renkaiden kuluminen

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
vekkuli84
'Kadett'
'Kadett'

renkaiden kuluminen

Viesti Kirjoittaja vekkuli84 »

onko kellään samanlaisesta tapauksesta ku mulla on omassa vectrassani nyt.... vänkärin puolen etu- ja takarenkaat ovat kuluneet enemmän kuin kuskin puoli että missä vika ? oli entiset renkaat kuluneet juuri samalla tavalla edelliselläkin omistajalla ja mulla kohta toinen sarja menossa alle..... vinkkejä tai syytä tuohon sais tulla... vai vaikuttaisiko tie jota enemmän ajan niin on kallellaan juuri tonne vänkärin puoleen ? :o
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Ensimmäisenä menisin teettämään 4-pyöräsuuntauksen pyörille; eli ei siis normaalia aurauskulmien mittausta. Tuo kertoo camber- ja caster-kulmat aurauksen lisäksi.

Ja sitten on helppo verrata saatuja arvoja niihin lukemiin, jotka GM on ilmoittanut spekseissään.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
rekordE
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja rekordE »

Niin ja sitten on mukava huomata, että säädöt ei riitä ja tulee ilmi, että auto on kopsautettu päin puuta ja oiottu miten sattuu :lollis:
Inkku A tiisseli
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja Timonen »

rekordE kirjoitti:Niin ja sitten on mukava huomata, että säädöt ei riitä ja tulee ilmi, että auto on kopsautettu päin puuta ja oiottu miten sattuu :lollis:
Se mulla oli taka-ajatuksena... :wink:
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
vekkuli84
'Kadett'
'Kadett'

muuten hyvä mutta edellinen omistaja sanoi ku kysyin siltä siitä niin ei oo ajanu mihkään ettei olis välttämättä kolarointi syy... ja itekku oon 2 omistaja kyseiseen autoon.....
Ari-S
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

eihän sen edellisen omistajan oo pakko totta puhua :roll:
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Kosla
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Kosla »

Meikäläisen auto syö kans enemmän vänkärin puolen eturengasta. Takarenkaissa en ole kulumiseroa huomannut. Asian kun otin puheeksi paikallisessa rengasliikkeessä, niin sanoivat, että yleensä etuvetoiset autot kuluttavat enemmän vänkärin puolen eturengasta. Vissiin veto on enemmän sillä pyörällä ajon aikana.

vekkuli84: Kuinkas nopeasti ne renkaat sitten kuluvat? Onko toisella puolella paljonkin enemmän pintaa?
keltanokka
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja keltanokka »

Omassa B-Veccussa söi vasenta eturengasta ihan sisälaidasta, syyksi paljastui renkaan hajonnu kudos. Vaurio jota ei välttämäti edes huomaa.
veksu
in memoriam
in memoriam
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veksu »

kyllä autossa renkaat pitäää kulua tasaisesti samalla akselilla. jos ei kulu niin jossakin on vikaa.
Kuva
Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...
vekkuli84
'Kadett'
'Kadett'

vänkärin puolella on just sakkorajassa että joutuu hommaan uudet kumit sen takia (2 kpl) ku taas kuskin puolella on vielä 3mm pintaa..... ja edellinen omistaja ei varmaan uskalla huiputtaa mua ku oon sen tuttuja jo entuudestaan mutta se on asunu vaan eri paikkakunnalla.... ja etuvetoisessa normaalisti on kulunu mitä ite oon ajanu niin eturenkaat menny uudetki 2 kesän aikana sakkorenkaiksi jos ei jopa oo kankaatki alkanu lopussa näkyyn kuten edeltävässä 8) 8) 8)
tai voisko vaikuttaa renkaiden ilman paineet kyseisiä ongelmia ku ei oo tullu tarkastettua alle laiton jälkeen :roll: :yawn:
Vastaa Viestiin