Kysymys e hyväksytystä putkistosta

Keskustelua Opeleiden virittämisestä.
Riisikippo
Minut on bannattu!

Viesti Kirjoittaja Riisikippo »

Powerhousu kirjoitti:
Riisikippo kirjoitti: no sit martelius on varmaan ihan kuin vakio?
muijalle vaihettiin viimesen pöntön tilalle simonssin pieni läpivirtaava, ja äänet ei muuttunu juuri ollenkaan :lollis:
Mikä kone? Omaa x20xev-koneista Vectraa käyttelin ilman takapönttöä kun siihen putkistoa tein, ja ihmettelin mitä virkaa sillä oikein mahtaa olla. Äänet ei paljoa muuttunut, oli siellä vakio pönttö tai ei pönttöä ollenkaan.
2.0i 16V ecotykki, en tiiä koneen tyyppiä??.. ilman viimestä vaimenninta oli hyvät äänet, mut sitten kun laitto simonssin kiinni on kuin vakiot.. :/
Ooppelijanne
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ooppelijanne »

niemma-2 kirjoitti:Melusaasteita ne siin vähän kyttää nykyään, mitä tos kuunnellut.
Mitä itse tien että simons on aikas kovaääninen verrattuna Marteliuksen pönttöihin.
Ainakin nuo simonssin koko setit on melkein yhtä hiljaisia kun vakioputket, että kyllä minä melkein väittäisin että martelius sitä meteliä pitää.
Calibra -92 C20XE Manta B -77 *24** Manta B *varaosina* Omega 2.4 *paalissa*
"Never drive faster than your guardian angel can fly"
Powerhousu
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Powerhousu »

Riisikippo kirjoitti: 2.0i 16V ecotykki, en tiiä koneen tyyppiä??.. ilman viimestä vaimenninta oli hyvät äänet, mut sitten kun laitto simonssin kiinni on kuin vakiot.. :/
Sama kone. Musta ainakin tuntu nimenomaan siltä ne äänet, että sinne kun olis laittanu vaimentimen ilman sisuskaluja, niin olis taas kuulostanu vakiolta. Hyvin vähän siis muuttu äänet. Etuvaimentimen vaihtaminen läpivirtaavaksi sen sijaan sai aikaan vähän ehkä turhankin kovat murinat.
jiivee666
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jiivee666 »

Powerhousu kirjoitti:
Riisikippo kirjoitti: no sit martelius on varmaan ihan kuin vakio?
muijalle vaihettiin viimesen pöntön tilalle simonssin pieni läpivirtaava, ja äänet ei muuttunu juuri ollenkaan :lollis:
Mikä kone? Omaa x20xev-koneista Vectraa käyttelin ilman takapönttöä kun siihen putkistoa tein, ja ihmettelin mitä virkaa sillä oikein mahtaa olla. Äänet ei paljoa muuttunut, oli siellä vakio pönttö tai ei pönttöä ollenkaan.
Mä taas käytin omaa xeviä ilman takapönttöö vakioputkistolla niin jylisi aikast pirusti
Powerhousu
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Powerhousu »

jiivee666 kirjoitti: Mä taas käytin omaa xeviä ilman takapönttöö vakioputkistolla niin jylisi aikast pirusti
Kai nää riippuu hyvin pitkälle siitä mitä kukakin pitää kovana äänenä. Vaikea kyllä uskoa, että kukaan sanoo ton koneen "jylisevän pirusti" ilman takapönttöä. Joku on hakannu sulta katin tyhjäks. :D
TeBa
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeBa »

Ei täälläkään äänet muuttunu, kun repästiin tosta Vecculista vakioputkistolla takapönttö irti :roll:
Sitten alko äänet muuttuun, kun otettiin katti pois, järeempää putkee ja jtn Marteliuksen vaimentajia väliin ja päähän :lol:
Oli meinaan ihan hirveet pärinät ja pirinät :-?
MB W201 190D OM605 powered with Holset
mijalo
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja mijalo »

Minäkin luin jostakin tuosta e hyväksynnästä mut olin lukevinani et 1.1-99 rekisteröidyissä autoissa.
Sporttipenkkejäkään ei nykyisin saa laitella jos ei esim kiskot ja penkit ole hyväksyttyjä.esim. kiskoja ei sais itse hitsailla.TUNING.FI lehdessä oli jotain infoa sivulla 80.eipä uskalla sitäkään tekstiä tänne laittaa kun eikös niissäkin ole joku tekiänoikeus ja kopiointikielto ilman lupaa.
Tekstistä saa kuitenkin käsityksen et olis jo vuodesta -96 ns Ongelmamalleja.
SintraV6
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja SintraV6 »

Justiinsa kun rupesin miettimään meidän tilaihmeeseen vähän möyhäkämpää putkistoa, niin tietysti direktiivit nostaa tien pystyyn.. :evil:
Opel Sintra 3.0 V6 CD '99
mijalo
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja mijalo »

juu kyl ne konttorilla osaa :D viimevuonna kävin eskon kans katsastuksessa niin alko ukko mittaamaan jarrulevyjä ja tietty oli liian ohueks kuluneet.auto oli vm -96.syksyllä sit hitsatun ja paklatun mitsun kanssa käytiin konttorilla ja ite viel sanoin et tää on aika pehmee(-88 lanser)niin ukko tuumas et ei tää niin paha oo ja leima laakista papereihin.Välillä kyl ihmetyttää :o Sori meni vähän ohi tuosta putkistohommasta mut piti päästä kertoo 8)
niemma-2
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja niemma-2 »

Ooppelijanne kirjoitti:
niemma-2 kirjoitti:Melusaasteita ne siin vähän kyttää nykyään, mitä tos kuunnellut.
Mitä itse tien että simons on aikas kovaääninen verrattuna Marteliuksen pönttöihin.
Ainakin nuo simonssin koko setit on melkein yhtä hiljaisia kun vakioputket, että kyllä minä melkein väittäisin että martelius sitä meteliä pitää.
emttii, mitä tos meillä on pöntöt korvattu 2l konekoon marteliuksen pöntöillä ja putkisto 2.5" putkisto, ihan normaalit äänet paitti kun lähtee rankomaan niin pentä rallimaista ääntä on havaittavissa, kaverillani on simons putkisto mazdassa ja kyl on äänet niin kauheet et huh, samoin kaverin opel raketissa. Jos autossa on catti niin sehän jo ratkasee pakoäänien kovuutta jo huomattavasti.

En niin kauheesti tiedä noiden pönttöjen laaduista mutta vertailemalla oon tyytynyt martelius putkistoon, tiimin kisarekassa nyt on omatekoinen pönttö ja hyvin toimii :)
-(z)- Vectra B Sedan CD Sport 96vm (X20XEV)

Teen tarrojen leikkausta.
Ooppelijanne
'Senator'
'Senator'
Viesti:

niemma-2 kirjoitti:
Ooppelijanne kirjoitti:
emttii, mitä tos meillä on pöntöt korvattu 2l konekoon marteliuksen pöntöillä ja putkisto 2.5" putkisto, ihan normaalit äänet paitti kun lähtee rankomaan niin pentä rallimaista ääntä on havaittavissa, kaverillani on simons putkisto mazdassa ja kyl on äänet niin kauheet et huh, samoin kaverin opel raketissa. Jos autossa on catti niin sehän jo ratkasee pakoäänien kovuutta jo huomattavasti.
Niin nuo taitaa olla osista koottuja itse?
Mulla on noi kaikki ollut juuri noita kokonaisia valmiita settejä, calibrassa äänet ei normaaliajossa kuulu edes ohjaamoon, 205 GTI pösössä äänet pysyi melkein vakiona, hieman madaltui, ja 323 1.3 mazdassa eroa orkkisputkeen ei edes huomannut.
Nuo varaosapuljujen hyllyillä makaavat irtopöntöt mahtaa olla niitä pöriseviä malleja, ei noi mallikohtaiset.
niemma-2
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja niemma-2 »

Pöntöt on ihan mallikohtaiset ja putket on itsetehdyt, säästin rahaa sillä :)
Äänet on ihan vakio luokkaa mutta yläkierroksilla 5-6t kohdilla alkaa kuulumaan jo vähän sporttisemmat äänet.
Tyhjäkäynti muistuttaa vähän 6syl bmw:tä :)
-(z)- Vectra B Sedan CD Sport 96vm (X20XEV)

Teen tarrojen leikkausta.
Ooppelijanne
'Senator'
'Senator'
Viesti:

niemma-2 kirjoitti:Pöntöt on ihan mallikohtaiset ja putket on itsetehdyt, säästin rahaa sillä :)
Äänet on ihan vakio luokkaa mutta yläkierroksilla 5-6t kohdilla alkaa kuulumaan jo vähän sporttisemmat äänet.
Tyhjäkäynti muistuttaa vähän 6syl bmw:tä :)
Juuri näin :thumbsup:
jiivee666
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jiivee666 »

Powerhousu kirjoitti:
jiivee666 kirjoitti: Mä taas käytin omaa xeviä ilman takapönttöö vakioputkistolla niin jylisi aikast pirusti
Kai nää riippuu hyvin pitkälle siitä mitä kukakin pitää kovana äänenä. Vaikea kyllä uskoa, että kukaan sanoo ton koneen "jylisevän pirusti" ilman takapönttöä. Joku on hakannu sulta katin tyhjäks. :D
Niin no ehkä mä oon sit tottunu vaan hiljaisiin ääniin.. Ainaki ku ilman takapönttöö kuunteli takana ja kaveri polki niin (omasta mielestä) turhan kovat.
Katissa on ihan sisuskalut tallella.
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja -WW- »

JukeN kirjoitti:Ei tarvitse olla e-hyväksytty putkisto vielä -92:ssa.
En tiedä tarviiko, mutta ainakin leimamies pystyi hinkkaamaan kaikki mahdollisest E-merkinnät esiin edellisen omegan rosteriputkistosta (´89). Mikä lie pilkunviilaaja.. :lollis:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Vastaa Viestiin