Alavääntö hukassa
Alavääntö hukassa
Eli mulla on a mallin -90 vektra, 2 litrane i, ja vika on seuraava. Tyhjäkäynti huopaa, liikkeelle lähdettäessä on kaasua painettava reippaammin, ettei auto tukehu..jos ei paina sammuu varmasti. Eli kaasua pitää niin sanotusti herkutella liikkeelle lähdettäessä:), ja alavääntöä ajossa on huomattavasti normaalia vähempi. Tyhjäkäyntimoottori/venttiili takkuilee joskus jonkunverran, mut se ei kai ainakaan tohon vääntöön ja tukehtumiseen ole syynä?? Oisko kellään viisasta neuvoa tohon.
kulutus noin 10 km/100km, ajo mite ajo..pitempää matka-ajoa en oo ajanu, auto ei oo ollu mulla kauaa, joten en voi sanoa kulutuksen noususta. Ite epäilen että joku on näplänny ilmamassamittarin jousta, saakohan sitä laitettua takaisin "vakioasentoon"...en tiiä miten kyseinen toimenpide tehdään..täytyy kumminki kattoa et vuotaako imuletku.
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Kerroppa kun löydät, sama vaivaa mun B-Veccua. Kun tottunu Astraan niin oli ekat ajokerrat Vectralla aika mielenkiintoiset..... Vääntöä alakierroksilla kuin jossain vanhassa 740 kartanovolvossa 2l moottorilla...... En luule että kehnompaa alavääntäjää löytyy, vectra käy jo lähellä mutta ei ihan niin sentään....
Vois kattoa mikä on erona esim. C18XEL, joka ihan hemmetin herkkumoottori ollakseen ECOTEC. Siis eroja noin äkkiä:
1. Säätyvä imusarja X20XEV:ssä
2. EGR:n paska X20XEV:ssä
3.Eri ECU:n ohjelma, eli kompensoimaan tuota EGR:ää ja ottaen huomion tuon imusarjan.
Eiks ole juttua ollu että esim. takerteleva EGR aiheuttaa vaikka mitä hauskaa, jos oliskin juuttunut auki tuo EGR?
Vois kattoa mikä on erona esim. C18XEL, joka ihan hemmetin herkkumoottori ollakseen ECOTEC. Siis eroja noin äkkiä:
1. Säätyvä imusarja X20XEV:ssä
2. EGR:n paska X20XEV:ssä
3.Eri ECU:n ohjelma, eli kompensoimaan tuota EGR:ää ja ottaen huomion tuon imusarjan.
Eiks ole juttua ollu että esim. takerteleva EGR aiheuttaa vaikka mitä hauskaa, jos oliskin juuttunut auki tuo EGR?