Auton tuulilasin vääristymät

Keskustelua Opeleista
Nella
'Kadett'
'Kadett'

Auton tuulilasin vääristymät

Viesti Kirjoittaja Nella »

Onko kenelläkään täällä samanlaisia kokemuksia?

Olen Zafira 1,8 vm 2002 onnellinen omistaja (=haltija) ja parin viikon käytön jälkeen huomasin hiihtolomareissulla nuo tuulilasin vääristymät.
Elikä juuri katsekorkeudella koko lasin leveydellä kulkee muutaman sentin korkuinen vääristävä alue, jossa vastaantuleva tai edellä ajava auto näyttää kuin niiaisi.
Vääristymää on myöskin aivan tuulilasin alaosassa, jopa suuremmalla alueella, mutta se ei ole niin häiritsevästi katseen alueella.

Virhe ei ole mitenkään kovin suuri, aivan selkeä kuitenkin.
Aiempi eli alkuperäinen omistaja ei kaiketi ole asiasta "häiriintynyt", koska tuulilasi näyttäisi olevan alkuperäinen, Guardian-merkkinen, lisäksi GM-logo.

Autoliikettä en menisi "syyttämään", enhän sitä itsekään heti huomannut.
Kysymys kuuluukin, onko kukaan tuollaisen syyn vuoksi tuulilasia vaihdattanut ja jouduitteko itse maksamaan vai tuliko maahantuoja tai autoliike vastaan?

Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Olen tätä sivustoa muutaman viikon lueskellut ja pannut merkille erityisesti täällä annetut asialliset vastaukset.

-Nella-
=Pasi=
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja =Pasi= »

Varsinaiseen kysymykseesi en osaa vastata, mutta pakko todeta että todella hyvä ja selkeä topic ensikertalaiselta :thumbsup:
Miro.Simounen
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

Ite huomasin vastaavan "ongelman" B omegassa kun sitä koe ajoin. Tuntu todella hassulle ajaa alkuun, mutta kyllä siihen tottuu.

Ei muutakuu autoliikkeseen ka istuskeleen muihin zafiroihin että onko tuo ominaisuus, kohtuu iso lasi kuitenkin on siinäkin.
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"
kurttu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja kurttu »

Harmi juttu. Tollaseen joko tottuu, tai sitten se alkaa häiritä tosissaan. Ite tulisin varmaan merisairaaksi. Vähän samanlainen ärsyttävä juttu kuten Valeo pyyhkijän sulkien käytös: muuten pyyhkii hyvin, mutta just se kohta mistä katsoo lasin läpi jää likaseksi :evil:

Jos vääristymä on kerran kapea, niin kokeile säätää penkkiä ylös tai alas. Sikälimikäli zafirassa sellainen säätö on.
kurttu
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Megaman »

Kyllä se on ikävää,jos katselukorkeudella esiintyy vääristymää,vaikea sellaiseen on tottua.Sanoisin että siinä on valmistusvirhe tuulilasissa.
Jossain autossa mulla oli alareunassa muutaman sentin korkuinen vääristymä koko leveydeltä,mutta siihen tottui nopeasti.

Onko lasi muuten missä kunnossa?Jos on kovin naarmuinen,kannattaa se vaihtaa ihan vapaaehtoisesti jo oman mukavuutensa ja turvallisuutensa vuoksi... :)
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...
markovtk
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja markovtk »

Joskus uusissa autoissa saattaa olla naarmu lasissa ja se hiotaan näkymättömiin ennen asiakkaalle luovuttamista, mutta ongelmana on että se hiottu kohta vääristää juuri kertomallasi lailla. Tässä kyseenomaisessa tapauksessa ei välttämättä ole kyse tuosta, joten voihan se olla ihan valuvirhe lasia valmistettaessa....
Nella
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Nella »

Kiitos asiallisista vastauksistanne! :P

Tuulilasi on muuten todella hyväkuntoinen;naarmuja tai kiven iskeymiä ei ole laisinkaan.
Yläosassa on lisäksi myös aurinkosuoja eli sinertävä osa.
Vastaantulevien ajovaloistakaan en ole todennut heijastuksia edes tuossa vääristymä kohdassa.

Istuinkorkeutta voi Zafirassa kyllä muuttaa, mutta olen sopivan ratinkorkeuden itselleni saadakseni joutunut nostamaan istuimen yläasentoon.
Ratissa ei ole tarpeeksi alaskallistusmahdollisuutta eli mikäli istun alempana, jää ratti liian ylös ja eteen ja näin ollen ajoasennosta tulisi epämukava.
Ja koska ajan työssäni paljon, ovat ergonomiset seikat myös tärkeitä.

Vertaus merisairaaksi tulemisesta vääristävän tuulilasin kanssa oli hyvin osuva! :wink:
Siltä todellakin tuntuu välillä, lisäksi minulla on migreeni ja kaikki silmissä vilisevät jutut kuten esim. puiden takaa vilkkuva aurinko, voivat laukaista migreenikohtauksen.
Luulen, että juuri migreenitaipumuksen vuoksi vääristymä minua aiempaa omistajaa enemmän häiritseekin.

Niinpä niin, päätös olisikin huomattavasti helpompi, mikäli tuulilasi olisi todella huonokuntoinen vääristymän lisäksi.

Onko kenelläkään tietoa, miten tuo vääristymä tutkitaan!?
Olen huomannut, että toiset kyydissä olijoista huomaavat vian herkemmin, toiset eivät välttämättä juuri ollenkaan.
En siis mielelläni mene asiaa esittämään etenkään näin naiskuljettajana, ellen ole varma että voin väittämäni osoittaa todeksi...

-Nella-
pki
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pki »

Mulla oli juuri sama ongelma aikoinaan, tosin vuonna 94 Astrassa..
meni takuuseen ja riemua kesti n.3 vuotta, kunnes kävi ilmi ettei autoliike ollut tehnyt mitään pohjatöitä ja lasi napsahti halki ruosteen pullistelusta.
Opel Astra Caravan Sport 1.8i vm. 94 - R.I.P.
Opel Vectra Caravan Sport 2.0t vm. 04
Opel Corsa 3ov. 1.2 vm.08 - R.I.P.
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Zafira »

Eip ole meidän Zafiran lasissa vääristymiä.
mustakaapu
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja mustakaapu »

aika veikeä vika,
alalla kohta 9 vuotta olleena oon kyllä nähny kaikenlaisia lasi vikoja mutta tollanen koko matkalla oleva on kyllä jäänyt näkemättä 8)
yleensä jos raakalasissa on lasivika niin se on kyllä kovasti erinäköinen/kokoinen kun edellä kuvattu, vois olla kalvon paksuus heittoa kalvon venytyksestä johtuen, kun kerran on tollain isommalla leveydellä, onneks ei ole meidän tekemä :lol:
isot heitot raakalasissa vois kyllä tehdä kans vastaavan.. mutta tarvis olla kyllä todella kiinalainen raakalasi linja !
Asco-vainaa
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Asco-vainaa »

Se kohta menee siis ihan suoraan siinä lasissa? Vaikee uskoo ihan lasiviakskaan, eikä ihan tommosta varmaan saa uunissakaan aikaseks. Varmaan se kalvo homma vois olla oikein.
Astra caravan 2.2 -01

Lääkitys! Ihmiselle!!
Juheksi
in memoriam
in memoriam
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juheksi »

Kyl noita "taitto"vikaisia laseja näkee toisinaan("muutaman" tuhannen lasia vaihtanut". Ja kyllä se niin on että uunitusvaiheessahan se tulee. Lasi on "mutkalla" tai ohuempi siltä kohtaa missä vääristymä esiintyy ja syitä on useita.
Kyl niitä jokunen on taidettu vaihtaa siksi että se on haittaava.
Näitä siis löytyy siis lasin valmistajasta riippumatta.
Asco-vainaa
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Asco-vainaa »

Ikinä en oo kyllä semmosta uunivikasta nähny, jossa se olis tasanen "viiru" koko lasin leveydellä... ainakaan että olis kuitenkin niin pieni että on menny läpi tarkastuksista. Vähän vaikee on kyllä näkemättä sanoo.
Astra caravan 2.2 -01

Lääkitys! Ihmiselle!!
cali2
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja cali2 »

jostain kuulin juttua että zafiroiden tuulilaseissa olisi ollut paljon kaikenlaisia vikoja kuten se, että ne halkeaa yksinään jne.
Matzi
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Matzi »

Oman astran lasissa moinen taittovika mutta lähestulkoon pelkästään apukuskin puolella onneksi eli ei haittaa ja siihen myös tottuu osittain.
Vastaa Viestiin