C Vectra ja iskarit
C Vectra ja iskarit
Kumman vähän kestää nuo C Vecun iskarit. Äitimuori käytti 04 farkkunsa eka kertaa konttorilla, ajettu noin 135 000 kilsaa ja iskarit vaihtoon. Äitimuorin edeel. auto oli 02 Veccu ja siinä oli seuraava omistaja joutunu samaan puuhaan. Vectroja ollu porukoilla jostain vuodesta 1990 alkaen ja ajoa tullut suurinpiirtein samaan tahtiin koko ajan eikä ennen oo tarvinnu keppejä vaihdella näillä kilometreillä. Isukilla 99 B ajettu abt. 220 000 ja iskarit edell. alkuperäiset eikä ole konttorilla moitittu. Niin ja tuo isukin auto on muorin entinen joten ajotapa ei liene muuttunut autojen välillä radikaalisti... 
Vectra GTS C 2.2i ´03, Corsa Swing B 1.2i 16V ´98
En tiedä miten jäälissä, mutta ainakin täällä Espoossa hidastetöyssyt on lisääntynyt kiihtyvästi viimeisen 10 vuoden aikana. Luulis että nämä vaikuttas ainakin auton alustan elinkaareen. Sitä kun -20 asteen pakkasella ajat ensimmäisten kilometrien aikana useaan töyssyyn joka aamu, on varma että jossain pettää.
Joopajoo, kyllä tosiaan on huonot iskarit JA ennen kaikkea paska auto
Mun vm. 94 astrassa kerkesi kulahtaa loppuun alkuperäiset iskarit ja 6kpl Billstein Sprit pumppuja ja myydessä tuossa 10v. omassa käytössä olleessa kipossa oli mittarissa 160tkm.
Elämä on
Mun vm. 94 astrassa kerkesi kulahtaa loppuun alkuperäiset iskarit ja 6kpl Billstein Sprit pumppuja ja myydessä tuossa 10v. omassa käytössä olleessa kipossa oli mittarissa 160tkm.
Elämä on
Opel Astra Caravan Sport 1.8i vm. 94 - R.I.P.
Opel Vectra Caravan Sport 2.0t vm. 04
Opel Corsa 3ov. 1.2 vm.08 - R.I.P.
Opel Vectra Caravan Sport 2.0t vm. 04
Opel Corsa 3ov. 1.2 vm.08 - R.I.P.
No sori vaan jos kyselee...Veeksi kirjoitti:Joopajoo. Ihme p***n jauhantaa. Kaikestako sitä nykyään pitää valittaa? Onha toi tosi huono auto, jos iskarit on kulunu loppuun 135tkm ajetusta autosta. Laita sinne rautatankoo iskarien tilalle, niin ei vuoda nesteitä eikä jousetkaan kulu.
Vectra GTS C 2.2i ´03, Corsa Swing B 1.2i 16V ´98
-
Opel Astra
- 'Senator'

Tuttavaperheen Vectrassa ohjausvaihde vaihtoon 6000km:n kohdalla, takaiskarit 40tkm kohdalla ja takaylätukivarret 57tkm:n kohdalla (60tkm:n huollon yhteydessä). Hieman alle 2 vuotiaana kun kilometrejä oli juuri hieman yli 60tkm, vaihdetiin sisemmät raidepäät...
Taitaa noi nivel/iskari/ohjausvaideongelmat olla jo yleisiä jokaisessa uudessa automerkissä. Mun mielestä esim TRW on menettänyt jo maineensa. Sehän tekee noi nivelet ja ohjausvaihteet moniin eurooppalaisiin autoihin... Taitaa olla liukuhihnatuotanossakin varjopuolensa? En sitten tiedä mitä laatutarkastuksien otannat ovat tuloksiltaan, ilmeisesti läpäiseviä.
Kai autonvalmistajat ottavat sieltä mistä halvalla saavat...
Tietty Suomen olot on mitä on ja tiet paskoja. Ne edesauttavat aina vaan levenevien renkaiden myötä nivelien ja iskareiden kulumista.
Nämä ovat mun ajatuksia, ei kannata ottaa herneitä.
C Vectra on kuitenkin sellainen auto jonka ostan heti talouden antaessa myöden.
Taitaa noi nivel/iskari/ohjausvaideongelmat olla jo yleisiä jokaisessa uudessa automerkissä. Mun mielestä esim TRW on menettänyt jo maineensa. Sehän tekee noi nivelet ja ohjausvaihteet moniin eurooppalaisiin autoihin... Taitaa olla liukuhihnatuotanossakin varjopuolensa? En sitten tiedä mitä laatutarkastuksien otannat ovat tuloksiltaan, ilmeisesti läpäiseviä.
Tietty Suomen olot on mitä on ja tiet paskoja. Ne edesauttavat aina vaan levenevien renkaiden myötä nivelien ja iskareiden kulumista.
Nämä ovat mun ajatuksia, ei kannata ottaa herneitä.
C Vectra on kuitenkin sellainen auto jonka ostan heti talouden antaessa myöden.