Opel Vectra GTS avaimen kauko-ohjaus lakkasi pelaamasta

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
perttik
'Kadett'
'Kadett'

Opel Vectra GTS avaimen kauko-ohjaus lakkasi pelaamasta

Viesti Kirjoittaja perttik »

Minulla on Opel Vectra C 2.2 GTS vm 2002/2003. Eräänä päivänä p-talosta poislähdettäessä avaimen kaukosäädin ei avannut ovia ja eikä myöskään startannut. Kävin ostamassa uuden pariston. Ei vaikutusta. Mittarissa tuli näkyviin ajoneston merkkivalo. Ohjekirjasta luin, että vara-avain on otettava käyttöön. Ja tietenkin kehotettiin menemään valtuutettuun huoltoon. Tampereen Metro-Autossa ei osattu ensin sanoa mitään. Uudemman kerran käydessä tutkittiin testerillä. Lopputulos oli, että ehdottivat uuden avaimen tilaamista ja sen ohjelmoimista. Onko kukaan törmännyt vastavaan? Luulisi, että avain olisi ohjelmoitavissa helposti uudelleen parissa minuutissa - ja ilman uuden avaimen tilaamista!?

Ihmetellen,

Kosan Tampereelta
GTSA
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja GTSA »

Sama juttu kävi minullekin, yksi avain lakkasi toimimasta joten vara-avaimella (niitä minulla on kaksi) liikkeelle.
Ohjelmoivat avaimen Jyväskylän Autobestillä jonka jälkeen toimii taas, ei tarvinnut tilata uutta avainta.
Garlo Gee
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Garlo Gee »

Mulla oli selvä syy toisen avaimen toimimattomuuteen / itsestään toimintaan, kun vaimoke pesi sen pesukoneessa takkinsa taskussa. No puhtaathan niistä avaimista tuli, mutta toiminta sekos!

Avas ikkunat auki asentoon itekseen ja yx aamu kabiini täynnä lunta! Ei auttanut muu kuin tilata uus avain ja koodata se! Kustannukset about 100€!
-Must be Opel Insignia-
Veikka
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Veikka »

eikös ne avaimet pysty itekkin koodaamaan, muuta kuin avain virta lukkoon ja virrat päälle ja painaa jompaa kumpaa nappia avaimesta
Garlo Gee
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Garlo Gee »

Avaimien toiminnan pystyy koodaamaan itse, silloin kun kauko-ohjaimeen on vaihdettu paristo. Mutta jos avaimen kauko-ohjainosa vaihdetaan, täytyy se koodata ajonestolaitteistolle eikä sitä kovin moni taida pystyä tekemään itse kotikonstein.
-Must be Opel Insignia-
perttik
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja perttik »

Ohjekirjasta en löytänyt, miten ohjelmointi tehdään uudestaan. B -Vectrassa pystyi vastaavan tekemään virtalukossa.

Kosan
Vastaa Viestiin