bensamittari vai ajotietokone

Keskustelua Opeleista
m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m.k »

Eikö se jo A-Vectroissa ala vilkuttamaan se valo? Sellaisen tähän Kadettiin kyllä kaipais mitä japseissakin on, että mittari ei putoa aina pohjaan kun sammuttaa vaan jää siihen mihin jää, kun on niin toivottoman hidas nousemaan. Aina kun lähtee liikkeelle niin tuntuu että sentin alempana kuin tullessa :lollis:
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
Himmeli
'Admiral'
'Admiral'

Re: bensamittari vai ajotietokone

Viesti Kirjoittaja Himmeli »

joni04 kirjoitti:eli kumpaan luottaa ku bensavalo vilkuttaa ja range näyttää 80km.
Väittäisin että tossa tilanteessa pitäs luottaa ihan maalaisjärkeen ja tankata se auto.
Itse käytän hyväksi havaitsemaani taktiikkaa ja tankkaan kun viisari on puolessa tankissa...
temevee
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja temevee »

MD kirjoitti:
ap85 kirjoitti:Alkaakohan se Astrassakin vilkkumaan vai onko se jotain uusien autojen hienouksia 8)
Ei taida G-astrassa olla vielä vilkkuvaa mallia vaan enemmän mekaanisesti mittarin asennosta riippuva. Uskoisin, että H:ssa on vilkkuvaa mallia.
Kyllä se alkaa :wink:

Muistaakseni näyttää toimintasäteeksi about 50km, kun alkaa tankkivalo vilkkua. Sinne asti ainakin uskaltaa ajella ihan rauhassa :yawn:
ile:_
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ile:_ »

Isännän G-Astrassa rupiaa pensavalo palamaan ku pääsee vielä noin 100km ja vilkkuu sitteku pääsee enää noin 50km. Ja A-Vectroissa ei vilku, nyt itellä näyttää range 28km ja pensamittari ei nouse kovin paljo, eli kylläne mulla ainaki toimii aika hyvin yhteen...
Kasa
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Kasa »

ile:_ kirjoitti:Isännän G-Astrassa rupiaa pensavalo palamaan ku pääsee vielä noin 100km ja vilkkuu sitteku pääsee enää noin 50km. Ja A-Vectroissa ei vilku, nyt itellä näyttää range 28km ja pensamittari ei nouse kovin paljo, eli kylläne mulla ainaki toimii aika hyvin yhteen...
Valohan alkaa palamaan, kun mittari on punaisella ja ei siinä mun mielestä sit kovin kauaa mene, kun se valo alkaa vilkkua. Pari kertaa on alkanut vilkkumaan ja kyllä se sit kohtuu janoinen on. Itse en kyl 50 kilsaa alkais ajaa, jos vilkkuu. Vai johtuuko se sit kengän painosta :-?

Niin ja kyllä itse siihen mittariin luottaisin.
"Mikään kasvu rajallisessa maailmassa ei voi olla rajatonta" - Gro Harlem Brundtland
JariM
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja JariM »

B- dieselompussa ajotietokone voi näyttää 60km rangea, vaan kun sopivassa loivassa :wink: rinteessä alat käynnistää autoa, niin eip tahdo löpöpummppu enää syöttää dieseliä, siis tankkaamaan ajoissa vaikka jo ennen kuin ryhtyy polttoainemittarin valo villkumaan.
ile:_
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ile:_ »

Kasa kirjoitti:Itse en kyl 50 kilsaa alkais ajaa, jos vilkkuu. Vai johtuuko se sit kengän painosta :-? Niin ja kyllä itse siihen mittariin luottaisin.
Voi johtua siitäkin että isännällä on 1.6 8v koneella...
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

Tuo ajotietokone ei pysy ihan mukana jos tankkaa vaikka viidellä eurolla. Bensamittari pysyy.
joni04
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja joni04 »

janska kirjoitti:
jamata kirjoitti:Ja miks se tankki pitää ajaa nii tyhjäksi?

Samaa mäkin oon aina miettiny...

köyhyys :lol:
sponge bob
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja sponge bob »

Ihtellä b-vecussa bensamittari ja range näyttää alakanttii bensiinimäärän.. viimeks oli range näyttäny nollaa suunnillee 50km ja bensamittari vilkkunu vielä hetkisen kauemmin.. vähän kyllä jänskätti, mutta ei sinne kun 58l menny =) Yleensä kahtelenkin ajotietokoneen kokonaiskulutuksen mukaan ja lasken siihen +5% virhettä..
m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m.k »

joni04 kirjoitti:
janska kirjoitti:
jamata kirjoitti:Ja miks se tankki pitää ajaa nii tyhjäksi?

Samaa mäkin oon aina miettiny...

köyhyys :lol:
Miten voi olla varaa monen tuhannen euron autoon muttei perse kestä tankata? Ei ole itelläkään liikaa rahaa, ja kyllä vituttaa lorotella 40 litraa bensaa, mutta en kyllä ostais autoa ollenkaan jos ei bensaan olis varaa...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
Jani_Mielonen
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Jani_Mielonen »

Onkohan vm.91 1,6i 8v kadetissa pensavalo tuommonen n.6mm halk. oleva "valo". Ei ole kertaakaan syttynyt, eli mistä ottaa "ohjauksensa"? Jos poltin palanut, onko hankalakin vaihtaa?
temenstein
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja temenstein »

Jani_Mielonen kirjoitti:Onkohan vm.91 1,6i 8v kadetissa pensavalo tuommonen n.6mm halk. oleva "valo". Ei ole kertaakaan syttynyt, eli mistä ottaa "ohjauksensa"? Jos poltin palanut, onko hankalakin vaihtaa?
Muutakun mittaristo irti, katselee että mitä muoveja, rattia tmv. pitää ensin irrotella edestä pois että saa mittariston käsiin. Esim. näissä alfamerin korjauskirjoissahan on hyvin selitetty niille jotka ensimmäistä kertaa esimerkiksi purkavat. Sitten vain samanlainen poltin palaneen tilalle, jos siis on palanut.

Ja a-vectrassahan tuo range luku tulee ajotietokoneeseen tankissa olevan bensanmäärän ja viimeksi ajetun 32km keskikulutuksen perusteena. Eli ehkä itse luottasin enemmän kuitenkin bensamittariin. Mutta tankilla kannattaa joka tapauksessa käydä ennemmin kuin ajaa ihan viimeseen asti. Saattaahan bensamittarissa olla heittoa myös, varsinkin jos auto on vanhempi.
Opel on Pop
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Kyllä siihen rangeen voi luottaa. Edellisessä vectrassa (X20XEV) oli tuo mittari, ja melko tarkasti 50km kohalla sytty bensavalo ja 30 jälkeen rupes välkkymään. Ajoin sen kerran nollille ja jonkun ~10 kilsaa ylikin. Oli huoltamo hieman hukassa :lol: Silloin meni lähemmäs 60 litraa tankkiin...
tt__
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja tt__ »

testasin tänään vectralla ton ajotietokoneen...näytti 1km ku loppu bensa.et kyllä toi aikas tarkka on.
hangover tuning

MB W202 -95 OM605 superturbo
Opel Astra H 1.6 opc line -08
Vastaa Viestiin