On 2003-04-07 20:15, Jusu-81 wrote:
Eli kadettiini on tullut helman sisäpuolelle reikä? Miten tuo kannattaisi paikata onko paras vaihtoehto laittaa kylmästi uutta peltiä tilalle?
Peltiä MIGillä hitsaten. Kaasua ei se ohut paperi kestä, mitä pelti reiän reunoilla on.
Aivan turha tosiaan yrittää korjata yhtä ruostereikää paikkalapulla, koska viimeistään vuoden päästä joutuu hitsaamaan viereen tullutta uutta reikää. Ei tahdo sen paikan hitsaaminen muutenkaan onnistua tuohon ohentuneeseen peltiin. Opelissa helmat ruostuvat sisältä ulospäin, joten vaikka helma päällepäin näyttää terveeltä, se voi olla todella ohut koko helman matkalta ja on vain ajan kysymys koska se menee puhki myös muualta. Koko helma siis kerralla vaihtoon niin ei tarvitse joka vuosi hitsailla. Ja sen jälkeen todella huolellinen ruostesuojaus.
On 2003-04-08 21:14, Marko# wrote:
Kyllä kaasulla vähintään yhtä ohutta hitsaa ku migillä!!
Sitten olet luonnonlahjakkuus!
Hitsasin aikoinani öljynporauslauttoja kaasulla ja Migillä Porin Tahkoluodossa, mutta silloisen Corollan helmaan kun kaasua näytin, hapero ruostepelti suli jo kaukaa pois kuin paperi.
Vaan Migillä sauma tuli ja kelpasi katsastukseen!
Se on kyllä MAG eikä MIG... MIGillä hitsataan melkein kaikkea muuta muttei paskarautaa. Luulis ammatti ihmisten edes tietävän... MAGissa käytetään aktiivista, eli reagoivaa kaasua ja MIGissä inerttiä eli reagoimatonta kaasua.. Sanoista tulee noi Metal-arc Activ/Inert Gas (Metallikaari,´aktiivinen/inertti kaasu)
On 2003-04-08 22:59, Coupe kadett wrote:
Se on kyllä MAG eikä MIG... MIGillä hitsataan melkein kaikkea muuta muttei paskarautaa. Luulis ammatti ihmisten edes tietävän... MAGissa käytetään aktiivista, eli reagoivaa kaasua ja MIGissä inerttiä eli reagoimatonta kaasua.. Sanoista tulee noi Metal-arc Activ/Inert Gas (Metallikaari,´aktiivinen/inertti kaasu)
Olet täsmälleen oikeassa, mutta tuo "MIG":hän on sellainen kansankielinen yleisnimitys langansyöttö-prosesseille.
Olen Marko#:n kanssa samaa mieltä. Kaasullapa ei hitsaakkaan joka heppu, sillä se vaatii jotain muutakin, kuin liipasimen painamista.(Itse en pysty kaasulla hitsaamaan)
On 2003-04-09 07:58, EGI wrote:
Olen Marko#:n kanssa samaa mieltä. Kaasullapa ei hitsaakkaan joka heppu, sillä se vaatii jotain muutakin, kuin liipasimen painamista.(Itse en pysty kaasulla hitsaamaan)
Joo, ei minullakaan riitä herkkyys ohuen peltin kaasuhitsaukseen. Reikä palaa heti. Ei ole taitoa tarpeeksi.
Kiitos vastauksista ei auta muu kuin laittaa tuolta motonetistä uusi sisähelma tilaukseen oikeastaan samalla voisi uusia sen toisenkin puolen jo valmiiksi...