kori noissa on sinkitty?

osaisko joku vastata?
rautasydän
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja rautasydän »

mad max kirjoitti:Tyhmä kysymys Omegan automaateista,eli kun auto käynnissä ja laittaa vaihteen eli D:n päälle niin kuuluuko auton liikkua mikäli ei paina jarrua,siis tyhjäkäynnillä?

Näin automaatti toimii, kun se toimii:) Mun Omppukin menee itsekseen eteenpäin aivan nykimättä tyhjäkäynnillä vaikka on manuaali ja sekä ykkösellä, että kakkosella. Kolmosella en oo testannu mutta epäilemättä myös sillä.
Tommonen automaatti pienessä ylämäessä pysyy paikallaan jarruun ja kaasuun (mutta toki kannattaa pitää jarrulla paikallaan) koskematta mutta tasasella kuuluu ryömiä.
JukeN
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja JukeN »

jk83 kirjoitti: Siinä 2,2 -koneessahan on tunnetusti ollut niitä jakopäävikoja. Eikös merkkihuolletuissa koneissa ne pitäs olla korjattu? Meinaan niinku ettei reilulla 200tkm ajetulla 2,2:lla tarvi stressata?
Omegassa on eri kone. Jakopää on hihnalla, vaihto 60tkm/4v.
Vastaa Viestiin