Vectran osto edessä...#ostettu#

Keskustelua Opeleista
opel07
'Admiral'
'Admiral'

Vectran osto edessä...#ostettu#

Viesti Kirjoittaja opel07 »

Morjens!

Eli nyt on iskeny autokuume päälle ja mieli tekis Opeli Vectraa. Ilmeisesti b-vectra? kun ajattelin jotain 98-00 vuosimallii.
Ooppeleista en tiedä oikeastaan mitään, vectran ulkonäkö vaan mielyttää silmää. :whack:

Mitäs kaikkea mun pitäis tietää Vectrasta? Esim.mallimerkinnät on aivan hepreaa. Automaattivaihteinen sen pitää olla. Mielellään ajettu max.140tkm. Eikä haittaa jos tehoa olis sen verran ettei tarvi jalkoihin jäädä.
Ja hinta max.11000, mielellään kyl halvempiki sais olla.

Moottori sais varmaanki olla vähintään 2l. Mitäs muuten se Sport merkintä tarkoittaa noissa? Onkos ne Vectrat ulkonäöllisesti erillaisia kuin muut? Ne näyttää ainakin erittäin hyviltä.

Kiitän paljon jos saan jotain tietoa teilt. Oon täs nyt jo muutaman päivän lueskellut näitä sivuja, paljon on mielenkiintoista asiaa! -(z)-
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja havericky »

Opel Vectra A (1988-1995)
Opel Vectra B (1995-2002)

Google on kova sana sekä foorumin "Haku" toiminto.
Tässäpä ens alkuun http://www.ajovalo.net/Mallit/Opel_Vectra_96.htm
Vakiovioista löytyy monenlaista juttua tältä foorumilta.
Teemu J
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Teemu J »

Mulla kävi sama juttu tossa talvella että iski autokuume ja Vectra piti saaha.. JA tuli sitten kuukaus sitten hommattua ihan karvalakki 1.6. Kun auton hinta/laatu suhde oli hyvät.. Noh perus vioista vesipumppu,jakopää huollot kannatttaa hoitaa ajallaan.. Puslia saa vaihdella ajan myötä, saattaa tosin Vectrojen viat kuulostaa isommilta mitä ovat, mutta autot on yksilö kohtasia.. Toisessa on enemmän vikoja, kun toisessa ja sit riippuu aikasemmista omistajista.. Gl on karvalkki, cd- paremmin varusteltu plhyyssisisusta, sähköikkunat keskikyynärnoja... 100-editonissa on ilmastointi ja aluvanteet vakiona... Cd-sportissa recaron penkit, ja edellä mainitut varusteet.. Ilmastoidun kannalla sitten minä ainaki olen, jos on ton hintaluokan autosta kyse. Niin Ja V6 Vectran ajettavuus on kuulema jotain uskomatonta... Onnee vaan auton etsintään.
:roll: -(z)- :wink:
opel07
'Admiral'
'Admiral'

Joo kyllähän tuota hakua on tullut käytettyä, muttei sielt välttämättä löydä etsimäänsä... ainakaan nopeesti! :-?

Joo kyllähän tollanen V6:nen olis varmaankin kiva peli! :D Sen nyt ainakin päätin että tollanen Sport sen sit täytyy olla.
Joo kyllähän sitä kaikissa automerkeissä vikoja on, on niiin paljon tuuristaki kii et paljon joutuu autoa rassailee...
kontio
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja kontio »

Faceliftiin kannattaa satsata.
8/99->

Eikä tuohon hintaluokkaan B1 malleja enää löydäkään muita kuin vähänajettuja V6 koneella.Osta mieluummin B2 vaikka 2.0, varmaan V6 saa melkein tuohon 11k€

Järkevä ottaa 2.0, ei kuluta kauheasti, ja hyvä kone muutenkin. 2.2 on ketjulla, mutta hörppii enemmän eikä kulkupuolessa kauheaa eroa ole.

Tunnistaa sivuhelmoista ja takahelmasta, kirkaslasiumpioista, kokonaan maalatuista puskureista.
Ulkonäön lisäksi tulee parempi sinkitys, paranneltu alustaa, ohjausta (tosin V6 on parempi ajaa vanhempana mallina...kuulemma)

FACELIFT
Kuva

PRE-FACELIFT
Kuva
A4 Tdi
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Ilman sen kummempaa omaa kokemusta 1.6 kone ehkä eniten murheenkryyni tuon ikäluokan vehkeistä.
Ennemmin sitten 1.8 tai 2.0.
Tuon kokoluokan autossa ei kulutuksessa suurta eroa varsinkaan jos vähänkään maantietä ajelee.
opel07
'Admiral'
'Admiral'

Joo täytyy jättää noi 1,6 Vectrat kauppaan ja katella isompi koneista.

Näköjään aika paljon tyylikkäämmän näköinen toi 99 vuotinen! :) Eli semmonen etsinnän alle...
Teemu J
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Teemu J »

Eihän 1.6 mitään vikaa ole jos osaa hyvän yksilön ostaa T:vasta kyseisen ostanut...
opel07
'Admiral'
'Admiral'

JoJio kirjoitti:Eihän 1.6 mitään vikaa ole jos osaa hyvän yksilön ostaa T:vasta kyseisen ostanut...
Joo ei varmaankaan ole mitään vikaa. Sen on niin pirusti tuurista vaan kiinni että millanen helmi/pommi osuu kohdalle! :)
Vectra91
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Vectra91 »

-(z)- :no:
Ollut joskus: FORD SIERRA COSWORTH 2WD 270hp... jne
aba22
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja aba22 »

Ite olisin ainakin väh. 2.0l sportin kannalla! Noi recaron jakkarat on jo sen verran mukavemmat istuskella ja pysyy penkissä tiukemmissaki kaarteissa! :D Sit lisäks sportis se pieni madallus valmiina.. B2:n on viel ainaki mun silmään mukavempi malli..et ei muuta ku nettiautoon tutkaileen.. sieltä ainaki löytää tollasia..
opel07
'Admiral'
'Admiral'

aba22 kirjoitti:Ite olisin ainakin väh. 2.0l sportin kannalla!
Jeps! Tollasia sitä on tullu itekki kateltua.
Aika vähän niitä vaan näkyy automaattivaihteisina. Tosin mul on Sportin lisäks viel toinen vaihtoehto CDX, eiks noikin Vectrat oo ihan mukavia?
Raisiossa olis yks 2.5 V6 Sportti, muuten varmaan aika jees mut on ajettu jo 205tkm. :-?
Sit jossain muualla oli 2.5 V6 CDX, ajettu joku 166tkm.

Täytyy ny katella et millanen löytyy... Kauhee kiire löytää auto, oon katellu niit jo kolme päivää :D
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

opel07 kirjoitti:
aba22 kirjoitti: Tosin mul on Sportin lisäks viel toinen vaihtoehto CDX, eiks noikin Vectrat oo ihan mukavia?

Onhan ne, ainakin mitä varusteisiin tulee. Lisävarustelistalla taisi olla enää ainoastaan kattoluukku, automaattivaihteet ja nahkasisusta. Vakiona mm. varashälytin, automaatti-ilmastointi, 4x sähkölasit, parempi ääneneristys, 9x alut, jääkaappi yms.

Harmi vaan, kun B2 CDX:t tahtovat olla todella harvinaisia. Itsekin olen sellaista katsellut, mutta tarjonta ei päätä huimaa.
opel07
'Admiral'
'Admiral'

ascona_c kirjoitti:
opel07 kirjoitti:
aba22 kirjoitti: Tosin mul on Sportin lisäks viel toinen vaihtoehto CDX, eiks noikin Vectrat oo ihan mukavia?

Harmi vaan, kun B2 CDX:t tahtovat olla todella harvinaisia. Itsekin olen sellaista katsellut, mutta tarjonta ei päätä huimaa.
Totta.
Täytyy ny katella jos lähtis kattoo tollasta automaattivaihteista CDX:ää. Eikai tollanen 166tkm. oo viel mikään kovin paha kilsamäärä?
Onkos noissa CDX:ssä huonommat penkit mitä Sporteissa?
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

opel07 kirjoitti:
ascona_c kirjoitti:
opel07 kirjoitti:

Onkos noissa CDX:ssä huonommat penkit mitä Sporteissa?
CDX:ssä samat penkit kuin GL ja CD -malleissa. Poislukien paremmat ristiselän tuen säädöt.
Vastaa Viestiin