Onko Meriva syvältä?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Metalshade
'Kadett'
'Kadett'

Onko Meriva syvältä?

Viesti Kirjoittaja Metalshade »

Ihan vaan kyselisin kyseisestä ooppelista,
näyttäisi siltä että into Tigran kanssa alkaa olla finito,
vaihtoehtona on juuri Meriva tai kokonaan merkin vaihto.

sääli toisaalta merkkiä olis vaihtaa,
kun olen tutustunut jo lapsena kaikkiin kadetteihin b:stä e:hen ja astraan,
tais joskus olla yks recordkin...(herää taas)

Niin eli mitä sanoo Merivan omistajat??

ja ihan rehellisesti kiitos :)

Metal...
A_80
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja A_80 »

Itse en Merivaa omista, mutta koeajanut olen joskus aiemmin ja hyvä autohan tuo vaikutti olevan. Täällä on lisää keskustelua aiheesta ja kovasti tuntuu saavan kehuja... Esim:
tursas kirjoitti:Hesarissa puhuttiin tämmöstä:

TÜV-katsastusraportti: Opel Merivassa vähiten vikoja

Opel Meriva nousi suuren saksalaisen autokatsastajan TÜV:n (Technische Überwachungs Verein) tuoreimman raportin voittajaksi. Opel saavutti voiton ensimmäisen kerran.
MD
'Kapitän'
'Kapitän'

EI OLE SYVÄLTÄ!

Viesti Kirjoittaja MD »

Itse ostin Merivan pari kuukautta sitten koska halusin talliimme toisen auton perään mahtuvan (pituus alle 4,1 m), uudehkon, vähänajetun, tilavan ja hyvin varustellun saksalaisen auton. Vaihtoehtoja ei oikeastaan ollut tämän lisäksi kuin Audi A2, joka oli ajettavuudeltaan todella pomppiva lyhyen akselivälinsä vuoksi. Merivan akseliväli on auton mittoihin nähden todella pitkä. Oma yksilöni on suomiauto, jolla on ajettu nyt 100 tkm. Varusteina mm. ilmastointi, easytronic-vaihteisto, vakionopeudensäädin, twin-audio.

Auto on ajo-ominaisuuksiltaan erinomainen kunhan totuttelee korkeamman auton kallisteluun. Ajoin myös manuaalia ja laatikko toimi hienosti siinäkin. EasyTroniciin piti totutella - nyt parin tuhannen km:n jälkeen alkaa tuntua toimivalta. Aluksi oli kauhea... Ohjaus on tarkka ja tunnokas. Tilat ovat erinomaisesti muunneltavat. Tätähän on autolehdissä pidetty tilasuunnittelun huippuna. Takapenkit liikkuvat eteen, taakse ja sivulle. Selkänojat säädettävät. Kaikki kolme penkkiä saa säädettyä erikseen. Lisävarusteena etupenkinkin saa käännettyä. Takapenkit uppoavat niin, että lattiasta tulee täysin tasainen. Tavaratilassa on matalampi lokeroitu tila pohjan alla, koukkuja, kuormansidontalenkkejä, virran ulosotto, jne.

Viimeistelyn laatu on myös Opeliksi oikein hyvä. Itselläni on yksi ainut resonanssi ollut tässä autossa toistaiseksi. Kaikki pelannut 100%:sti. Olen ollut tyytyväinen. Vikatilastoissahan tämä on Saksassa kaikkein vähävikaisin automalli. Edelleen tekniset ratkaisut vaikuttavat vanhanaikaisilta esim. BMW:hen tai Audiin verrattuna, mutta ehkäpä juuri sen vuoksi tämä auto on niin luotettava.

Miinuksina ehkä huono näkyvyys etu- ja takaviistoon, ratin etäisyyssäädön puuttuminen sekä korkeahko polttoaineen kulutus. Muuta huonoa en tästä autosta ole vielä keksinyt...

Kaikenkaikkiaan voin kyllä Merivaa suositella. Riippuen vähän siitä, mihin tarkoitukseen autoa haet. Jos mielessäsi on jotain erityistä kysyttävää - anna palaa!
Metalshade
'Kadett'
'Kadett'

Voi kiitos,
hih korkeampi auto ...tuntuu että polkupyörätkin on tigran jäljiltä korkeita.

ei mulla ole mitään tarkoitusta...siis Meriva vaan näytti silmään kivalta.

ennen tigraa mulla oli farkku, joten merivassa olis ehkä enempi tilaa+
työnantaja lakkais vittuilemasta mikco-autosta (joo, se sanoo tigraa micro-autoks :o ).

Suurin syy ehkä on kuitenkin, että auto jota oon katsellut on kivan värinen,näköinen hajuinen muotoinen ja makuinen :whack: ok, en o maistanut vielä..

pitemmittä puheitta , lähden koe ajolle...

pahasti vaan pelkään että elämäni rakkaus jää vaihdossa.
kiitos MD , suur kiitos oikeastaan /kisses

Metal...
essentia-
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja essentia- »

eipä tuohon mitään lisättävää...
itellä 1.8 92kw, hyvällä ruokahalulla (okei, korkea kori vaikuttaa...)
emäntä meillä siihen ihastuikin et muodot vetoaa myös naisimmeisiin...
säilytystilaa on aika nihkeästi mut siihen tottuu 8)
juuus
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja juuus »

Ihan mielenkiinnosta kyselen, paljonko Merivanne kuluttaa kun moititte syöpöksi ? Meillä on perheen "kakkosautona" 1.8 (92kW) Zafira enkä sen kulutusta kyllä voi moittia. Kaupungissa 8,2l/100 km ja maantiellä 6,7l/100 km. Hyvänä tuloksena pidän Zafiralle myös hiihtolomareissua, talvirenkaat, suksiboxi, 5 henkilöä, koira ja tavaratila niin täynnä ettei taakse nähnyt. Yli 1000 km reissu ja keskikulutus 7,2l/100 km. Kulutukset on ihan laskettu ja havaittu että ajotietokone heittää 0,3l/100 km puoleen tai toiseen.
MD
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja MD »

juuus kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta kyselen, paljonko Merivanne kuluttaa kun moititte syöpöksi ?
Sekalaisessa ajossa 1.6 16V Easytronic kuluttaa 8-9 litraa sadalla.
essentia-
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja essentia- »

miulla menee... (lunttaan kulutustilastosta...) ja siis z18xe:

keskiarvo 2kk ajalta on se 8,2 mikä on ilmoitettu yhdistetyksi.
Kaupungissa menee reilu 8 ja maantiellä (esm. mökkireissu @500 km maantietä) sitte vähän alle 8. Cruise päällä koko ajan jos mie ajan, emäntä ei sitä niin pidä...
Metalshade
'Kadett'
'Kadett'

kiitos kaikille...mutta Meriva ei ollut mun juttu...

tuli vähän avaran paikan kammo tigran jäljiltä..

nutta kyllä mä vielä kivan mooppelin etsin :lollis:

Metal...
Se mikä ei tapa,vituttaa...
Vastaa Viestiin